Foto; Daimler/Hoch ZweiBritu F1 pilots Luiss Hamiltons šodien izcīnīja pārliecinoši triumfēja Ungārijas “Grand Prix” sacensībās, iegūstot savu pirmo uzvaru kopš pievienošanās “Mercedes” komandai un pirmo šajā sezonā. Uz goda pjedestāla Hungaroringā kāpa arī “Lotus” pilots Kimi Raikonens, kurš izmantoja atšķirīgu stratēģiju, un čempionāta līderis Sebastjans Fetels no “Red Bull”.

Hamiltons startā pārliecinoši saglabāja pirmo vietu, bet ar Fetelu centās cīnīties abi no otrās rindas startējušie braucēji, Romēns Grožāns un Niko Rosbergs. Rosberga cerības uz Fetela apdzīšanu gan bija īsas un dažus līkumus vēlāk viņu apdzina “Ferrari” pilots Fernando Alonso, kurš startēja no piektās vietas, bet nu bija pakāpie uz ceturto. Grožāns pirmajā līkumā jau bija gandrīz blakus Fetelam, tomēr garām netika. Tikmēr Rosbergs vēl izbrauca ārpus trases un zaudēja vairākas pozīcijas, cīņas karstumā saskaroties ar Felipes Masas vadīto “Ferrari” un atkrītot uz otro desmitnieku.

Hamiltons, Fetels un Grožāns turpināja brauks samērā līdzīgā ātrumā, taču viens otru īpaši neapdraudēja. Desmitā apļa beigās Hamiltons no līderpozīcijas devās pirmajā pitstopā, bet dažus apļus vēlāk sekoja arī Fetels un Grožāns, tomēr pozīciju izmaiņas nenotika, turklāt Fetels iestrēga aiz Džensona Batona, kurš vēl nebija pabijis boksos. Hamiltonam tā bija pirmā iespēja atrauties. Fetels tikmēr nespēja apdzīt Batonu un kautkur nedaudz sabojāja priekšējo antispārnu, līdz ar to Grožāns viņam sāka “sēdēt astē”. Fetels bija spiests atkāpties no Batona un Grožāns 19. aplī jau vajāja Fetelu, lai gan daudzie apdzīšanas mēģinājumi netika noslēgti. Pa to laiku viņiem pietuvojās Alonso, kurš pirms pirmajiem pitstopiem bija atpalicis no līderu trio.

Batons atradās otrajā vietā un acīm redzami bija nolēmis iztikt ar mazāk pitstopiem. Tikai 25. aplī, kad Hamiltons bija atrāvies jau vairāk par 13 sekundēm, Fetelam izdevās Batonu apdzīt. Uzreiz pēc tam “McLaren” formulai mēģināja uzbrukt Grožāns, tomēr abas formulassadūrās un Batonam tika sabojāts priekšējais antispārns. Grožāns varēja turpināt cieši sekot Fetelam, kurš bija atguvis otro vietu, kamēr Alonso sekoja gabaliņu tālāk, ceturtajā vietā.

Uzreiz pēc tam, tā paša apļa beigās kā pirmais no līderiem Grožāns devās otrajā pitstopā. 31. apļa beigās Hamiltons no pirmās vietas devās otrajā boksu apmeklējumā, bet trīs apļus vēlāk sekoja arī Fetels, kurš kādu laiku bija izvirzījies sacensību vadībā. Pēc riepu nomaiņas Fetels ne tikai bija pazaudējis pozīciju Grožānam, bet arī atkal nokļuva aiz Batona. Grožāna cerības gan nebija garas, jo par trases noīsināšanu iepriekš notikušajā divcīņā ar Batonu viņam tika piespriests sods – izbraukšana cauri boksu celiņam. Burtiski tajā mirklī Fetels apdzina Batonu, paceļoties uz ceturto vietu.

Savukārt uz otro vietu jau bija pacēlies Fetela komandas biedrs Marks Vēbers, kuram padevās ļoti neveiksmīga kvalifikācija, bet trešo – Raikonens. Tobrīd līdz līderim Hamiltonam Fetelam bija 15 sekundes, bet līdz trešajā vietā esošajam Raikonenam – desmit sekundes. Piektais tobrīd bija Fetela galvenais konkurents kopvērtējumā Alonso, kuram tomēr nebija tik labs ātrums kā “Red Bull” pilotam, bet Grožāns pēc soda izciešanas atkrita uz sesto vietu.

42. apļa beigās otrajā pitstopā iebrauca Raikonens un tobrīd kļuva skaidrs, ka soms visticamāk ir nolēmis iztikt ar diviem pitstopiem. Nākamajā aplī riepas otro reizi nomainīja arī Vēbers, kuriem tas nebija pēdējais pitstops, jo austrālietis vēl nebija izmantojis mīksto riepu komplektu. “Red Bull” otrais numurs atkrita uz trešo vietu, palaižot priekšā tikai komandas biedru Fetelu, bet Raikonens noslīdēja uz septīto. Nācās gaidīt trešos boksu apmeklējumus, lai saprastu, kāds varētu būt reālais pozīciju izkārtojums tuvojoties finišam.

Alonso kā pirmais no vadošajiem pilotiem iebrauca trešajā pitstopā. 50. apļa beigās riepas nomainīja arī līderis Hamiltons, kas viņam maksāja vienu pozīciju, lai gan uz mirkli priekšā bija nokļuvis Vēbers, kuru uzreiz pēc tam brits apdzina. Fetels savu pēdējo pitstopu veica vairākus apļus vēlāk un atkrita aiz Raikonena. Tobrīd bija skaidrs, ka otrajā vietā esosājam Vēberam vēl ir jāveic viens pitstops, kamēr Raikonens, kurš atradās vairs tikai trīs sekundes priekšā Fetelam, varētu iztikt bez trešās riepu nomaiņas. Vēbers savu pitstopu veica 11 apļus pirms beigām, atkrītot uz ceturto vietu.

Galvenā intriga pēdējos apļos bija cīņa par otro vietu, jo Fetels bija nonācis tuvu Raikonenam, turklāt jāatceras, kas brauca ar daudz svaigākām riepām. Lai gan Fetels vairākas reizes bīstami uzbruka, dažbrīd arī sabloķēja riteņus, Raikonenam izdevās nosargāt otro vietu. Tiesa, drīz pēc finiša līnijas šķērsošanas Raikonens piestāja trases malā, boksos atgriežoties ar kājām.

Marks Vēbers finišēja stabilā ceturtajā vietā, bet piekto vietu ieguva Fernando Alonso, kuram šodien bija svarīgi finišēt priekšā Fetelam, lai neļautu vācietim vēl vairāk atrauties kopvērtējuma tabulā. Turpat aiz Alonso finišēja Romēns Grožāns, kurš pēc soda saņemšanas tomēr izcīnīja sesto vietu, bet Džensons Batons, iespējams, aizvadīja savu labāko sacīksti šogad, tiekot pie septītās vietas, turklāt arī otrs “McLaren” braucējs Serhio Peress izcīnīja punktus par devīto vietu. Starp viņiem iespraucās Felipe Masa, bet pēdējo pieejamo punktu savāca “Williams” komandas braucējs Pastors Maldonado. “Williams” tas ir pirmais punkts šosezon.

Savu 100. sacīksti F1 čempionātā diemžēl nepabeidza Adrians Zutils, kura “Force India” mašīnai pitstopa laikā radās tehniskas problēmas. Ar dūmojošu formulu piecus apļus pirms beigām izstājās arī Rosbergs, kurš pēc neveiksmīgā pirmā apļa varēja cerēt vien uz dažiem punktiem.

Raikonens tagad ir pacēlies uz otro vietu kopvērtējumā, atpaliekot no līdera Fetela 36 punktus. Cīņas F1 čempionātā turpināsies pēc vasaras pārtraukuma, kas ilgs četras nedēļas.

Ungārijas “Grand Prix” rezultāti

Vieta Pilots Komanda Apļi Rezultāts Pitstopi
1. Lewis Hamilton Mercedes 70 3
2. Kimi Raikkonen Lotus 70 +10.900 2
3. Sebastian Vettel Red Bull 70 +12.400 3
4. Mark Webber Red Bull 70 +18.000 3
5. Fernando Alonso Ferrari 70 +31.400 3
6. Romain Grosjean Lotus 70 +32.200 4
7. Jenson Button McLaren 70 +53.800 2
8. Felipe Massa Ferrari 70 +56.400 3
9. Sergio Perez McLaren 69 +1 aplis 2
10. Pastor Maldonado Williams 69 +1 aplis 3
11. Nico Hulkenberg Sauber 69 +1 aplis 3
12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 69 +1 aplis 3
13. Daniel Ricciardo Toro Rosso 69 +1 aplis 2
14. Giedo van der Garde Caterham 68 +2 apļi 3
15. Charles Pic Caterham 68 +2 apļi 2
16. Jules Bianchi Marussia 67 +3 apļi 3
17. Max Chilton Marussia 67 +3 apļi 3
Paul di Resta Force India 66 Izstājās 4
Nico Rosberg Mercedes 64 Izstājās 3
Valtteri Bottas Williams 42 Izstājās 2
Esteban Gutierrez Sauber 28 Izstājās 2
Adrian Sutil Force India 19 Izstājās 1

 

F1 kopvērtējums pēc 10. posma

Vieta Pilots Punkti Vieta Konstruktors Punkti
1. Vettel 172 1. Red Bull-Renault 277
2. Raikkonen 134 2. Mercedes 208
3. Alonso 133 3. Ferrari 194
4. Hamilton 124 4. Lotus-Renault 185
5. Webber 105 5. Force India-Mercedes 59
6. Rosberg 84 6. McLaren-Mercedes 57
7. Massa 61 7. Toro Rosso-Ferrari 24
8. Grosjean 49 8. Sauber-Ferrari 7
9. Button 39 9. Williams-Renault 1
10. Di Resta 36
11. Sutil 23
12. Perez 18
13. Vergne 13
14. Ricciardo 11
15. Hulkenberg 7
16. Maldonado 1

1 KOMENTĀRS

  1. Laba sacīkste! Priecē, ka pretēji visām prognozēm Fetels tomēr neuzvarēja.
    Tajā pašā laikā pāris momenti bija reāli tracinoši. No F1 politikas viedokļa, protams. Pirmkārt, kāpēc bija jāsoda Grožāns?! Ir jau skaidrs, ka puisis ne pirmo sezonu kritis nemīlestībā, tomēr šī kārtējā agresija pret francūzi bija vairāk nekā nevietā. Čalis taču tikai efektīvi un efektīgi cīnījās. Bet nē – viss jāsačakarē ar kārtējo sodu. Otrā klasika bija Red Bull reakcija uz Fetela komentu, ka Kimis nav šim atstājis vietu līkumā. Nu, kā bērnudārzā – seko zibenīga atbilde, ka “mēs pasūdzēsimies dārziņa vadītājai”. Lūk, šādas pērles var sagraut visu foršo vienā momentā…

    • vot ar to Grožāna sodu manuprāt soģi drusku sapinās, laikam tik dikti gribēja viņu sodīt. Drive through vajadzēja dot par ”nevajadzīgu sadursmes izraisīšanu” ar Batonu nevis par (PĒC BŪTĪBAS) izvairīšanos no sadursmes ar Massu kā rezultātā viņš bija spiests pārkāpt līniju(PAR PĀRIS CENTIMETRIEM!!!)

      • PAT MASSA SAKA KA NEPAREIZS SODS –

        Ferrari driver Felipe Massa believes the stewards were wrong to penalise Romain Grosjean for his daring Turn 4 move during the Hungarian Grand Prix.

        Having emerged in traffic following his second pit-stop, the Frenchman passed Massa around the outside of the swee[omg corner, but the panel subsequently handed him a drive through penalty after deeming that he exceeded track limits.

        Speaking after the race, Massa questioned the decision against his Lotus rival.

        “If he took the penalty because of what he did with me, that’s completely wrong,” argued Massa. “He didn’t go four wheels outside, he went with two wheels.”

        Alan Permane, Lotus’ Trackside Operations Director, shared Massa’s stance: “I feel really sorry for Romain for what appears to be a very harsh penalty for a fantastic move on Felipe Massa. Yes, he ran off the track, but he had nowhere else to go.”

        Grosjean, who finished the race sixth, added that he viewed the move as acceptable.

        “I haven’t seen the footage yet and I thought it was a good move, but unfortunately the stewards took a different view,” he said. “This could have been the one for me, but we will just have to wait a little bit longer and keep improving to make it happen.”

      • Gribētos piekrist Agrim, bet… mēs visu laiku bļaujam, ka tiesnešu lēmumiem jābūt konsekventiem un viņš izbrauca no trases ar visiem četriem riteņiem. Punkts.

      • Nē, protams, striktie noteikumu punkti, ko pārgudri onkuļi izdomājuši un melns uz balta uzskricelējuši, vērā ir jāņem, jo citādi apsūdzību un protestu nomākatajā F1 vidē var sākties liela šūmēšanās. Tomēr gribētos, ka šādas situācijas tiek skatītas, vadoties no konkrētajiem apstākļiem, nevis braucot ar pirkstu pa noteikumu grāmatiņu. Ja pat Grožāns bija izbraucis ārpus trases, attiecīgajā situācijā tas viņam deva tikai un vienīgi apdzīšanu neveicinošus apstākļus – viņš bija pagrieziena ārmalā, viņam nācās šķērsot trasi nodalošās apmalītes, turklāt ārpus trases noteikti nav tā tīrākā un saķerei labākā virsma. Sods būtu vietā, ja Romēns būtu nogriezis kādu līkumu, izbraucot pa ātrāku trases nogriezni, kādu pēc masveidīgās trašu sačakarēšanas ir pa pilno.
        Principā varētu iet vēl tālāk un uzdot retorisku jautājumu – vai tas vispār ir normāli, ka trasē atrodamas vietas, pa kurām izbraucot, var gūt kādas priekšrocības? No loģikas viedokļa, trasei jābūt konstruētai tā, lai jebkāda izbraukšana no tās radītu tūlītējas problēmas, nevis bonusus. Tā kā tas no laika gala bija visās normālās trasēs pirms to izdemolēšanas.

  2. Nedaudz gribas pasmaidīt par to VSB komentētāju, kurš pēc Hamiltona uzvaras kvalifikācijā, iespējamo sacensību norisi prognozēja sekojoši: Fetels Hami apdzīs jau pirmajos apļos, bet pārējiem titula pretententiem (domāti noteikti Alonso un Raikonens)nāksies pacīnīties ilgāk līdz mersedes riepas nodils. Nez kāpēc netika piegriezta uzmanība faktam, ka Luiss visus treniņbraucienus cīnījās ne par labāku vietu, bet tikai testēja jaunās riepas. Prieks par manu Hamiltonu un meršiem. Tā turpināt!

  3. NE nopietni – izkalu sazvērestības teoriju ar diviem iespējamiem iznākumiem : 1. RedBull vispirms sačakarē kautko Wēberam, lai : 1. dabūtu viņu pēc iespējas tālak no Vettela un 2. lai motivētu viņu uz epohāliem iedzīšanas varoņdarbiem ko pēc tam no Kristīna puses slavināt un visādi izcelt. 2. lai piespiestu Wēberu sagribēt aiziet ātrāk, tādejādi radot iespēju jau šogad izmēģināt RIC un VER pirms izlemt vai vērts tērēt n’miljonus RAI savaņģošnai.

    • turklāt pēdējais variants dod iespēju iekāst piķi no Kekotto vai/un Saisa junioriem priekš ToroRosso pirms nākošgad startē piemēram ar DaKoštu. Ažiotāža jau tikko sacēlās kad ALO (un Sainza) menedžeris tikko viesojās pie Hornra