Foto: MTV3

Mika Salo atzīst, ka 2013.gada sezonā FIA tiesneši ir bijuši krietni piedodoši attiecībā uz pilotu uzvedību trasē, tomēr tāds arī esot mērķis.

“F1LV

Vēl pirms sezonas FIA tiesnešiem ir nodotas jaunas instruktāžas – piešķirt mazāk sodus un tādā veidā veicināt skarbāku cīņu trasē. Arī Mika Salo, kurš bija FIA tiesnešu kolēģijā Bahreinas GP izcīņā, piekrīt šādai metodei un to jau izmēģināja dzīvē.

“Bahreinā mēs redzējām ļoti labas un aizraujošas cīņas,” Salo pastāstīja intervijā somu MTV3 televīzijai, kurā pats strādā par ekspertu. “Esmu par šādu skarbu cīņu – tā nedrīkst tikt sodīta.”

“Džensons (Batons) bija dusmīgs, kad Serhio (Peress) viņam uztriecās un, protams, tas varēja izjaukt abu sacīksti, taču tā bija ļoti aizraujoša cīņa, lai arī Peress bija visai agresīvs,” par “McLaren” komandas biedru incidentu komentēja Salo.

Tāpat bez soda tika sveikā cauri arī Fernando Alonso, kura aizmugurējā antispārna sekcija iesprūda un līdz ar to spānis faktiski izmantoja DRS sistēmu aizliegtā vietā.

“Tā bija tehniska problēma un mums tur nebija, ko izmeklēt,” atzina Salo. “Turklāt neviens arī nelūdza to darīt – konkurentiem nebija nekas iebilstams. Jāņem vērā, ka Alonso bija labas izredzes uzvarēt un šis incidents izbojāja viņa sacīksti.”

Mika Salo arī neliedza savu komentāru attiecībā uz Kimi Raikonena izredzēm pacīnīties par titulu – šobrīd “Lotus” pilots ir otrajā vietā un labi tiek galā ar strauji dilstošajām “Pirelli” riepām.

“Kimi varēja iztikt ar mazāk boksu apmeklējumiem kā galvenie konkurenti, taču nepaies ilgs laiks līdz citas vienības iemācīsies labāk izmantot riepas,” komentēja Salo, kurš Formulā 1 ir startējis “Lotus”, “Tyrrell”, “Arrows”, BAR, “Ferrari”, “Sauber” un “Toyota” komandās. “Es šaubos, ka “Lotus” ilgstoši baudīs šādas priekšrocības.”