Foto: Lotus

Kimi Raikonens nepiekrīt kolēģiem un komandu vadītājiem, kas kritizē jaunās paaudzes “Pirelli” riepas.

2013.gada sezonā atsevišķas komandas un piloti ir asi kritizējuši jaunās “Pirelli” riepas, kas liek uzmanīgi taupīt spēkus un nebraukt ar pilnu ātrumu. Tomēr Raikonens tajā nesaskata problēmu.

“Es domāju, ka arī ar šīm riepām var braukt ar pilnu ātrumu, taču to ne vienmēr var darīt par visiem 100%,” atzina Raikonens. “Es domāju, ka riepas ir ļoti labas kvalifikācijai, jo tām ir lieliska saķere. Pērējais viss ir atkarīgs no pilota, jo katram pašam ir jāpieskata riepas sacīkstes gaitā.”

Tas nav īpaši atškirīgi no tā, kas bija pagājušajā gadā, vispmaz priekš mums noteikti nē,” atzina “Lotus” līderis. “Tāpēc es nesaprotu, kāpēc cilvēki sūdzas.”

“Mēs visi Formulā 1 lūdzām “Pirelli” piegādāt mums riepas, kas nodrošinātu dažādas stratēģijas un lai tas kļūtu par daļu no sacensībām,” skaidroja “Lotus” boss Ēriks Buljē. “Šogad esam redzējuši lieliskas sacīkstes un par to lielā mērā jāpateicas tieši “Pirelli”. Visiem tiek piegādātas vienādas riepas, tātad tikai no komandām un pilotiem ir atkarīgs, vai viņi spēs pilnībā tās izmantot.”

Torstarp notikušas jau pirmās izmaiņas sākotnējā “Pirelli” riepu sadalījumā. Uz Bahreinas posmu, kur sākotnēji tika plānotas mīkstā un cietā sastāva riepas, tagad riepu ražotājs ir atvedis vidējās un un cietās riepas, kas sagādās mazāk raizes komandām.

1 KOMENTĀRS

  1. Kā jau es iepriekš teicu – Kimim viss ir vienkārši. Ko dod, ar to jābrauc. Viņš arī ar plikiem diskiem vilktu un nečinkstētu 🙂

    A pa lielam es nesaprotu par ko cepiens? Visiem tak riepas vienādas, ne?

    • mashiinas visiem nav vienaadas. citiem taas riepas apeedaas daudz straujaak. un to kaadas buus riepas shai sezonai nevareeja zinaat pagaajushogad, kad shiigada formulu konstrueeshana bija pilnaa buraa. par to cepiens.

      tas ir tas pats kas ja tu maacies gjeograafiju exaamenam, bet aizejot uz skolu ir jaakaarto veesture.

    • Manuprāt, cepiens ir par to, ka aizvien mazāk ir cīņas trasē, jo pilotiem ir jātaupa ta’ riepas, ta degviela, ta’ motors, ta’ hvz kas vēl…
      Cīņas epicentrs vairs nav trase, bet komandas komandpunkts…
      Tās “apdzīšanas” pārsvarā ir māxlīgi veidotas – DRS zonas, kas vieniem pienākas, citiem nepienākas (konkrētā situācijā); cik kuram metri palikuši riepām…

      Kā man kolēģis darbā teica: Ja jau F1 ir “advancētākie” autiņi, tad nahfig vsp kkas tur ir jāierobežo? Brauc kā vari!
      Protams, ņemot vērā drošības apsvērumus un arī kcik vienlīdzīgus finansu nosacījumus.
      Un, ja jau konkurē komandas, konkurē dzinēji, tad viens riepu piegādātājs ir sacensību antitēze kā tāda. 😉

  2. Cepiens ir diez gan liels, vismaz no Mershu puses, jo Hamiltons saciikstee, vispaar nevar spiest, ja vins spiediis, tad vinam vajadzees katraa gonkaa 5 pitstopus, taapeec arii Raikonenam tika zaudeeta otraa vieta, jo ja Hamiltons savaa peedeejaa boksu apmekleejumaa buutu iebraucis, naakamaa aplii aiz Raikonena, vins buutu vinu paspeejis notureet sev aiz muguras, bet prieks riepaam tas buutu par daudz, vins buutu zaudeejis vietu gan Raikonenam, gan Fetelam, bet ja Hamiltonam tureetu riepas kaa Lotusiem, tad Hamiltons mieriigi izciiniitu otro vietu, vai var buut pat paciiniitos ar Alonso,

    • Tas ir tehniskais sports un ir jārēķinās, ka visas komandas nav vienādas. Ar šādu tavu skaidrojumu, tikpat labi var teikt, būtu Marrusia ātrāka, tad Jules Bianchi būtu šogad par uzvarām cīnījies.

      Karoč absurds. Lai merši uzbūvē auto, kas Hamiltonam ļaus braukt ilgāk tajā ātrumā un problēmu nebūs. Atkārtoju vēlreiz, tehnisks sporta veids, kur svarīgs ir auto ātrums,izturība,riepu rijība un vēl sazin cik daudz faktori, no kuriem tikai viens ir pilots.

      • Mershi nemaz tik aatri nevar savu auto paarbuuveet. testi sezonas laikaa ir aizliegti, un budzheta griesti arii ir uzlikti. 🙁 un Mercedes vispaar savu shiigada mashiinu saaka buuveet pus-sezonaa, kad nebija nemazaakaas nojautas par shiigada riepu parodiju. kuraa vietaa ir Mercedes vaina? to ka neizmato extrasencu pakalpojumus?

      • A kur ir Lotus vaina, ka viņiem izdevās uzbūvēt mazāk riepēdelīgu auto?

        Atkārtoju vēlreiz, tas ir tehnisks sporta veids un vienmēr būs kāds ātrāks un kāds lēnāks vairāku iemeslu dēļ.

        Riepas ir viens no iemesliem. Kādam nepatīk, tad jāpārslēdz kanāls uz kādu vieglatlētiku un jāskatās, kā Kenijieši gargabalos ņem pirmās vietas, bet arī tas tak nav godīgi, jo viņi tur dzimst vienā cilti kaut kādos kalnos. Vai ta baltie tagad vainīgi, ka tur nedzimst, davai aizliedzam kenijiešiem piedalīties, būs godīgāk!!!:P

      • kaa tu domaa, kuru shasiju Pirelli izmantoja radot shiigada riepas?

        man nekad nav paticis cept sazveerestiibu teorijas. pienjemsim ka sakritiiba.

      • Neaizmirsti, ka Lotus nav gluži vienīgie, kas spēj pietaupīt riepas. Tai sazvērestības teorijai vajag tad piešūt klāt vēl citas komandas, ne tikai Lotus sazin kura gada šasiju, kas noteikti pa šo laiku nav mainījusies NEMAZ.

      • Ja gribētu skatīties šahu, tad man,droši vien, neinteresētu autiņi 😉
        Autosacensības tomēr, pēc definīcijas, ir cīņa trasē, nevis galda spēle 😉

      • ps Protams, nenoliedzot taktikas nozīmību.
        Un galda spēles ir ok!
        Bet, uz galda!
        Nevis miljonus vērtās trasēs 😉

  3. riepas, riepas un veelreiz riepas. skatoties F1 paaraides tagad komenteetaaji vislaik runaa pa riepaam. kaadas nu kuram uzvilktas, cik apljus taas vecas un cik ilgi veel kalpos. a man gribeejaas lai runaa par saciiksteem nevis gumiju. 🙁 riepas tagad speelee paaraak lielu lomu saciikstes rezultaataa.

    un Raikonens dziedaatu pavisam citu dziesmu, la vinja Lotus formula arii eestu to gumiju tikpat nenormaalaa aatrumaa kaa Bullsiem, piemeeram.

    • Mani, piemēram, besī tā mūžīgā vārīšanās par tām un šitām riepām. Kad Šūmahers plosījās ar Ferrari, tad tāpat mainīja pa 3 reizēm gonkā un toreiz bija veseli divi piegādātāji. Beigās tieši dēļ riepām arī pārtrūka uzvaru sērija, jo Ferrari nespēja pielāgoties Michelin riepām un viņiem vajadzēja 2-3 gadus, līdz pilnībā atkoptos. Tagad ir tikai viens piegādātājs un pa lielam izmaiņas pēdējos nezcik gadus nav vispār.

      • Riepas gan ir mainījušās – tas pats Fetels pirms pāris gadiem ar sacīkstēm paredzēto mīkstāko sastāvu nobrauca 50+ apļus, un tikai pašās beigās iebrauca boksos nomainīt uz cietajām riepām tikai, lai izpildītu noteikumus.
        Ar šī brīža mīkstajām riepām 15 apļi jau būtu sasniegums…

      • No kurienes ir izrauts, ka ar pašreizējā mīkstā sastāva riepām nevar nobraukt vairāk par 15 apļiem? Gribi, brauc lēnām un uzmanīgi, gribi spied pedāli grīdā un mainies kaut vai piecas reizes sacensību laikā. Tieši tāpēc to arī sauc par stratēģiju.

  4. Šito visu var tak pavisam elementāri atrisināt – katrai komandai sezonas sākumā (vēl pirms testiem, lai var saregulēt laicīgi visu, ko vajag katram riepu variantam) piešķir konkrētu skaitu riepu komplektu, un tad pašas komandas varēs izvēlēties, kurā posmā kuru sastāvu izmantot (ja grib, var ņemt tikai mīkstākā sastāva riepas, tik rēķinoties, ka vēlāk visi komplekti jau būs izmantoti)..

    Jo tagad tāda sajūta, ka riepas vienmēr pie visa vainīgas – tad pārāk ilgi turās kopā, tad pārāk ātri dilst, tad nevadās kā vajag, tad ātri uzsilst, tad atkal nav vajadzīgajā tonī.. nepatīk riepas, brauciet uz diskiem un miers 😀

      • Agrāk tak bija 2 riepu piegādātāji, mīkstas un cietas (un sazin vēl kādas) riepas un katra komanda pati domāja, kuras riepas no ražotāja labāk ņemt uz konkrēto sacīksti.. Un pa lielam problēmu nebija.. 🙂
        Tagad ir viens piegādātājs, kurš jau iepriekš paredz kuras riepas un cik komplektus uz kuru posmu ņemt.. Kas liedz ieviest tik mazu niansi, ka komandas aizsūta pieteikumus ar konkrētu komplektu sarakstu, teiksim, 3-4 nedēļas pirms konkrētā posma 🙂

  5. NU galvenais lai nosaka atrako brauceju un komandu nevis ECO race uzvaretaju, lai nav ta ka pilotam jasazinas ar inzinieriem un japrasa vai vins var cikstetie s trase via vinam labak butu palaist garam.

    protams pedeja gonka bija interesanta, bet ka jus domajat vai vina nebutu bijusi interesantaka, ja tad kad Fetels bija vadiba varetu cinities ar Alonso un nelaist vinu garam ka butu it ka pa apli atpalicis? es domaju paris aplus mums butu vel interesantak.

    ka jus domajat vai butu incigak ka piloti zinatu ka var bruakt loti tuvu aste prieksejai masinai nebaidoties ka riepas atrak nodils, lidz ar to ari agresivak un ilgak uzbrukt.

    ka jus domajat vai 2 posmus atpakal nebutu gonka idealaka ja buliem un mersiem riepas nebutu jauzmana bet visi 4 piloti varetu cinities sava starpa?

    te koks ar diviem galiem, bet sobrid ir F1 Eco race 😀

    • Ja gribi lai riepas nenoēd tik ātri, braucot aiz citiem, tad riepām jābūt cietākām, kas nozīmē nevarēs tik agrsīvi iet ārā no līkumiem un vēlu bremzēt, bet abas šīs lietas veicina apdzīšanas, gribi vecos sliktos bridgestone laikus, kad visi vilcieniņā brauca? Pirelli rocks ass un tur neko nevajag mainīt, lai jau bulli un arcani vaimanā.

  6. Dzeki, te nav ko daudz peerties, vienmeer kaadam buus slikti, kad ar vienaam riepaam vareeja visu gonku nobraukt, tad bija slikti, tagad otra galeejiiba, atkal slikti, citam labi, un taa buus vienmeer, vienmeer kaut kas ir jaapamaina F-1, lai nepaliek galiigi garlaiciigi, un ja mees paskatamies F-1 veesturi, tad ir bijushi briizi kad benziins ir liels saciikstes laikaa, tad atkal neleeja, un tad atkal leeja, un tagad atkal nelej, nu un taa visu laiku, kaut ko maina un atgriezas pie kaut kaa taa, kas jau ir bijis, tagad visi ciikstees par riepaam, naakamsezon buus riepas ar ko daudz ilgaak varees nobraukt.

  7. Vispareizākais, manuprāt, vsp būtu atcelt obligāto Pit-stop.
    Tb, ja vari, “velc” ar to savu autiņu, kāds nu viņš ir, līdz rūtainajam palagam. Ja gribi mainīt riteņus pret svaigākiem? Lūdzu! Zaudēsi laiku boxos, bet varbūt iegūsi trasē…
    Protams, riepām arī būtu jābūt tādām, kas neizbeidzas pēc pārdesmit km (kas pati par sevi ir absurda situācija pie izmaxu samazināšanas prioritātes).
    Un tajos Pitstopos tagad tak’ arī vairs nav ko redzēt! 2,kcik sekundes un prom…
    Ja nu vienīgi kkas nenoiet šķērsām…

  8. Tīri garāmejot:

    Amerikāņiem ir tāds vīrs Callaway, kurš tūnē Corvettes. Viņš saka, ka riepas ir automašīnas vissvarīgākā sastāvdaļa. Riepas ir vienīgais, kas saista visas tās multimiljonu tehnoloģijas ar asfaltu. Un viņam ir 100% taisnība.

  9. Jautājums jau ir vai par riepu var nosaukt kaut ko, ar ko var nobraukt 20-25 kilometrus?
    Par kādu stratēģiju šādā gadījumā vispār var būt runa. Varbūt par to varētu runāt komplektā ur degviels uzpildi, bez uzpildes tas ir nonsenss. Pašlaik tas ir vienkārši pienākums uzlikt uz mašīnas ar šo ap kordu apsmērēto mēslu čupu. Vai būtu iepējams, ko tādu iedomāties, laikā, kad bija vairāki riepu ražotāj?i