Vairāki komandu tehniskie vadītāji ir noraizējušies, ka 2014.gada tehniskie noteikumi pamudinās veidot visai neglītus Formula 1 modeļu purngalus.

Iespējamais 2014.gada modeļu purngala risinājums nav glīts. Attēls: Kreigs Skarboro, Autosport
“F1LV

Noteikumi uz 2014.gada sezonu nosaka, ka šasijas augstums tiek palielināts līdz 525mm, bet purngala zemākajam punktam jābūt 185mm augstumā. Turklāt noteikumos defināta visai šaura zona, kurā jāatrodas mašīnas purngalam. Bez tam inženieri labprāt padarītu purngalu pēc iespējas šaurāku, jo tas ļautu lielākais gaisa plūsmai nokļūt zem mašīnas un palielināt piespiedējspēka līmeni.

Tā rezultātā ļoti iespējami ir dizaina varianti, kad uz priekšu no priekšējā antispārna vertikālajiem balstiem mašīnas purngala platums strauji samazinās, izveidojot nepievilcīgu nokarenu ‘degungalu’. Savukārt platā purngala daļa nodrošina FIA triecieniztūrības testiem nepieciešamo stingrības stuktūru.

Lai gan ne visas komandas ir izvēlējušās šādu dizaina variantu, pēc neoficiālas informācijas vairākas vadošās vienības uzskata, ka tieši tas varētu nodrošināt priekšrocības aerodinamikas ziņā. Jau vairākkārt ir izskanējuši aicinājumi veikt izmaiņas noteikumos, lai izvairītos no neglītajiem purngaliem, tomēr šai kustībai nav 100% visu komandu atbalsta un tādejādi viss palicis bez izmaiņām.

Iepriekš intervijās “Red Bull” tehniskais boss Adrians Ņūvejs un “McLaren” sporta direktors Sems Maikls ir atzinuši, ka viņu komandu 2014.gada modeļi šī purngala dēļ izskatās neglītas.

Attēls: SomersF1
Pastāv arī cits dizaina variants, kas šķiet pievilcīgs, tomēr, iespējams mazāk efektīgs risinājums. Attēls: SomersF1

1 KOMENTĀRS

  1. Stāv Rakstīts “tas ļautu lielākais gaisa plūsmai nokļūt zem mašīnas un palielināt piespiedējspēka līmeni.”

    elementāra loģika saka pretējo – jo vairāk gaisa (pēc masas) ir zem grīdas, jo lielāks tās spiediens (tsk arī uz augšu), līdzarko mazāks grīdas summāri ģenerētais downforcs.

    kamdēļ aerodinamiķiem šajā skaņas ātrumam nebūt ne tuvajā diapazonā tīk darināt purnu pēc iespējas tievāku, atbilde imho būs mazliet sarežģītāka 🙂

  2. Šajā gadījumā starp IndyCar un F1 ir viena būtiska atšķirība – IndyCar tie pontoni tika ieviesti drošības apsvērumu dēļ, savukārt F1 visas šīs kroplības parādās tikai un vienīgi, lai mēģinātu iedzīt konstruktorus un inženierus strupceļā un teorētiski pamainītu spēku samērus. Tomēr, kā rāda prakse, visi tie risinājumi strādā īslaicīgi. Arī tagad nav pamata domāt, ka nu tik sāksies ‘milžu cīņas’. Ir ļoti iespējams, ka nākamajā sezonā pa priekšu brauks ne tie, kuri pēdējās sezonās, taču tikpat liela ir iespējamība, ka kādai no blicēm būs izdevies krietni labāk pielāgoties jaunajiem tehniskajiem noteikumiem un mēs atkal redzēsim nospiedošu vienas komandas dominanci.