Foto: Red Bull

Ar Sebastjana Fetela uzvaru ir noslēgusies Itālijas Lielās Balvas izcīņa – vācietis tādejādi savu uzvaru skaitu palielinājis līdz 32 un šajā rādītājā noķēris Fernando Alonso, kurš fnišēja otrais.

Jau startā Fetels izpildīja galveno uzdevumu – pirmajā līkumā ar nelielu riepu nokūpināšanu tomēr noturēja savu sestdien izcīnīto pirmo starta pozīciju un uzreiz sāka atrauties no sekotājiem, lai trešajā aplī, kad tiktu aktivizēta DRS sistēma, “Red Bull” pilots jau būtu nenoķerams. Tostarp izvērtās interesanta cīņa par otro un trešo pozīciju starp Felipi Masu, Marku Vēberu un Fernando Alonso.

Startā Masa spēja tikt garām Vēberam, kamēr Alonso apdzina Niko Hilkenbergu un pacēlās uz ceturto vietu, bet pēc brīža lieliski ‘Curva Grande’ līkumā apzina arī Marku Vēberu. Vēl pēc pāris apļiem spānis visai viegli pirms pirmā līkuma pabrauca garām arī komandas biedram Felipem Masam, kurš uz boksu apmeklējuma rēķina zaudēja arī trešo vietu Markam Vēberam.

Arī Alonso boksu apmeklējumu stratēģija bija nedaudz novēlota un tas deva iespēju pietuvoties Vēberam, kurš mēģināja iesaistīties cīņā par otro vietu. Tādejādi spānis zaudēja jebkādas iespējas ķert Fetelu, kurš jau atradās gandrīz 10 sekunžu vadībā. Dēļ nelielām problēmām ar pārnesumu kārbu, Marks Vēbers nespēja nopietni apdraudēt Alonso otro pozīciju un samierinājās ar trešo vietu, kas austrālietim bija tikai otrais goda pjedestāls Moncas trasē.

Ceturtais finišēja Felipe Masa, kurš cīnās par vietu “Ferrari” nākamajā sezonā, bet piektais palika Hilkenbergs, kas aizvadīja ļoti spēcīgu sacīksti. Niko Rosbergs ierindojās sestajā vietā, Rikjardo palika septītais, Grožāns astotais, bet Luiss Hamiltons pēc neveiksmīgas kvalifikācijas un pāragra boksu apmeklējuma dēļ problēmas ar riepu spēja iebraukt punktos un finišēt devītais. Pēdējais punkts pienācās Batonam, kamēr Kimi Raikonens pēc sadursmes pirmajā aplī jau otro sacīksti palika bez punktiem.

Itālijas GP rezultāti

V Nr Pilots Komanda Apļi Laiks Startā Punkti
1 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 53 1 25
2 3 Fernando Alonso Ferrari 53 +5.4 s 5 18
3 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 53 +6.3 s 2 15
4 4 Felipe Massa Ferrari 53 +9.3 s 4 12
5 11 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 53 +10.3 s 3 10
6 9 Nico Rosberg Mercedes 53 +10.9 s 6 8
7 19 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 53 +32.3 s 7 6
8 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 53 +33.1 s 13 4
9 10 Lewis Hamilton Mercedes 53 +33.5 s 12 2
10 5 Jenson Button McLaren-Mercedes 53 +38.3 s 9 1
11 7 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 53 +38.6 s 11
12 6 Sergio Perez McLaren-Mercedes 53 +39.7 s 8
13 12 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 53 +40.8 s 16
14 16 Pastor Maldonado Williams-Renault 53 +49.0 s 14
15 17 Valtteri Bottas Williams-Renault 53 +56.8 s 18
16 15 Adrian Sutil Force India-Mercedes 52 +1 aplis 17
17 20 Charles Pic Caterham-Renault 52 +1 aplis 20
18 21 Giedo van der Garde Caterham-Renault 52 +1 aplis 19
19 22 Jules Bianchi Marussia-Cosworth +1 aplis 21
20 23 Max Chilton Marussia-Cosworth +1 aplis 22
18 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari +39 apļi 10
14 Paul di Resta Force India-Mercedes 15

1 KOMENTĀRS

  1. Apsveicu Sebu ar kārtējo uzvaru,kura ir plats solis pretī kārtējam titulam!Arī Alonso uzvaru skaits ir sasniegts un tas nozīmē,ka Sebs visādā ziņā ir labāks par Alonso kurš nespēj apturēt jaunā vācieša triumfa gājienu!

    • 1) karogi kas tika plivināti apbalvošanas laikā, gan diez ko neko itālisk nebija..

      2) ko TĀDU zebs sadarīja Mondzā, lai tādas ‘ovācijas’ būtu pelnījis..

      īsāk sakot – neredzu nekā tāda, kas tur varētu patikt, ja vien ir kaut kripata veselā saprāta pieejama 🙁

  2. Reāli garlaicīgs riņķojums. No rīta noskatījos GP3 braucienu un tas F1 gonku pārspēja visos aspektos.
    Vispār intrigas ziņā viss sāk līdzināties Šūmahera ēras “ziedu laikiem”. Vienīgais, kas iekrita acīs, bija reāli ‘drjahlijs’ Eklstons, drebelīgi klunkurējam pa pirmsstarta laukumu. Tas dod cerību, ka drīzumā varbūt kaut kas mainīsies, jo šādi viena pilota n-to gadu dominances periodi ir tikai un vienīgi Bernija onkuļa 30 gadu absurdās diktatūras rezultāts.

      • Labi, labi – ne jau asinīs sāls 😀
        Vienkārši, vai var teikt, ka sacīkste ir interesanta, ja pirmās starta vietas ieguvējs tupi nobrauc priekšā līdz finišam, bet 2. un 3. vieta nostabilizējas pirmajos apļos un tad 80 % gonkas tā arī norullē? Problēma ir kopējā politikā ar visu to pārāk ilgmūžīgo tehniku, iesaldēto dzinēju attīstību, nenormāli ierobežoto šasiju pilnveidošanu utt. Es jau te pirms kāda laika ironizēju, ka no mūsdienu statistikas viedokļa Fetels savu sezonas ‘izstāšanās limitu’ ir iztērējis. Tā kā uz pārsteigumiem cerību vairs nav…

      • bija ko skatīt arī bez 1-2 vietas – Raikins ar HAM vietām mainījās n reizes, vēlāk pašos pēdējos apļos mēģināja arī GRO nokost..

        tāpat arī VET uzvara un WEB 3. vieta nebūt nebija garantēti, ja vien pa radio tur nemuldēja pilnīgās muļķības, citu komandu prātu jaukšanai. kas dikti mazticams, ņemot vērā pēdējās nakts buršanos ap gaņģenēm buļļu kūtī

      • Un redzams ka tik dēļ supervīreļa Ņūvija buļļiem izdevās, jo pēc finiša dikti priecīgs bija ka izdevās iepriekšejās nakts buršanās boksos. Mjā, kur Ņūvijs, tur uzvaras! Cepuri nost viņa priekšā. Tik incanti, cik ilga laikā viņš varētu piem. Marusiju aizvest līdz uzvarām.

      • A ko tad Pro gaidīja? Ja 1. vieta ir ātrāka un labāka par otro vietu un tā tālāk, tad tikai loģiski, ka visi noriņķo un palielinās tikai sekundes starp viņiem. Ko tad tu gaidīji? Ķip 1. aplī Fetels ātrāks, otrā jau cits, trešā jau cits?

  3. Nu comon džeki – neesmu ne Eklstona, ne Vettela fans (drīzāk LH), bet nu tādi tie tehniskie sporta veidi ir. To noteikumu, ka vienam dzinējam jāiztur cik tur tās gonkas ieviesa ar cerību, ka motori bieži nojuks un līderi dažkārt nevarēs braukt uz pilnu klapi … nu un izmaksu ekonomija, lai pakaļgals neatrodas uz citas planētas …
    Tāpēc jau tur maina tehniskos noteikumus, lai tiktu klāt līderim ! Šūmja ēras laikā, ja negrozītu tehniskos noteikumus būtu moš visi 10 gadi pēc kārtas … Buļļiem šogad cerēja tikt klāt, mainot riepas, bet šie sagrupējās un ir tā vai tā priekšā …
    Es taisni brīnos par organizatoriem kā – kā no vienas gonkas var izspiest tādu multimiljonu biznesu – pārējie tehniskie sporta veidi finansiālā ziņā var tikai ūdeni pienest ! Protams, ka besī, ka ilgstoši viens uzvar, bet tāpēc jau tur regulāri maina tehniskos noteikumus … Nākošgad viss mainās un pēkšņi tur es nezinu – Reno aizbrauks visiem pretī jeb Williams … Jā, lūk, labs piemērs – Williams 90-to sākumā uztaisīja domājošo ritošu un sacentās tikai savā starpā – pērējie to nevarēja uztaisīt – visi vienkārši bez ceremonijām novienojās, to aizliegt, un sākās problēmas Williamsiem …

  4. Apseicu ar čempionāta noslēgumu, uzvarētāji zināmi, tagad var mierīgi, bez stressa, skatīties izskaņu. Nomācoši jau gan ir, bet cepuri nost RedBull, šogad pat novinnēja VISĀS NE viņu trasēs – Kanādā, Spa, Monzā…

    • Pievienojies “Valdis Valters čīkstētāju klubam”? Nav tālu jāmeklē, kurš vēl aktīvāk izsakās ar pāragriem spriedelējumiem pirms čempionāts, spēle, gonka, duelis utt ir noslēdzies. Uz 2013.gada čempiona titulu teorētiski pretendē 9 piloti. 🙂 Atliek tehnikai Fetelam parādīt pēcpusi divās gonkās un čempis vairs nav tik stīvs kā Mielavs uz skatuves. Labrīt!

      • da ne jau čīkstu, vienkārši konstatēju faktu. Protams matemātiski pretendenti ir vairāki, bet nez vai VET pēkšņi sāks tik katastrofāli neveikties