F1 čempionāta boss Bernijs Eklstouns ierosina vēlreiz mainīt punktu skaitīšanas sistēmu, šoreiz ideju smeļoties tenisā.

Kā zināms, šajā sporta veidā atsevišķiem turnīriem tiek nozīmēts īpašs statuss un tajos iespējams nopelnīt lielākus reitinga punktus. Izceļoti dažas vērtīgākās sacīkstes, Eklstouns vēlas ko līdzīgu ieviest arī Formulā 1, raksta spāņu “Expansion”.

Šobrīd ideja paredz, ka īpašie posmi būtu vēsturiskajās Monako, Silverstounas, Moncas un Spā trasēs. Vienīgā atšķirība būtu tāda, ka šo sacīkšu uzvarētāji saņemtu 50 punktus, nevis 25, kā tas paliktu pārējos sezonas posmos. Tāpat īpašā statusā būtu sezonas pēdējās sacīkstes, lai kur tās arī nenotiktu – noslēdzošajā posmā, pēc Eklstouna ierosinājuma, tiktu piešķirti pat 100 punkti. Tālab līdz minimumam būtu izskaista situācija, ka čempions tiek noskaidrots ātrāk.

Pašreizējo punktu sistēmu Formulā 1 ieviesa 2010. gadā, bet vēl pirms tam tā krasi tika mainīta 2003. gadā, pēc Mihaela Šūmahera dominēšanas iepriekšējā sezonā.

F1 punktu skaitīšanas sistēmas

Sezonas 1.v 2.v 3.v 4.v 5.v 6.v 7.v 8.v 9.v 10.v Par ātrāko apli
1950–1953 8 6 4 3 2  –  –
 –  –
 – 1
1954 8 6 4 3 2  –  –  –  –  – 1
1955 8 6 4 3 2  –  –  –  –  – 1
1956–1957 8 6 4 3 2  –  –  –  –  – 1
1958 8 6 4 3 2  –  –  –  –  – 1
1959 8 6 4 3 2  –  –  –  –  – 1
1960 8 6 4 3 2 1  –  –  –  –
1961-1990 9 6 4 3 2 1  –  –  –  –
1991–2002 10 6 4 3 2 1  –  –
 –  –
2003–2009 10 8 6 5 4 3 2 1  –  –
2010–2013 25 18 15 12 10 8 6 4 2 1

1 KOMENTĀRS

  1. Absolūti šizofrēniska ideja, kurai ar to pašu tenisu ir tikai teorētiska līdzība. Tenisā nevienam nav šaubu par Grand Slam turnīru reputāciju – tur piedalās pilnīgi visi labākie (ja vien nav traumēti) un uzvaras cena ir gan prestižs, gan milzīgais balvu fonds, gan uz to balstītie reitinga punkti. Ko šajā sakarā var piedāvāt 1.formula? Paņemsim kaut vai to pašu Monako GP. Vai tur atšķiras braucēju sastāvs? Nē! Vai tā parasti ir interesanta un apdzīšanām bagāta sacīkste? Nē! Vai Monako uzvarētājam jābūt apveltītam ar īpašu talantu un drosmi? Nē! Ok, pastāv zināmi vēsturiski aspekti, pirmsstarta laukumā pazīmējas krietni vairāk glamūrīgu stāru, bet tas arī viss. Silverstona? Šī musdienu Tilkes tipa trase? Tikai tāpēc, ka vēsturisks zemes pleķis? Sviests! Nu, Monca un Spa it kā būtu uzskatāmas par ‘šībernieku’ trasēm, lai gan ar šodienas attīstīto tehniku arī tur braukšana kļuvusi pārāk līgana.
    Lūk, piemēram, IndyCar gan būtu pamats ieviest šādu sistēmu savos 400 un 500 jūdžu braucienos, vai NASCAR Deitonā un Talladegā, kur krasi atšķiras gan tehniskie risinājumi, gan bīstamības pakāpe. Taču F1 šāda ideja ir pilnīgi nepamatota un absurda. Tas tiešām ir no sērijas “a, davai izlozēsim starta vietas!”