Foto: Aldis Putniņš

Marks Vēbers ir pārliecināts, ka vidējais pilotu kvalitātes līmenis šobrīd ir krities, ja salīdzina ar to laiku, kad Formula 1 čempionātā debitēja pats austrālietis.

“F1LV

Vēbers notikušajā vaino maksas pilotu lielo procentu starp esošajiem braucējiem. Finansu problēmas liek komandām izvēlēties braucējus ar budžetu nevis talantu un līdz ar to daudz jaunie talanti paliek ‘aiz borta’. Šajā ‘bēdīgajā situācijā’ esošo pilotu vidējais kvalitātes līmenis pēc Vēbera domām ir krietni zemāks par, piemēram, 2002.gadu, kad “Minardi” sastāvā debitēja pats austrālietis.

“Kad es biju pēdējās starta rindās ar “Minardi”, man aiz muguras bija Irvains un Salo, bet tiem puišiem jau bija goda pjedestāli,” paziņoja Vēbers. “Uz starta stājās ļoti daudz piloti, kas spējuši uzvarēt F3000 čempionāta sacīkstēs. Arī šobrīd ir ļoti daudz talantīgu pilotu, taču viņi kaut kādā veidā diemžēl aizslīdz garām tīklam. Tā ir ļoti bēdīga situācija. Piemēram, Robins Frinss ir fenomenāls jauns talants, kuram nav budžeta.”

Tostarp pats Vēbers ir iesaistīts jaunā jaunzēlandieša Miča Evansa karjeras atbalstīšanā līdz tas sasniegs Formula 1 līmeni. Pērn Evanss uzvarēja GP3 čempionātā (interviju ar Evansu tieši pirms titula cīņas Moncā varējāt lasīt F1LV E-Žurnāla nr.4), bet šogad viņš ir viens no līderiem GP2 sērijās un startē Vēberam daļēji piederošā “MW Arden” komandā.

Jautāts par Sergeju Sirotkinu, kurš nākamajā sezonā visdrīzāk debitēs “Sauber” sastāvā, Vēbers raizējās, ka tas var radīt drošības apdraudējumu citiem pilotiem.

“Iespējams mums jāsāk raizēties par drošību, tad jau redzēsim,” paziņoja Vēbers, kurš piedalījās “Top Gear” jaunākajā 20.sezonas epizodē un ar “Suzuki Liana” pārspēja Sebastjana Fetela laiku. “Viņš noteikti spēs pilotēt formulu, taču tas nav optimālais brīdis, kad debitēt Formulā 1. Piemēram, ar Miču, mans uzdevums ir parādīt visiem, ko viņš spēj. Šobrīd nav pieejami daudz testi, tāpēc ir jāparāda visu, ko spēj pilots sev pieejamā laikā zemākajās sacīkšu klasēs. Vai viņš (Sirotkins) ir Kimi vai Sebastjans? Mēs uzzināsim.”

Salīdzinājumam pilotu izkārtojums Austrālijas GP posma startā 2002.gadā un šogad:

 1. Rubens Barrichello                1. Sebastian Vettel
 2. Michael Schumacher                2. Mark Webber
 3. Ralf Schumacher                   3. Lewis Hamilton
 4. David Coulthard                   4. Felipe Massa
 5. Kimi Raikkonen                    5. Fernando Alonso
 6. Juan Pablo Montoya                6. Nico Rosberg
 7. Jarno Trulli                      7. Kimi Raikkonen
 8. Giancarlo Fisichella              8. Romain Grosjean
 9. Felipe Massa                      9. Paul di Resta
10. Nick Heidfeld                    10. Jenson Button
11. Jenson Button                    11. Nico Hulkenberg
12. Olivier Panis                    12. Adrian Sutil
13. Jacques Villeneuve               13. Jean-Eric Vergne
14. Mika Salo                        14. Daniel Ricciardo
15. Heinz-Harald Frentzen            15. Sergio Perez
16. Allan McNish                     16. Valtteri Bottas
17. Enrique Bernoldi                 17. Pastor Maldonado
18. Mark Webber                      18. Esteban Gutierrez
19. Eddie Irvine                     19. Jules Bianchi
20. Pedro de la Rosa                 20. Max Chilton
21. Alex Yoong                       21. Giedo van der Garde
22. Takuma Sato                      22. Charles Pic

1 KOMENTĀRS

  1. videjais limenis paliek apmeram tas pats, kads bija 2002. gada, bet konkurence starp labakiem pilotiem paliek sivaka, bet autsaideri paliek vajaki, neka 2002 gada:
    1. Rubens Barrichello 1vic, 25pod 1. Sebastian Vettel ch, 26vic, 47pod
    2. Michael Schumacher ch, 54vic, 98pod 2. Mark Webber 9vic, 34pod
    3. Ralf Schumacher 3vic, 14pod 3. Lewis Hamilton ch, 21vic, 49pod
    4. David Coulthard 11vic, 51pod 4. Felipe Massa 11vic, 35pod
    5. Kimi Raikkonen 1pod 5. Fernando Alonso ch, 30vic, 87pod
    6. Juan Pablo Montoya 1vic, 5pod 6. Nico Rosberg 1vic, 7pod
    7. Jarno Trulli 1pod 7. Kimi Raikkonen ch, 20vic, 70pod
    8. Giancarlo Fisichella 9pod 8. Romain Grosjean 3pod
    9. Felipe Massa 9. Paul di Resta
    10. Nick Heidfeld 1pod 10. Jenson Button ch, 15vic, 49pod
    11. Jenson Button 11. Nico Hulkenberg
    12. Olivier Panis 1vic, 5pod 12. Adrian Sutil
    13. Jacques Villeneuve ch, 11vic, 23pod 13. Jean-Eric Vergne
    14. Mika Salo 2pod 14. Daniel Ricciardo
    15. Heinz-Harald Frentzen 3vic, 17pod 15. Sergio Perez 3pod
    16. Allan McNish 16. Valtteri Bottas
    17. Enrique Bernoldi 17. Pastor Maldonado 1vic, 1pod
    18. Mark Webber 18. Esteban Gutierrez
    19. Eddie Irvine 4vic, 25pod 19. Jules Bianchi
    20. Pedro de la Rosa 20. Max Chilton
    21. Alex Yoong 21. Giedo van der Garde
    22. Takuma Sato 22. Charles Pic

    apzimejumi:
    ch – kaut reizi bija cempions
    vic – uzvaru skaits
    pod – podiumu skaits

  2. Principā Vēberam var piekrist. Ja paskatās uz to 2002.g. listi ar šodienas acīm, t.i., zinot, ko attiecīgie piloti ir spējuši parādīt savās karjerās, tad tur var atrast tikai 2-3 klasiskos “F1 tūristus”. Savukārt šī gada sarakstā ir vesela plejāde ar uzvārdiem (es teiktu, ka vismaz 8), uz kuru sekmīgu karjeras attīstību būtu ļoti riskanti likt kaut vai santīmu. Lai gan, kas zina – varbūt pēc gadiem 10 kāds no šiem gutjeresiem, čiltoniem vai pikiem būs reāli izsities.

  3. mm, kas par atklāsmi.. 🙁

    tā vien prasās (retorisks) jautājums – un kurā virzienā to ‘līmeni’ pabīdīja paša Marka debija F1?

    nekā personīga, bet novecojoša stirnāža stiķi un niķi ir pilnā dailē izstādīti.

    Kā reiz kāds komentēja pirms gadiem pie līdzīgas tēmas – ‘Vai tad šitā ir grants, Ulmaņlaikā, vot tā gan bija grants’,