Attēls: Caterham F1 Team

Uzreiz pēc Austrālijas GP norises komandas un piloti ir devušies uz Malaiziju, lai sāktu gatavoties sacīkstei Sepangas trasē.

Starp Austrālijas GP izcīņu un pirmajiem treniņiem Malaizijā ir tikai četras dienas un piloti īpaši nezaudēja laiku, lai dotos uz karso un mitro Malaiziju, jo papildus adaptacijas un sagatavošanās diena ir ļoti svarīga fiziskai kondīcijai. Tikmēr, lai labāk iepazītos ar pašu Sepangas trasi, piedāvājam galvenos pieturpunktus.

Trese: Sepang International Circuit
Virziens: pulksteņrādītāja
Pagriezieni: 15
Trases garums: 5.543 km
Apļi: 56
Sacīkstes distance: 310.408 km
Trases atklāšana: 1999.gadā
Pirmais GP: 1999.gadā
Skatītāju skaits 2012.gadā: 120 tūkstoši (85 tūkstoši sacīkšu dienā)
Atbalsta sērijas 2013.gadā: GP2, Porsche Carrera Cup Asia, Malaysian Super Series
FIA tiesnesis, ex-pilots: Dereks Vorviks
DRS: divas neatkarīgas zonas (abās garajās tainsēs)
Ātruma ierobežojums boksos: 60 km/h treniņos, 100 km/h kvalifikācijā un sacīkstē
Degvielas patēriņš: 2,6 kg/aplī
Max. ātrums: 310 km/h
Max. G-Force: 3.9G (pagriezienos 5, 6, 12)
Riepas: vidējās (baltais marķējums), cietās (oranžais marķējums)
Laika prognoze: 24°-36°C, īslaicīgs lietus visas trīs dienas

1 KOMENTĀRS

  1. Manuprāt viena no simpātiskākajām trasēm F1 kalendārā. Patīk, ka trase ir ļoti plata salīdzinot ar Eiropas sacīkšu trasēm. Līkumi ir ļoti ātri, nav ik pēc 100m ātrums no 250km/h jāsamazina līdz 60kmh.
    Kopumā noteikti no pilotu viedokļa varētu būt viena no interesantākajām trasēm kurā braukt.
    Pluss vēl vienmēr lielais risks par lietus iestāšanos.

  2. Es gribēju apjautāties jau pie Austrālijas GP.. Kopš kura laika boksu celiņā var braukt ar 100 km/h? Baiss ātrums. Principā tā ir visbīstamākā vieta jebkurās sacīkstēs, apbrīnojami, ka tur tik maz incidentu gadās. Ātrums, daudz cilvēku, tehnikas, un, protams, mašīnas, kas sacenšas arī tur – boksos.

    • Cik atceros, vēl līdz 90-to gadu pirmajai pusei boksos vispār nebija nekādu ātruma ierobežojumu. Turklāt mehāniķi mainīja riepas tērpušies šortos. Un nekas – viss bija normāli, nekādas cietušo un sabraukto kaudzes nerēgojās.
      Runa jau nav tik daudz par bīstamību, cik par to, vai mūsdienu vājo nervu TV skatītājs spēs pieņemt faktu, ka dzīvajā ēterā tiek sabraukts mehāniķis. Tāpēc, lai aiztaupītu nervu sabrukumu izraisošus skatus bērniem, pusaudžiem, mājsaimniecēm, seksuālajām minoritātēm, dzīvnieku aizstāvjiem, sektantiem un vēl visādu nestabilu grupu pārstāvjiem, kuriem globālais mārketings pēdējās desmitgadēs licis sajusties par baigajiem F1 līdzjutējiem, jebkāds ātrums gan boksos gan trasē tiek kārtīgi ierobežots!