Jau šajā nedēļas nogalē sāksies jaunā MotoGP sezona, kas sola četru vīru – “Honda” un “Yamaha” braucēju cīņu par titulu.
Jaunajā sezonā MotoGP klasē ir četri izteikti favorīti cīņā par uzvarām un titulu. Līdz ar to izskatās, ka Keisija Stounera aiziešanu mēs neizjutīsim ilgi.
Marks Markess
Pirmajā teikumā minētais apgalvojums par četriem vīriem gan nebūs īsti precīzs, jo “Repsol Honda” jaunpienācējs Marks Markess tomēr vēl ir puika. Markesam, kurš iepriekš ar “Repsol” un Emilio Alzamoras (1999.gada Pasaules čempions 125cc klasē) gādību tika pie tituliem abās zemākajās klasēs (2010.gadā 125cc klasē un pērn Moto2), ir iespēja lauzt daudzus MotoGP jaunības rekordus. Šobrīd knapi 20 gadu vecumā viņš var kļūt par jaunāko uzvarētāju, jaunāko pole ieguvēju un pat par jaunāko čempionu. Turklāt tam ir visi priekšnoteikumi: talants, ātrums, kuru viņš jau pierādīja pirmssezonas testos, spēcīgākā komanda un agresivitāte. Tomēr ņemot vērā pieredzes trūkumu, pēdējais komponents var dot pretēju efektu – viņa agresivitāte ne vienmēr ir izdarījusi pakalpojumu Markesam un ‘sprēgāt’ smilšukastē pie lielajiem puišiem nebūs veselīgi.
Valentīno Rosi
‘Doktors’ ir atgriezies. Ne tikai “Yamaha” komandā, bet arī starp līderiem. Pats Rosi paziņoja, ka sezonu sāks no aizsardzības pozīcijām, tomēr nemāniet sevi – tas nav braucējs, kas sēž aizsardzībā, ja oponenti bezkaunīgi uzbrūk. Rosi lielākie trumpji ir milzīgā pierede un darba spējas, tomēr grūti iedomāties, ka uguntiņa acīs, pēc šiem gadiem un jo īpaši divām bēdīgām sezonām “Ducati”, joprojām ir tik pat spoža. Noteikti redzēsim ‘Doktora’ smaidu uz pjedestāla un varbūt atkal līksmosim par viņa uzvaru, bet ilgtermiņā (sezonas garumā) grūti būs cīnīties ar Pedrosu un Lorenco.
Dani Pedrosa
“Honda” līderis, kurš par tādu kļuva tikai pēc Stounera demisijas, pagājušo gadu noslēdza tuvu izcili – sešas uzvaras pēdējos astoņos posmos. Taču tobrīd viņa vienīgais sāncensis uz titulu Horhe Lorenco jau spēlēja taktisku aizsardzības spēli, sargājot savu pārsvaru kopvērtējumā. Fakts paliek fakts – MotoGP klasē iepriekš trīskārtējam čempionam zemākajās klasēs nav izdevies izcīnīt titulu. Tomēr gadījumā, ja Pedrosa iztiks bez traumām, kas iepriekš viņu vajāja ar apskaužamu regularitāti, 2013.gads var kļūt par mazā spāņa triumfa sezonu. Šobrīd “Honda” un Pedrosas kombinācija izskatās perfekta – testu rezultāti ir ļoti pārliecinoši: sezonu Pedrosa uzsāks kā favorīts.
Horhe Lorenco
Misters ‘Stabilitāte’ – tā Lorenco varētu dēvēt pēc viņa pēdējām divām sezonām. Pievēršanās jogai un meditācijai ir devusi ļoti pamanāmus rezultātus: Lorenco pilotēšanas stils trasē atgādina super precīzu pulksteņa pendeli – nevienas liekas kustības. Arī psiholoģiskajā ziņā viņa sagatavotību varētu apskaust pat paši mierīgākie sportisti. Tomēr šogad komandā ir atgriezies ļoti spēcīgs kairinātājs – Rosi, ar kuru abi arī iepriekš ir satikušies uz šauras taciņas. Iespējams cīņa par titulu nebūs starp abiem “Yamaha” braucējiem, tomēr Rosi personības ietekme komandā var nospēlēt par labu Lorenco konkurentiem – vispirms jau Pedrosam.
Vidējais ešelons
Goda pjedestāla pozīcijas regulāri aizņems iepriekš minētie četri braucēji, tomēr šo tencenci noteikti centīsies izjaukt vairāki spēcīgi satelītkomandu braucēji – vispirms jau Kels Kračlovs no “Tech3”, kuram stabilitāte (palikšana franču komandā) noteikti nākusi par labu. Stefans Brads ir ceļā uz savu pirmo pjedestālu MotoGP – šogad ar fabrikas atbalstu lepojas viņa “LCR Honda” komanda. Alvaro Bautista beidzot savas lieliskās ātruma īpašības varētu likt lietā “Gresini Honda” sastāvā – spānim iepriekš ir traucējusi viņa nestabilitāte.
Ducati
Kompānijā pie vidējā ešelona diemžēl joprojām būs arī “Ducati” fabrikas komanda. Rosi un Preciozi duetu ir nomainījuši Andrea Doviciozo un Bernards Gobmeijers, tomēr pagaidām milzīgs progress zem “Audi” uzraudzības nav sekojis. Fakts paliek nemainīgs – ar “Ducati” nezvēru MotoGP līmenī pārliecināti un pat pašpārliecināti ir spējis braukt tikai viens cilvēks – Keisijs Stouners. Jaunpienācējs Doviciozo ir kārtējais pilots garajā “Ducati” izmēģinājumu trusīšu rindā. Itālietis noteikti nebūs lēnāks par Nikiju Heidenu, kurš gan mokās ar vecām un jaunām traumām, taču labākajā gadījumā runa šogad varētu būt par pāris pjedestāliem.
Pārējie
Krietni plašāks šogad ir palicis CRT komandu pulks, kuram pievienojušies vairāki braucēji, kas vēl pērn sēdās uz prototipiem: Hektors Barbera un Karels Abrahams. Pirmajam CRT čempionam Aleksam Espargaro savu titulu aizstāvēt nebūs viegli – vispirms jau to iekāros viņa komandas biedrs “Aspar” vienībā Rendijs de Pjunē. Tāpat interesanti būs pavērot britu veterāna Maikla Lavertija pūliņus ar Pola Bērda komandas pašbūvēto motociklu. Kopā uz starta izies ap 24 pilotiem – tātad esam ieguvuši pieklājīgu kvantitāti, cerēsim būs arī kvalitāte.
Kvalifikācija un TV
Jaunajā sezonā MotoGP klasē būs jauns eksperimentāls kvalifikācijas formāts. Jau pēc treniņu rezultātiem tiks noskaidroti ātrākie 10 piloti, kas nepiedalīsies pirmajā kvalifikācijas kārtā. Tostarp pārējie Q1 ietvaros noskaidros 2 ātrākos, kas pievienosies desmitniekam Q2, kā arī starta kārtību no 13.vietas uz leju. Tad jau Q2 laikā uzzināsim pirmo četru starta rindu izkārtojumu.
Arī šogad Latvijas teritorijā MotoGP sacīkstes televīzijā būs skatāmas “Viasat Sport Baltic” kanālā. Sestdien vērosim MotoGP kvalifikāciju (tiešraide 20:30), bet svētdien sacīkstes visās trīs klasēs (20:15 Moto2, 21:50 MotoGP un 23:15 Moto3 ierakstā). Man būs tas gods kopā ar kolēģi Tālu Meļķi komentēt kvalifikāciju un sacīkstes “Viasat Sport Baltic” kanālā. Tiekamies un lai Jums aizraujoša motošosejas sezona!
Njā – vēl joprojām maģiskais un mistiskais VSB… Kaut kāds lāsts sporta līdzjutējiem te Latvijā. Un tad brīnās, ka šie vai citi sporta veidi ir tik nepopulāri Latvijā. Kā tad lai tie kļūst populāri, ja VSB skatās varbūt tikai 1/10 daļa no interesentiem?!?!
Atļaušos atkal iepurpināt viedokli par Viasat, lai gan ne tuvu neesmu viņu fans, jo kopumā šis provaiders ir diezgan pašvaks. Runa ir par ko citu. Es nekādi nevaru saprast tos, kuri jau pāris gadus sūkstās, ka neredz vairs ne hoķi, ne 1.formulu. Johaidī, ja esi šo sporta veidu līdzjutējs un to skatīšanās tev ir svarīga, tad radi sev apstākļus, lai varētu šīs pārraides redzēt! Es pats pirms vairāk kā 20 gadiem sagrabināju pēdējo naudu un iegādāju tehniku, lai varētu F-1, IndyCar un moto šoseju skatīties. Un toreiz tā galīgi nebija maza nauda. Arī tagad pazīstu vairākus čaļus, kas dēļ attiecīgajām sporta pārraidēm speciāli paņēmuši Viasat, vai papildus maksā par to īpašo paketi iekš Baltcom.
Jā, varbūt tā lielā tautas daļa, kas sportu skatās pēc TV kanālu sērfošanas principa “opā, re kur 1.formulu rāda, davai ka paskatīšos”, ir mazliet neapmierināta, taču tie, kuriem attiecīgās pārraides ir svarīgas, noteikti ir atraduši risinājumu.
es piekrītu, ka labak būtu rādīt tādā kanālā, kas ir pieejamāks citiem, un tad tiesām popularitāte pieaugtu, veidotos sakarīgāka līdzjutēju un komentētāju bāze.
man teļuks vispār nav, bet esmu sācis pieciest mazliet ne-kvalitāti, bet lūrēt gonkas internetā, un tas pats sky sport bieži vien ir ļoti sakarīgā kvalitātē nostrīmots.
Zini, es labu laiku atsevišķi abonēju VSB paku, bet es neesmu skolnieks – man ir ģimene, darbi un visādas citas padarīšanas un bieži vien nesanāk man tajās tiešraidēs noskatīties šīs pārraides, bet tas nebūt nenozīmē, ka neesmu īstens šo sporta veidu fans. Vienkārši vienā brīdī sapratu, ka nav jēgas man maksāt, būtībā NENORMĀLU piķi par 1 kanāla abonēšanu, ja interneta laikmetā varu šīs pārraides arī internetā sameklēt – protams, nav komforts un apzinos, ka par to IR jāmaksā, bet ne jau nu tādu cenu. Saprastu, ja zem šīs cenas būtu vēl kādi 3 – 4 lietderīgi kanāli nevis kaut kāds Golfa 24/7 kanāls…:)
Jautājums ir tāls no cenasbet gan no piejamības un tās nosacījumiem. Baltkom šo pakalpojumu piedāvā praktiski tikai optikas zonā. Un tikko TU esi ārpus šis zonas, tad vienīgā alternatīva ir pats Viasats. Un tejau ir principa lieta. Kamēr Viasats uzskatīs par nepieciešamu uzpiest līgumu uz diviem gadiem, nevis principu – apmaksāju pakalpojumu skatos, negribu pakalpojumu, nemaksāju un neskatos, bet viss pēc manas izvēles, tikmēr runāy par pakalpojuma piejamību ir lieku. Es principa pēc neslēdzu līgumus ar .irselīgiem kantoriem tādiem kā Viasat, kuru līgumos ir preambula mēs esam Dievi, a Tu klient esi mēsls.
Džeki, pilnībā piekrītu visiem argumentiem par Viasat neadekvātajām cenām attiecībā pret servisa līmeni, nedraudzīgajiem abonēšanas nosacījumiem utt. Taču ir tā kā ir – tieši šī TV izplatītāja arsenālā ir liels vairums no sakarīgo sporta veidu translācijām. Un, ja man jāizvēlas starp nesimpātisku provaideru, kas tiešraidē rāda F-1, NASCAR, moto šoseju, hokeju un smagsvaru boksu, vai klientam draudzīgu operatoru, kur nekā no iepriekš minētā nav, turpretī ir “Ohota” un “Ribalka”, tad es izvēlos pirmo. Ideāli jau nebūs nekad. Laiki, kad visu ‘na haļavu’ varēja redzēt Eurosport, ir tālā pagātnē.
To Pro
Nav jau runa par haļavu, bet gan par saprātīgumu. Neviens jau nesaka, kau kaut ko grib na haļavu skatīties. Būtībā jau arī par internetu ir jāmaksā, tā kā – par haļavu galīgi būtu nevietā šeit runāt.
Runa ir par pavisām citām vērtībām un patiesībām!
Jā tās cenas ir briesmīgas. Lattelecom parastā sporta paka maksā pie 2 latiem, bet viasat sporta paka maksā gandrīz piecus latus un tur ir tikai divi kanāli. VSB un kaut kāds stulbs Viasat golf.