Foto: Red Bull/GettyMalaizijas GP uzvarētājs Sebastians Fetels ir atvainojies “Red Bull” par komandas interešu ignorēšanu. Atgādinām, ka Fetels bīstamā cīņā šodien apdzina komandas biedru Marku Vēberu un izcīnīja pirmo uzvaru 2013. gada F1 sezonā.

Vēbers uz atšķirīgās riepu stratēģijas rēķina bija pacēlies uz pirmo pozīciju, kurā ilgu laiku arī turpināja atrasties, tomēr neilgi pirms finiša Fetels nolēma savam komandas biedram uzbrukt. Pēc bīstamas divkaujas, kas bija drosmīga un skatāma, Fetels pārņēma vadību savās rokās un uzvarēja. Komanda gan viņam pirms tam lūdza neuzbrukt Vēberam, lai neriskētu ar avarēšanu vai riepu pilnīgu iznīcināšanu.

“F1LV

Fetels pēc uzvaras atvainojās, ka riskējis ar izstāšanos, tomēr komanda uz viņu ir dusmīga. “Red Bull” vienības vadītājam Kristianam Horneram žurnālisti pēc finiša vaicāja, kāpēc viņš neprasījis Fetelam atdot pozīciju Vēberam.

Horners stāsta: “Vai tiešām jūs domājat, ja es būtu prasījis viņam samazināt ātrumu, viņš to būtu izdarījis un atdevis pozīciju? Nebija jēgas to darīt. Viņš jau iepriekš lika noprast, ka gatavojas uzbrukumam. Viņš zina, par ko mēs runājām un izvēlējās to ignorēt. Savas personīgās intereses viņš nostādīja augstāk par komandas viedokli. Viņš koncentrējās uz to, ka šādi var izcīnīt par astoņiem punktiem vairāk. Tas nebija pareizi. Un viņš to ir atzinis.”

Jāatgādina, ka vēl pirms kāda laika abu pilotu divkaujas ir beigušās pat par abu mašīnu zaudēšanu.

1 KOMENTĀRS

  1. Visām lietām ir sava loģika. Un skaidrs, ka no vispārējās loģikas viedokļa Fetela uzvara RBR ir izdevīga, jo ne jau nu Vēbers būs tas kurš gala rezultātā cīnīsies par titulu bet gan Fetels. Un tie 7 punkti šajā cīņā var lieti noderēt. Lai kā arī nebūtu es neizslēdzu arī iespēju, ka viss tas , kas notiek tagad ir augsta līmeņa cirks attiecība pret Vēberu ar mērķi mums visi piloti ir vienādi, 🙂 un Fetels šajā cirkū veiksmīgi pilda ‘sliktā’ klauna lomu 🙂

  2. Ja līdz šim vēl ar vienu aci vēroju Fetelu un mēģināju atrast kaut ko kas man varētu sākt viņā patikt, tad šobrīd vismaz manās acīs viņš ir kļuvis par absolūtu nulli, kurš izcili prot mugurā ielikt duncīti un pēc tam smaidīt par to… Pieplusojiet mani pie Fetela UBER antifaniem Nr.1!!!

      • Vispār gan komanda taupīt mašīnu un riepas tika dota abiem pilotiem.
        Fetelam piedevām bija arī mīkstākās riepas, kas nozīmēja, ka viņam drīzāk tās varētu izbeigties…
        Tamdēļ ir saprotama komandas nostāja – pirmās abas pozīcijas ir, un vajag tikai “daripināties” līdz finišam.
        Taču, kā jau minēju Fetelam bija “ātrākas” riepas, tamdēļ viņam likās nevajadzīgi “sēdēt” aiz Vēbera.
        Tas gan viss nenozīmē, ka tikai aizstāvētu Fetelu. Vnk bik sāk besīt šie “uzbraucieni” mūsu portālos.
        Jā, tas nebija koleģiāli, neklausīja komandas pavēles, teorētiski komanda varēja zaudēt vienu vai pat abas mašīnas punktos…
        Bet, vells parāvis, tās tak ir sacensības!
        Un Fetels izmantoja savu izdevību un uzvarēja!
        Nevis kā kāds Niko – atzina sevi par lupatu, un n-tos apļus brauca turpat iesildīšanās apļa režīmā.

  3. he, atvainošanās neko nemksā, bet 7 punkti tabulā gan. Bet ļoti nezolīdi Vettels izdarīja, ļoti. Bet no otras puses – F1 nav žēlsirdīgo māsu biedrība, neatceros kad kāds Mr. Niceguy būtu kļuvis te par čempionu, senāk pat mašīnu nācās atdot komandas ‘līderim’…

    • Tieši tā. Jaukie un pieklājīgie nekur tālu nav tikuši. Diemžēl tas, ko izdarīja Fetels, ir vajadzīgs, lai kļūtu par čempionu. Un tituls ir tikai viens.

      Ceru vismaz, ka pēc šitā beigsies murgainie komenti, ka Vebers tiek kaut kā bremzēts.

      • Webbers par kko dikti nikns bija peec races, pilniigi iespeejams, ka bija kaut kaada ‘direktiiva’, ka VET jaavelkas sim aizmugureee ‘drosaa attalumaa’..

        bet vai ‘taads hokejs mums ir vajadziigs’..?

  4. galvenais ir tas ka Fetels sadas nepatiksanas sev radis aizvien vairak! nu var saprast ka uzvaret gribas – bet webers ir pieaudzis cilveks un maza triskarteja cempiona izgajienus uztvers ar vesu pratu cerams, lai jau stiprakais uzvar ! 🙂
    izksatas ka alonso sodien pats nelielu kludu pielava ari, jo ne jau ari vins nezinaja ka antisparns ir beigts
    un uz visa sita fona Hamiltons niezskatijas nemaz tik slikts – tiri cilvecigi uzvedas pateica visiem ka bija – rosbergs bija atraks par vinu un viss!

  5. pirmkart, ka vebers visar tika prieksha fetelam? komandas delj kas iesauca fetelu ieksha boksos sakuma.
    otrkart, fetels jau sacikstes vidu gribeja apdzit veberu un komandai prsija atljauju. komanda pateica, ka lai ir pacietigs un sacikste tikai puse. vardu sakot-tiksi garam ja varesi kad nebus vairs jadoma par konkurentiem.
    treskart, kas tas pa sviestu – likme bija uzvara! cinies ibio rio!
    ceturkart, ar to atskiras vebers un ari rosbergs no tada ka vetels, kimi, hamiltons kuri nekad nepiekaptos. tapec sie vebera, masas, rosberga utt veidigie nekad titulu nedabus.
    pietkart, ja kads javaino tad tikai komanda, kas pasi saccakarejas meistariba.
    p.s. esmu kimi fans lidz matu galinjiem un patiesiba dzilji po par to kursh no red buls cinisies un zaudes kimi titulu…

  6. visu cienju shim portaalam, kuraa negrubu lamaaties. tomeer shoreiz ir jaasaka- ejiet tak visi peveeleetaaji d*rst!!!

    liidzjuteeji grib redzeet saciikstes un nervus kutinoshus apdziishanas manevrus kaa shodien izdriija Sebs, nevis karavaanu kurai ir paveeles neapdziit.

    tad kaa tagad sanaak, ja priekshaa ir komandasbiedrs uz citas strateegjisas, tad apdziit nedriixt pat ja aizmuguree braucoshais ir aatraaks? kapeec? wtf is going on? tad varbuut vispaart negonkot? pus saciikstee konstateet kuram labaaka strateegjija ir izveeleetaq un to kroneet par uzvareetaaju?

    visu cienju Fetelam ka vinjsh neklausa un iet uz pilnu banku. chempiona raxturs.

    arpraac. nu gan laiki pienaakushi. pilotam jaa-atvainojas komandai ka bija aatraakais un uzvareeja.

    visai shai epopejai gaismu tunelja galaa iesleedz fakts ka peletonaa tomeer ir piloti uzvareetaaji kas uzliek miixto komandas intereseem un iet uz pilnu maximumu. domaaju ka taa pat kaa Sebs dariitu arii Raikonens un Alonso. shai trijotnei svariiga ir tikai un vieniigi pirmaa vieta. taadi kaa Rosbergs ir lupatas un nekad pa chempioniem nekljuus.

  7. Vienīgi runāšu tagad par Vēberu – visu cieņu tuvcīņās. World class driver tiešām. Ne reizi vien pierādījis cik tuvu formulas var braukt un nesaskarties. Kurā tur gadā – Spā, pirms Ouurūž līkuma (tajā xD) Apzinās savu vietu trasē.

  8. tā kā komandu pavēles tāpat vien nekad neizzudīs, tad varbūt jāmaina konstruktoru kausa reglaments un ik pa teiksim 3 sacīkstēm uz maiņām jāvērtē tikai 1 pilota rezultāts,tad visiem būs skaidrs kad un ko laist vai nelaist garām. stulbums protams, bet kāda ir izeja?

  9. Piekrītu, nebija tiesību Vettelam neļaut uzbrukt, bet kā jau rakstīju pie sacīkstes raksta, abas puses var saprast. Turklāt Webbers jau bija kruīza režīmā, atslēdzis engine boostus un taupīja riepas, kā būtu, ja viņš būtu gatavs cīņai? Es pieņemu, ka tajā gadījumā Sebs iespējams pat pietuvojies nebūtu, lai uzbruktu… Un varbūt arī tur var saskatīt vienīgu Seba vainu. Bet vispārīgi ir jāvaino komanda nevis kāds no pilotiem, abi parādīja izcilu meistarību un lielisku cīņu, ko bija bauda skatīties. 🙂

    • Atceries, ka Vēbers brauca ar vidējām riepām, kas dilst daudz vairāk, bet Fetels ar cietajām. Tāpēc Vēbers nedrīkstēja “maukt uz pilnu klapi”, jo jātaupa riepas.

      No braucēju viedokļa – katram sava stratēģija un Fetelam tā izrādījās veiksmīgāka.

      No komandas viedokļa – daudz drošāk nepieļaut savstarpējo cīņu, lai ar mazāku risku iegūtu maksimālos punktus.

      • Sebastian Vettel Intermediate (5) Medium (17) Hard (10) Hard (10) Medium (14)
        Mark Webber Intermediate (7) Hard (12) Medium (12) Hard (12) Hard (13)
        Tieši Fetelam drīzāk bija jātaupās…

      • Tiešam, otrādāk, kaut kā sajaucu.
        Jebkurā gadījumā riepu stratēģija bija atšķirīga un domājams, ka tieši tā ļāva Fetelam pabraukt ātrāk

  10. Nav skaidrs par ko tāds cepiens! Viss tiek pakārtots rezultātam! Neviens vairs īpaši nestreso par to, ka ASV Massam pat norāva plombes no kārbas, lai Alonso iegūtu starta vietu tīrajā pusē!
    Fetels savu izdarīja, kas liedza Markam atbildēt ar to pašu!
    Tiešām kaut kā jau nu pārāk sterīli brīžiem pilotiem jāuzvedas trasē!
    Žēl, ka šodien vairs nav dzīvs Airtons Senna, viņam noteikti arī būtu ko teikt par šitādām sacīkstēm, sevišķi ja atceramies to laiku, kad viņš startēja vienā tīmā ar Alēnu Prostu!
    Tad jau redzēs sezonas gaitā, vai siem 7 punktiem sezonas beigās būs kāda nozīme!

  11. Vai kāds lūdzu var paskaidrot, kur ir problēma? F1 nav nekāds hokejs, kur komandas spēlē. Fetels apdzina Vēberu godīgā un līdzvērtīgā duelī vairāku līkumu garumā. Ja jau Vēbers būtu spējīgs, tad atņemtu zaudēto pozīciju. Bet viņš to nespēja pat tuvu līdz arto uzvaru sacīkstē ieņēma ātrākais braucējs. Kur problēma????

    • ‘probleema’, cik nu saprotu, ir tanii apstaaklii/faktaa, ka Cilveeks-Pirksts ir saruupeejis sev ‘labeelju’-skaugju pulcinju pat latvju publikaa..

      nu un ‘labveelju pulcinjs’ izpauzas, tikliidz skietami ir kaads iemesls apriet Zebastiaanu

      Sun Rej, Karavaana Iet Taalaak 😉

      • neērti jau piminēt smago pagātni, tomēr prieks skatīties, ka līdz ar pašu labāko delfu komentētāju atgriešanos atgriežas arī situācija, kur “galvenais, ka Alonso neuzvar” iespraudumi skaitās labais tonis, tomēr par galveno apcelto ļaudis nez kādēļ uzskata zināmu vācieti 🙂

        labi, ka pagājušo reizi šo “visi, kas man nepiekrīt, ir (šajā gadījumā) suņi” situāciju komentāros izdevās tik veiksmīgi atrisināt, komentāru kvalitāti un pieklājības līmeni saglabājot nemainīgi augstu.

      • un kaa paveelees a.god. morloks takseet 2x chempiona brauksanu garaam pitleinam, dzirksteleem no aizlauztaa antispaarna skiistot pa gaisu??

        kaa meistariibas paraugstundu tachu diezin vai.. melnais karogs, methinks, 2. sektora saakumaa jau bija izvilkts no statnes

      • piekrītu, bet precīzāka bojājuma daba gan droši vien bija manāma komandai, kas te nu būtu jāsoda gan, līdzīgi kā par unsafe release no boksiem.

        cita lieta, ka ar manu sākotnēju domu par situāciju komentāros, kur notikumi sacīkstēs pēc būtības maz kuru interesē, un uzmanība galvenokārt tiek veltīta citu komentētāju grupēšanai viena vai otra veida labvēļos, un to, kur šādas situācijas ved, gan konkrētajam spārnam, piekritīsi, maz sakara 🙂

        protams, arī pats tagad esmu sācis staigāt šo taciņu un tūdaļ arī atvainojos par to, un beidzu.

  12. tik nozime ka Fetels no savam kljudam nav macijies, nemacisies un vinam pa lielam viss ir pie vienas vietas, nozime ka Marks vinam nedz palidzes titula cinja, nedz ka savadak, drizak iegrudis bedre ,ja blakus bus ari konkurents cinja pa titulu, protams ja pats necinisies… Trase cinja shosezon bus interesanta ,jo intriga ar jau shi gada 2. saciksti ir garanteta.. visi uz nazhiem…