Komanda, kas F1 čempionātā ieņems pēdējo 11. vietu, turpmāk vairs netiks pie naudas balvas, paziņojis čempionāta īpašnieks Bernijs Eklstouns.
Eklstouns atzīst, ka jaunais līgums, ko parakstījušas visas komandas, izņemot “Marussia”, paredz 11. spēcīgākās vienības balvas samazināšanu no 10 miljoniem ASV dolāru līdz apaļai nullei, ziņo britu “Telegraph”. Jāpiemine, ka “Marussia” nevienā no sezonām, kurā piedalījusies, nav ieguvusi augstāku vietu par vienpadsmito.
Līdz šim spēkā bija līgums, kas parakstīts vēl FIA prezidenta Maksa Moslija laikā.
“Viņiem [“Marussia”] nav komerciālā līguma, jo viņi nav pirmajā desmitniekā,” paziņojis Eklstouns. “Mēs maksāsim pirmajam desmitniekam, tā nu tas ir. Trīs gadus mēs darījām citādi, jo bija spēkā vēl Moslija laikā parakstīta vienošanās, taču no šī brīža naudu saņems tikai pirmais desmitnieks.”
Pašlaik gan “Marussia” ieņem desmito vietu, kamēr pēdējā pozīcijā atrodas “Caterhanm” komanda. Savukārt vadošajām komandām jaunais līgums nāks par labu, jo balvu nauda šogad no 50% palielināta līdz 63% no kopējās peļņas un sastāda 698 miljonus ASV dolāru. Šī nauda, proporcionāli iegūtajai vietai Konstruktoru kausā, gada beigās tiks sadalīta starp desmit F1 komandām.
Tiem kam nauda ir, tās būs vel vairāk, tiem kam praktiski nav naudas, tās nebūs nemaz. Tieši ka mūsu Latvijā. Drīz paliks tikai bagātās komandas, šovam tas nenāks par labu!
Tev ir taisnība, bet tikai daļēji. Domāju, ka pamatdoma ir tāda, lai pēdējās komandas nevizinātos vienkārši tāpat, bet cīnītos arī par priekšpēdējo vietu.
Piekrītu, motivācija protams būs krietni lielāka!
Tās komandas arī nevizinās vienkārši tāpat, jo ir atšķirība starp 9., 10. vai 11. vietu. Pagājušā gadā, kad Petrovs pēdējā posmā izrāva Caterham augstāku vietu, visi no priekiem leca gaisā. Marussia un Caterham knapi velk dzīvību un jebkuri papildus līdzekļi noderētu. Tā ka šoreiz Bērnijs ir nošāvis galīgi garām.
Sūdaini, atpalicēju likvidācija ir sūdīgs solis no Bernija puses… Visi uzreiz atceramies Mikas Hakkinena apdzīšanu pret Mišu Šumaheru ar atpalicēju!!!! 😉
nu, pēc tādas loģikas, kas izslēdz vājāko komandu, beigās paliks tikai viena komanda, kas riņķo pa trasi. Esmu par to, lai katrs kurš vēlās piedalās F1, kamēr vien noteikumi paredz pašam konstruēt F1 mašīnu.
Tas ir ceļš uz to, ka starta laukums konstanti būs pustukšs ar nieka 20 mašīnām. Pašlaik 11. vietā esošā komanda, protams, iznīks, un nezin vai mēs tuvākajā nākotnē redzēsim tādas ‘pifigistiski biezās tūristu’ komandas, kurām Bernija bonusi būs vienaldzīgi.
Kaut kas te īsti neklapē. Pēc iepriekšējā līguma Marusjai bija jāsņem savi 10 ļimoni, jo nekam nevar būt atpakaļejošs spēks. Savukārt ja tas darbojas uz priekšu, un tāpēc neslēdzas līgums tad tas automātiski nozīmē, ka jaunpienācēji par pirmo sezonu pēc definīcijas saņem piķi uz kociņa, pat ja iznāk – atnācu ieraudzīj uzvarēju 🙂 Nav līguma nav naudas. Un kas tad būs ja Marusja nebūs pēdējā?
nu ko lai saka, parasti agraak vai veelaak top skaidrs, ka bernijam ir bijusi taisniiba
nu laikam jau iipasi dizas jeegas no tiem atpaliceejiem par apljiem nav F1 cirka veertiibas celsanaa, liidzarko bernijs noleemis neceremoneeties.
Un gala beigaas, kad gan krieviem nauda bijusi probleema..
Jautājums, ko šitāds lēmums nozīmē komandām, kas vēlas pievienoties F1. Uzreiz nevienam nebūs rezultāti. Ja tā padomā… vai tad nesen nebija kaut kādas baumas, ka VW vai BMW grib pievienoties F1?
Cik ir, piemēram, Ferrari sezonas budžets? Nebija ~500M? Ferrari arī laikam vairāk saņem, bet domāju arī krieviem tiem 10M būtu jābūt, kā spļāvienam jūrā.