Ar Sebastjana Fetela uzvaru noslēdzās Vācijas GP izcīņa Nirburgringā. Uz pjedestāla kāpa arī abi “Lotus” piloti Kimi Raikonens un Romēns Grožāns, kamēr ceturto vietu izcīnīja Fernando Alonso.
Startā Luiss Hamiltons nespēja noturēt savu pirmo starta pozīciju un piekāpās abiem “Red Bull” pilotiem Sebastjanam Fetelam un Markam Vēberam. Nevar aizmirst, ka Hamiltona formulai pirms sacīkstes tikai mainīta degvielas sūkņa sistēma, bet tieši pirms starta novērstas problēmas arī priekšējo bremžu sistēmu. Tomēr pirmais pilots, kas izstājās sacīkstē bija Felipe Masa, kurš ceturtajā aplī saslīdēja pirmajā līkumā un izstājās, jo dzinējs noslāpa.
No līderiem pirmais boksos devās Hamiltons un, lai ‘nosegtu’ britu pilota stratēģiju, viņa piemēram sekoja arī pārējie līderi. Marka Vēbera boksu apmeklējums beidzās ar fiasko – aizmugurējais ritenis netika pienācīgi pieskrūvēts un tas nokrita boksu celiņā, kur notrieca TV operatoru. Tas pielika punktu austrālieša cerībām izcīnīt vēl vienu uzvaru Nirburgringā.
Tostarp lielisku tempu ar mīkstajām riepām demonstrēja Romēns Grožāns, kurš ar “Lotus” spēja palikt trasē ar šo riepu sastāvu krietni ilgāk par līderiem un tā rezultātā pēc boksu apmeklējuma pacēlās uz otro vietu – uzreiz aiz Sebastjana Fetela. Kimi Raikonens tostarp spēja apdzīt trasē abus “Mercedes” pilotus, kuriem sākās problēmas ar riepām, un tādejādi soms pacēlās uz trešo pozīciju. Tikmēr Fernando Alonso vairākus apļus nespēja tikt galā Luisam Hamiltonam un šajā cīņā abi zaudēja daudz laika attiecībā pret līderiem.
Pēc Žila Bjanki izstāšanās trases malā ar degošu “Marussia” formulas dzinēju, trasē nācās izlaist drošības mašīnu, jo bez uzraudzības neitrālajā pārnesumā atstātā formula sāka ripot atpakaļ un šķērsojot trasi, apstājās otrajā trases pusē – ironiskā kārtā – daudz drošākā vietā. Lielākā daļa pilotu izmantoja šo brīdi, lai veiktu kārtējo boksu apmeklējumu, tomēr līderu izkārtojumu tas nemainīja – Fetels saglabāja savu līderpozīciju.
Atlikušajā sacīkstes daļā visi trīs līderi nolēma vēl reizi doties boksos un pirmie to paveica abi līderi Grožāns un Fetels, kamēr Kimi Raikonens bija saglabājis vairāk ‘dzīvības’ savās riepās un centās no tā gūt priekšrocības, veicot vēlāku boksu apmeklējumu. Tas deva iespēju Kimi uz pēdējiem 10 apļiem uzlikt ‘ātrākās’ mīkstā sastāva riepas, kuras tajā pašā aplī uzlika arī 4.vietā esošais Fernando Alonso. Raikonens tika garām savam komandas biedram Romēnam Grožānam, tomēr pakaļdzīšanās Fetelam noslēdzās bez rezultāta – vācietis nosargāja līderpozīciju un beidzot izcīnīja uzvaru Vācijas GP un jūlija mēnesī. Otro reizi kopš šī gada Bahreinas GP, uz goda pjedestāla kāpa trīs “Renault” dzinēju pārstāvji. Tostarp ceturto vietu izcīnīja Fernando Alonso, kuram nācās atstāt mašīnu pirmajā līkumā pēc finiša, lai neiztērētu visu degvielu. Tā rezultātā Fetels palielināja savu pārsvaru kopvērtējumā.
Vācijas GP rezultāti
V | Nr. | Pilots | Komanda | Apļi | Laiks | Startā | Punkti |
1 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 60 | 2 | 25 | |
2 | 7 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 60 | +1.0 s | 4 | 18 |
3 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 60 | +5.8 s | 5 | 15 |
4 | 3 | Fernando Alonso | Ferrari | 60 | +7.7 s | 8 | 12 |
5 | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes | 60 | +26.9 s | 1 | 10 |
6 | 5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 60 | +27.9 s | 9 | 8 |
7 | 2 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 60 | +37.5 s | 3 | 6 |
8 | 6 | Sergio Perez | McLaren-Mercedes | 60 | +38.3 s | 13 | 4 |
9 | 9 | Nico Rosberg | Mercedes | 60 | +46.8 s | 11 | 2 |
10 | 11 | Nico Hulkenberg | Sauber-Ferrari | 60 | +49.8 s | 10 | 1 |
11 | 14 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 60 | +53.7 s | 12 | |
12 | 19 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 60 | +56.9 s | 6 | |
13 | 15 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 60 | +57.7 s | 15 | |
14 | 12 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 60 | +60.1 s | 14 | |
15 | 16 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 60 | +61.9 s | 18 | |
16 | 17 | Valtteri Bottas | Williams-Renault | 59 | +1 aplis | 17 | |
17 | 20 | Charles Pic | Caterham-Renault | 59 | +1 aplis | 22 | |
18 | 21 | Giedo van der Garde | Caterham-Renault | +1 aplis | 20 | ||
19 | 23 | Max Chilton | Marussia-Cosworth | +1 aplis | 21 | ||
Ret | 18 | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | +38 apļi | 16 | ||
Ret | 22 | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | +39 apļi | 19 | ||
Ret | 4 | Felipe Massa | Ferrari | +57 apļi | 7 |
Žēl Lotus,šķiet kautko līdz galam nesaplānoja.Gan Kimi,gan Romans šodien bija labi.Taču uzvarēja atkal Vetels.Žēl..
Alonso atkal pa 3. 4. vietu..
Beidzot McLaren kautko sakarīgu parādija!!!
Merši nedaudz izgāzās.
Bet gana intresanta bija race!!!
Kārtejais skumjais pjedestāls. Vienīgais Vetels priecājās par pirmo uzvaru mājas trasē. Romanam bija japalaiž Kimi, bet Kimi pēc pēdejā pitstopa esot ārdījies uz visu komandu pa radio. Pēc finiša ar nemaz negāja pie komandas, laikam nākamsezon ies uz buļļiem.
jautajums, alonso cik nopratu beidzas benzins, vai vins pa rso joku nevar kadu sodu dabut?
Drīzāk, tiešām beidzās benzīns, un šādi tika “ieekonomēta” dzira.
Citādi tiešām dumji izskatās, ka divkārtējs čempions nespēj savaldīt mašīnu šādā situācijā… 😀
… Vai arī pārāk mazs svars. Un mašīnai nācās “paēsties” granti. lai vajadzīgo svaru sasniegtu.
nevar dabuut sodu:) info taada ka pa rtl vacijas kanaalu teica, ka tieshi benziins beidzaas.bet sods nebushot. toties red bull man fascineeja ar riepu pieskruveshanu.
Da interesanti cik tad viņam tā zupa bija ielieta, ja kanpi davilkās? Un tas ar visu drošības mašīnas periodu, kad ir liela ekonomija. Kaut ko Ferrari ir pārmudrījuši 🙂
Sebs nobrauca labu sacīksti,to gan nevar teikt par Ferrari pirmo numuru kurš pilnīgi neko nevar likt pretī.
Nez,cik liela ir Motedzemolo pacietība?
mana skatijumaa sacikste bija normaala. zheel par hamiltonu ka tik zemu nokrita. ka hamiltons saka nav apmierinaats ar riepaam.bet tu devil nesaac. ka tik alonso nolikt. tad kad fetels brauc un finishe 4 vai 5 tad tas kautka nekas:D beidz tukshi muldeet,un apskaties kam pieder aatrie aplji 🙂
Kopumā ļoti interesanta sacīkste! Žēl, ka Kimi pietrūka līdz uzvarai – pēc pēdējā pita likās, ka nu tik būs ar mīkstajām riepām un Lotus ir baigi labo stratēģiju uztaisījuši, bet nekā!