Foto: Daimler/Hoch ZweiLuiss Hamiltons apgalvo, ka pašreiz novērojamā Sebastjana Fetela dominēšana F1 sacīkstēs nāk par sliktu čempionātam kopumā.

Iepriekšējā posmā Korejā “Red Bull” komandas pilots izcīnīja jau ceturto uzvaru pēc kārtas un astoto šajā sezonā. Kopvērtējumā viņš ir praktiski nenoķerams un tuvāko sekotāju Fernando Alonso apsteidz jau par 77 punktiem. Ja Fetels uzvarēs arī nākamajās sacensībās Japānā, bet Alonso finišēs astotais vai zemāk, vācietis jau ceturto sezonu pēc kārtas būs nodrošinājis sev čempiona titulu.

“Viņš jau faktiski ir uzvarējis un pat, ja viņš izstājas visos atlikušajos posmos, viņš vienalga var kļūt par čempionu,” saka “Mercedes” komandu pārstāvošais Hamiltons. “Personīgi es jūtu līdzi faniem, jo pats atceros laikus, kad Mihaels Šūmahers guva uzvaras. Atceros, ka no rīta ieslēdzu TV, lai noskatītos startu, bet pēc tam pamodos jau pēc finiša, jo vienalga zināju, kas notiks. Domāju, ka daudzi tā darīja, vismaz manā ģimenē noteikti.”

Pēc Korejā iegūtās piektās vietas Hamiltons atzīst, ka ir sarūgtinoši nespēt iesaistīties cīņā par uzvarām, jo gan viņš, gan Alonso, kurš finišēja sestais, viņaprāt, ir augstāka kaluma braucēji.

“Tas ir savādi,” viņš saka. “Es un Fernando finišējām piektajā un sestajā vietā. Mums bija pašiem sava sacīkste, taču patiesībā esam augstāka kalibra piloti. Mums būtu jāizcīna labākas vietas un jācīnās par uzvaru ar pasaules čempioniem. Tas viss tikai parāda, kur šobrīd atrodas Formula 1.”

1 KOMENTĀRS

  1. Lai gan es piekrītu tam, ka HAM un ALO ir labākie piloti F1, taču nepārtrauktā ALO un tagad jau arī HAM čīkstēšana ir vnk pretīga. Ja tik ļoti jūties apbižots, atdod savu algu komandai, lai nolīgst papildus inženierus vai ko…

    • Uz ko tad Hamiltonam vajadzēja pāriet? Palikt McLaren? Kaut kā arī nedzirdēju, ka viņam kāds piedāvāja vietu RB. Tad ko tu te gvelz?

      Un Alonso.. nu varbūt vajadzēja palikt pie Renaulta(tagad Lotus). Es ne mirkli nešaubos, ka viņš ar to formulu varētu cīnīties ar Fetelu.

      Kaut gan ar to Lotus arī jocīgi. Pirmo posmu paņēma tīri tāpēc, ka vajadzēja vienu pitstopu mazāk kā citiem (acīmredzot, taupa riepas mašīna), bet pēc tam viss uz leju.

  2. Es piekrītu Hamim. Vnk gribās atkal cīņu kāda bija pieņemsim 2005, 2006, 2007, 2008 gados. Tas bija aizraujoši kad uzvaras dalīja 2-3 piloti. Protams Sebs ir labs pilots un man prieks par viņu un viņa faniem, bet nu šis jau tiešām paliek garlaicīgi. Atkal viss tas pats kas 2011 gada sezonā – totāla dominance. Atceros kad mans tēvs fanoja par Šūmi, bet beig-beigās viņš pat pateica ka tas ir kļuvis garlaicīgi ( to pašu viņš saka arī šodien ) Prieks ka viņš ir piedzīvojis labākos F1 laikus kad trasi līdz pēdējam sviedram dalija Senna, Prosts un Naidžels. Es ar balsoju par to lai atgrieztos to gadu spriedze. Gaidam 2014…

  3. incanti, kādu dziesmu dziedātu HAM, esot ar VET mainītām vietām..(?)

    nu tā, tīri teorētiski spriedelējot..

    arī tad RBR un tās šefpilota (alias drivera #1) dominance tiktu taksēta par sliktu nākam priekš F1??

    kaut kā lāgā neticas 😀

  4. Piekrītu Hamiltonam gan par sacīkšu garlaicību, gan par pilotu līmeņiem. Un nevar palaist garām, ka pateicoties RB lobijam tika izmainīts riepu sastāvs, kas faktiski izšķīra šī gada čempionātu. Skumji, ka F1 sezonas vidū tā maina noteikumus… Ja neprot/neizdodas uzbūvēt attiecīgu šasiju, tā jāmaina noteikumi!? Smieklīgi…

  5. Moriitis jau izsenis ir augstaas domaas par sevi. un pamatoti. tomeer teikt ka vinjsh un Alonso ir labaaki par visu laiku jaunaako 4kaarteejo golden-boju? 🙂 nu nee, vinja apgalvojumam nav pamata.

    un kad Hamim prasiija par vinja ciinju ar Hulkenbergu, shis atbildeeja ka Sauber formulai esot bijusi neticama sakjere. un neviena vaarda kas paslaveetu Niko un vinja sniegumu. nu kamon! nevareeja kaa viirs atziit ka Hulks nobrauca labu saciiksti. labaaku par vinju pashu un to otru ‘labaako’ pilotu.

  6. Tieši 1.formulas pēdējo gadu koncepcija, kad katrai komandai jābūvē sava šasija, bet tehniskie noteikumi nosaka drakoniskus ierobežojumus, ir galvenais iemesls, kāpēc viena vai otra blice spēj ilgstoši dominēt. Diemžēl jāšaubās, vai tiks rasts kāds jēdzīgs risinājums, jo neviens jau tagad neļaus atgriezties pie ‘brīvā režīma’ mašīnu konstruēšanā, kā tas bija līdz 90-to gadu sākumam, kā arī nepāries uz vienas standarta šasijas izmantošanu, kā tas ir IndyCar un daudzās citās sacīkšu sērijās.
    Nav arī liela pamata cerēt, ka no 2014.g. viss aizies uz “urā”. Jā, iespējams tieši nākošgad dēļ kāda konkrēta dzinēja komandu spēku samēri pamainīsies, taču visdrīzāk atsevišķu komandu dominance turpināsies. Ja ‘izšaus’ Ferrari – viņi būs priekšā, ja Mercedes – tad viņi. Bet, ja Renault, tad Fetels brauks visiem pa priekšu vismaz vēl nākamos 4 gadus 😀

    • kautkaadas izredzes Fetela konkurentiem ir naakamaas divas sezonas. peec tam Sebs vienkaarshi izveeleesies aatraako mashiinu un turpinaas domineet. domaaju ka daudzkaarteeja chempiona statuss vinjam atveers jebkuras durvis. un patiik tev tas vai nee- ‘garlaiciiba’ turpinaasies.