Šorīt notikušajā Japānas “Grand Prix” izcīņā pirmo reizi karjerā piekto uzvaru pēc kārtas izcīnīja “Red Bull” komandas braucējs Sebastjans Fetels. Uz pjedestāla kāpa arī “pole position” ieguvējs Marks Vēbers un Romēns Grožāns.
“Lotus” pilots Grožāns bija starta galvenais varonis, no trešās pozīcijas pirmajā līkumā iebraucot kā līderis. Ilgi laiku francūzis spēja pārliecinoši noturēties priekšā aizmugurē sekojošajiem “Red Bull” pilotiem, taču sacensību otrajā daļā pirmo vietu zaudēja.
Lai gan Fetels arī veica divus pitstopus, viņam izdevās Grožānu uzveikt. Izšķirošo apdzīšanas manevru Fetels veica 41. aplī, starta taisnē apstiedzot Grožānu, pakāpjoties uz pirmo vietu. Apli pirms sacensību beigām Grožānu apdzina arī Marks Vēbers, kurš, atšķirībā no saviem konkurentiem, boksos devās nevis divas, bet trīs reizes.
Vēl vienu fantastisku sacīksti aizvadīja Niko Hilkenbergs. “Sauber” pilots ilgu laiku atradās ceturtajā pozīcijā, pirms 47. aplī viņu apdzina Fernando Alonso, atmetot vācieti uz piekto vietu, bet priekšpēdējā, 52. aplī to paveica arī Kimi Raikonens, kurš līdz ar to izcīnīja piekto vietu. Hilkenbergs finišēja sestais.
Tā kā Alonso ieguva ceturto vietu, Fetelam vēl nav izdevies nodrošināt 2013. gada F1 čempiona titulu
Tikmēr lielisku septīto vietu izdevās gūt Estebanam Gutjeresam. Līdz ar to viņš kļuvis par pirmo šīs sezonas debitantu, kuram izdevies gūt punktus. Pirmo desmitnieku noslēdza Niko Rosbergs, Džensons Batons un Felipe Masa.
Ļoti neveiksmīgs posms Suzukā izvērtās Luisam Hamiltonam, kurš startēja no pirmās rindas un pirmajā līkumā cīnījās par līderpozīciju, tomēr pārplēsa riepu un jau otrajā aplī bija spiests doties pitstopā. Tomēr tādā veidā tika bojātas “Mercedes” formulas aerodinamiskās detaļas, tai ievērojami pietrūka ātruma un brits devās boksos, lai izstātos.
Nākamais F1 čempionāta posms notiks 27. oktobrī Indijā.
Japānas “Grand Prix” rezultāti
Vieta | Pilots | Komanda | Apļi | Laiks |
1. | Vettel | Red Bull-Renault | 53 | 1h37.410s |
2. | Webber | Red Bull-Renault | 53 | +7.1s |
3. | Grosjean | Lotus-Renault | 53 | +9.9s |
4. | Alonso | Ferrari | 53 | +45.6s |
5. | Raikkonen | Lotus-Renault | 53 | +47.3s |
6. | Hulkenberg | Sauber-Ferrari | 53 | +51.6s |
7. | Gutierrez | Sauber-Ferrari | 53 | +1m11.6s |
8. | Rosberg | Mercedes | 53 | +1m12.0s |
9. | Button | McLaren-Mercedes | 53 | +1m20.8s |
10. | Massa | Ferrari | 53 | +1m29.2s |
11. | Di Resta | Force India-Mercedes | 53 | +1m38.5s |
12. | Vergne | Toro Rosso-Ferrari | 52 | +1 aplis |
13. | Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari | 52 | +1 aplis |
14. | Sutil | Force India-Mercedes | 52 | +1 aplis |
15. | Perez | McLaren-Mercedes | 52 | +1 aplis |
16. | Maldonado | Williams-Renault | 52 | +1 aplis |
17. | Bottas | Williams-Renault | 52 | +1 aplis |
18. | Pic | Caterham-Renault | 52 | +1 aplis |
19. | Chilton | Marussia-Cosworth | 52 | +1 aplis |
– | Hamilton | Mercedes | 9 | Izstājās |
– | van der Garde | Caterham-Renault | 0 | Izstājās |
– | Bianchi | Marussia-Cosworth | 0 | Izstājās |
F1 kopvērtējums
Vieta | Pilots | Punkti | Vieta | Komanda | Punkti |
1. | Vettel | 297 | 1. | Red Bull-Renault | 445 |
2. | Alonso | 207 | 2. | Ferrari | 297 |
3. | Raikkonen | 177 | 3. | Mercedes | 277 |
4. | Hamilton | 151 | 4. | Lotus-Renault | 264 |
5. | Webber | 148 | 5. | McLaren-Mercedes | 83 |
6. | Rosberg | 126 | 6. | Force India-Mercedes | 62 |
7. | Massa | 90 | 7. | Sauber-Ferrari | 55 |
8. | Grosjean | 87 | 8. | Toro Rosso-Ferrari | 31 |
9. | Button | 60 | 9. | Williams-Renault | 1 |
10. | Hulkenberg | 49 | |||
11. | Di Resta | 36 | |||
12. | Sutil | 26 | |||
13. | Perez | 23 | |||
14. | Ricciardo | 18 | |||
15. | Vergne | 13 | |||
16. | Gutierrez | 6 | |||
17. | Maldonado | 1 |
Nu, ko lai saka? No sākuma jau izskatījās cerīgi – “vientuļā karotāja” Grožāna mestais izaicinājums limonādes bundžu komandai viennozīmīgi pelna atzinību. Diemžēl brīnumus nesagaidījām un viss atkal beidzās tikpat pelēcīgi, kā ierasts. Izskatās, ka pat Fetels iegājis rutīnā – nedzirdējām ierasto bļaušanu rācijā pēc finiša 🙂
Baidos vecīt ka vaina nav pelēcībā, bet gan personīgajās antipātijās 🙂 Vietas uz pjedestāla tika sadalītas visai spraigā cīņā un ar apdzīšanām trasē. Kas vēl pietrūka? Cits uzvarētāja vārds? Tā jau ir Tava problēma 🙂
pa katrai epizodei sacensība notikumiem bagāta, interesanta, daudz gadījumu, bet pa lielam atkal kā parasti. Lielā uzacs Massu taisnē apdzen un iekārtojas priekšā (vienas komandas mašīnas ar tik dažādiem ātrumiem), arī misteram Pirkstam tika izkārtots, lai viņš pirkstu varētu rādīt. Nu, Vēbers un Grožāns malači
Vai tad Massa nekļūdījās izejā uz taisni?
Vairāk gan man interesē, vai Fetela uzvara netika izcīnīta upurējot Vēberu. Jo Vēberu iesauca tik agri, kas nozīmēja, ka Grožānam arī jāatbild ar pistopu un uz tā rēķina jau Fetels pabrauca pāris apļus ilgāk. Domāju Grožānam vajadzēja pieturēties pie Vēbera noturēšanas aizmugurē arī uzreiz ejot otrajos boksos pēc Vēbera nevis atdod viņam 8 sekundes. Beigās Grožāna taktika izskatījās kā ķiš miš ar rozīnēm.. tb puse no Vēbera taktikas, puse no Fetela.
cepurnost Grojanam! bet citadi, viss saplānots un diezgan blāvi.
Labs sniegums Sauberiem, Monišai Kaltenbornai ir pamats biš papriecāties. 🙂 Jo Estebans Gutjeress nevis savārīja s_dus, bet labi nobrauca. 🙂
Grožāns malacis, nobrauca ļoti labi gan qual gan race. Un atkal jau, RAI netiek līdzi pat Grožānam (+40sec) 😀
Nu tā gluži nav, ka RAI netiek līdzi. Skaties objektīvi.
Kvalifkāciju norok, bet sacīkstē tikai vienīgi dēļ trafika atpalika, būtu līdzīgas pozīcijas startā, GRO būtu +40.
Turklāt sacīkstē pēc starta GRO no 1. uz 3. savukārt RAI startā no padsmitās uz 5!
Vēbera 3 un Fetela 2 pitstopu stratēģija, lai Horneram nerastos problēmas – Vēbers vēl sadomāsies ka var uzvarēt. Грубо зайчик, грубо…
Baidos, ka ar 2 pitstopiem Vēbers paliktu arī aiz Grožāna…
tas nebuut nebija paarsteigums ka Weeberam vajadzeeja vienu pitstopu vairaak. un nejau Horners tur pie vainas. Riextkodis izmantoja zemaaka piespiedeejspeeka setapu, kas nenoveershami apeed vairaak riepas Suzukas trakajos liikumos.
driizaak interesanti zinaat kaalab taa aishkjiraas abu RBR formulu settingi? un nejau shoreiz vien. piemeeram Spa gonkaa bija gluzhi otraadi, tur Fetelam bija mazais spaarns. manupraat Weeberim nevajag censties dariit kautko atshkjiriigu uz savas mashiinas. parasti tas neatmaksaajas.
‘ KEEP HIM AWAY!!! ‘
‘ Multi 3, Mark, Mixture 22 ‘
Samērā interesanta gonka priekš Japānas, Suzukas trases. Teiciens – cīnas 22 piloti, bet beigās uzvar Fetels – šogad ir nostiprinājies pamatīgi. Fetelam čempionāta kopvērtējumā ir 297p, tik pat, cik “Ferrari”, kuri atrodas 2.vietā konstruktoru ieskaitē. Manuprāt, šis zīpars parāda Fetela un “Red Bull” saiknes spēku. Protams, šīs uzvaras pirksta skāriens bija sajūtams arī no Vēbera “stratēģijas” domātāja. Kad Vēbera stratēģija nomainījās no 2 un 3 boksiem, sapratu, kur tas kaķis aprakts. 🙂 Un iemeslu, kāpēc tika mainīta stratēģija ( Vēbera vāģa zoles lielā dilšana) viņi var stāstīt mammai. 🙂 “Ferrari” stāsts Masam: “Multifunction strategy A” bija skaidrs kā diena, tikai Masa to nepildīja, jo redz, bija dusmīgs par sodu un izbojāto gonku. 🙂 “Ferrari” nolēmuši Masas virzienā tikai pakratīt pirkstu. 🙂 Hulkenbergs izskatās būs nopelnījis pietiekami bonusus, lai pievienotos lielajiem dūžiem. Aizkulisēs jau runā, ka Hulkenbergs ir parakstījis līgumu ar „Lotus”, bet daži spečuki jau klāsta 2015tā gada plānu. Proti, Alonso uz „McLaren”. 🙂 Lai vai kā, bet 2013tā gada sezonas atlikumā atliek skaitīt Fetela un kāda cita pilota rekordus.
Japānas gonkas dialogi, kuri man lika smaidīt:
Slade: “Massa has a drive-through penalty.” Raikkonen: “Why do I have a drive-through penalty?” Slade: “Massa! Massa has a drive-through.”
Ricciardo: “Before I go off and kill somebody was [the penalty] for the move in turn 15?” Matassa: “Yes.” Ricciardo: “Unbelievable.
da viss OK no RBR stratēģijas viedokļa – uzvarēja tas kam BIJ jāuzvar. – kurš cīnās par tituli???!!! ĻOTI inteliģenti Wēberu novāca…jo ātrāk tituļi ķešā, jo ātrāk var 100% spiest uz nākošo sezonu…