Divas noteikumu izmaiņas, kas tika apstiprinātas vakar Parīzes sēdē, izraisīja īpašu interesi – pastāvīgie numuri un punkti dubultā.
Nr.5 Formula 1 vēsturē bijis ļoti veiksmīgs
Pastāvīgie numuri ir lieliska ideja, ja tā tiks attiecīgi realizēta – vispirms jau numuriem jābūt pamanāmākiem pat, ja tas ir uz reklāmas laukuma rēķina. Vai tas Formula 1 pilotus atkal padarīs personībām nevis PR robotiem, to rādīs laiks. Tādi numuri kā #46 (Valentīno Rosi) vai #48 (Džimmijs Džonsons) jau ir kļuvuši par brendiem un nemaz nešaubos, ka drīzumā arī vadošo F1 pilotu numuri iekaros vietu sarp Pasaules populārākajiem brendiem. Par numuru tēmu Formula 1 vēsturē der painteresēties sīkāk un iespējams kādā no nākamajiem E-Žurnāliem lasīsiet kādu rakstu par šo tēmu. Tikmēr piedāvāju nelielu ieskatu par ‘veiksmīgākajiem’ numuriem Formulā 1. Respektīvi, ar kuru numuru ir izcīnītas visvairāk uzvaras. ‘Autosport’ atlasījuši 10 visvairāk uzvaru guvušos numurus (kopā uzvaras guvuši 39 dažādi numuri). Protams, Nr.1 ir ārpus konkurences, tomēr pārliecinoši otrajā vietā ir Nr.5, kas nedaudz pārsteidz. Viens no nesenākajiem uzvarētājiem ar Nr.5 ir Deimons Hils, kurš 1995. un 1996.gadā ar šo numuru izcīnīja 12 uzvaras. Ja zināt vēl pilotus, kas ar Nr.5 guvuši uzvaras, ziņojiet komentāros!
Grafiks: F1LV
Punkti dubultā – ne jau par Abu Dabi GP!
Kas attiecas uz punktiem dubultā, tad tas, manupārt bija absolūti lieks lēmums. Tā ir kā sasteigta reakcija uz Sebastjana Fetela dominanti, gluži kā savulaik tas bija Mihaela Šūmahera laikos, kas noteikumi tika pielāgoti, lai mākslīgi padarītu Formula 1 čempionātu aizraujošāku. Tas, ka viena sacīkste ir divreiz vērtēigāka kā citas čempionāta gaitā nav nekas unikāls – WEC sērijās (FIA Izturības čempionāts) Lemānas 24H brauciens ir divreiz vērtīgāks nekā citi posmi. Tomēr to nevar salīdzināt ar vienu no F1 posmiem, kaut arī pēdējo. Turklāt 2014.gada sezonā pēdējais un tātad vērtīgākais posms būs Abu Dabi GP – spoža glamūra arēna ar pagalam garlaicīgām sacīkstēm. Ja jau reiz kādā posmā jādod divreiz vairāk punkti, tad lai tas būtu Monako vai vismaz Spa. Tātad ceturtā vieta Abu Dabi būs tikai par vienu punktu mazāk vērta nekā uzvara Monako..? Protams, ja nākamgad pēdējā posmā pateicoties divreiz vairāk punktiem pēkšņi Sebastians Fetels zaudēs titulu Kevinam Magnusenam, es ņemšu savus vārdus atpakaļ.
Punkti dubultā? Nopietni? Te jau totāli zūd f1 aromāts, varbūt vēl ieviesīsim par q punktus, apgriezto starta secību un ātrākajam jābrauc atmuguriski. Cirks!
Es arī esmu priecīgs, par vieniem numuriem uz visu karjeru. Piemēram MotoGP es TOP braucējus visus zinu pēc nr., bet f1 nr. neko neizsaka. Nez kādu nr. izvēlēsies Kimi?
Punkti dubultā gan ir galīgs sviests! Tad jau tiešām labāk būtu tos punktus dubultā ieviesuši uz Monako, Spa vai Moncu. Bet man liekas, ka viņus vispār nevajadzēja.
varbūt beidzot kāds ar 13nr brauks?
ar 5nr
2001.gadā R.Šūmaheram 3 uzvaras
2005.gadā Alonso 7 uzvaras
2006.gadā M.Šūmaheram 7 uzvaras
2010.gadā Fetelam 5 uzvaras
vēl arī 97.gadā Mihaelam 5 uzvaras (kāda sakritība 🙂 )
Ja runājam par numuru brendiem 1.formulā, tad šķiet, ka vienreiz tīri spontāni šāda situācija jau ir pieredzēta – runa iet par to pašu #5 un Naidželu Manselu. Starp 91. un 92.gada sezonām apritē pat parādījās emocionāla dokumentālā filmiņa, kas ja nemaldos saucās “Nigel Mansell – The Story of Red 5”. Turklāt savu sarkano piecnieku viņš vēlāk paņēma līdzi arī uz IndyCar, kā arī izmantoja, braucot BTCC un Grand Prix Masters čempionātos.
Par dubultajiem punktiem 100% piekrītu Aldim.
sarkanais piecinieks bij pirmais, ko atcerējos, bet Pro pateica daudz izsmeļošāk.
BET superMario ar JPS Lotus 79 #5 kļuva par čempi