Foto: Aldis Putniņš

“Marussia” arī paraksta Konkordes līgumu. “Williams” problēmas ar iepu pieskrūvēšanu turpinās. “Pirelli” draud ar aiziešanu.

“Marussia” komanda beidzot ir parakstījusi Konkordes līgumu ar Berniju Eklstonu. Līdz Indijas GP tikai “Marussia” komanda nebija vienojusies par komerciālā līguma parakstīšanu līdz 2020.gadam, taču tagad arī šī komanda ir nodrošinājusi savu nākotni. Lai gan līguma detaļas ir slepenas, komandas sporta direktors Grejems Lodons atzina, ka “Marussia” ir apmierināta finansiāliem nosacījumiem un vienība saņems papildus ienākumus no kopējā naudas balvu fonda, pat ja nespēs finišēt desmitajā vietā Konstruktoru kausa izcīņā.

“Williams” komanda jau otro posmu pēc kārtas ir saņēmusi sodu par problēmām ar riepu. Japānā vienība samaksāja 60000 Eiro par to, ka treniņos nokrita Pastora Maldonādo mašīnas ritenis, bet Indijas GP otrajā treniņā venecuēlieša mašīnai nokrita riteņa uzgrieznis, kamēr pats ritenis palika savā vietā, kur to noturēja papildus drošības sistēma, kura tika uzstādīta pēc incidenta Japānā. Pēc Suzukas notikumiem “Williams” uzlaboja riteņu drošības sistēmu, kuru pārbaudīja un atzina par labu esam arī FIA tehniskais pārstāvis Džo Bauers, tomēr Indijā radās problēma tieši boksu apmeklējuma laikā ar riteņa uzgriežņa nostiprināšanu un komanda šoreiz ir sodīta ar vēl 60000 Eiro par ‘pārkāpumiem boksu apmeklējuma laikā’.

Pēc kārtējām problēmām ar mīkstajām riepām piektdienas treniņos, “Pirelli” ir piedraudējuši pamest Formula 1 čempionātu sezonas beigās, ja viņiem netiks nodrošināti pienācīgi testi pirms 2014.gada sezonas. Nākamajā sezonā F1 debitēs jaunās specifikācijas dzinēji ar ievērojami lielāku reģenerācijas sistēmu jaudas īpatsvaru un tas uzliek papildus slodzi arī riepām. Taču bez papildus testiem “Pirelli” riepas nebūs gatavas tikt galā arī šiem jaudas parametriem. Noteikumi joprojām liedz starpsezonā aizvadīt papildus testus (bez definētajām 12 testu dienām) ar jauniem 2014.gada modeļiem, taču ar šī gada mašīnām testiem nebūtu lielas jēgas.