Pēc kārtējās F1 Stratēģiskās grupas un Formula 1 Komisijas sēdes šodien Parīzē, pieņemti vairāki lēmumi par izmaiņām tehniskajos un sportiskajos noteikumos.
Budžeta griesti. Pagaidām pieņemts sākotnējais lēmums par budžeta griesu principa piemērošanu, kas reāli stāsies spēkā no 2015.gada sezonas. Tiks izveidota darba grupa, kurā būs FIA, komerciālo tiesību turētāju un komandu pārstāvji, lai izstrādātu plānu budžeta griestu ieviešanai. Noteikumi apstiprināšanai jāizstrādā līdz 2014.gada jūnijam.
Pirelli testi. Formula 1 Komisija drošības apsvērumu dēļ ir nolēmusi mainīt sportisko noteikumus un atļaut riepu piegādātājam aizvadīt trīs dienu testus Bahreinas trasē no 17. līdz 19.decembrim. Uz testiem ir uzaicinātas visas 11 komandas un sešas jau ir pieteikušās: “Red Bull”, “Mercedes”, “Ferrari”, “McLaren”, “Force India” un “Toro Rosso”.
Pilotu numuri. Pilotiem tiks lūgts izvēlēties savu nemainīgu numuru no 2 līdz 99 un ar to startēt visu Formula 1 karjeru. Numurs ‘1’ tiks rezervēts esošajam čempionam, ja viņš izvēlēsies to izmantot. Ja viens vai vairāki piloti izvēlēsies vienu un to pašu numuru, priekšrocības būs pilotam, kurš iepriekšējās sezonas gaitā bija augstāk čempionāta kopvērtējumā.
Sodi. Panākta vienošanās par piecu sekunžu sodu mazākas nozīmes pārkāpumu gadījumā. Kādos gadījumos tiks piešķirts šāds sods un kādā veidā notiks procedūra, komandas vēl vienosies, lai izmaiņas var sagatavot uz 2014.gada sezonu.
Punkti dubultā. Pēdējā Formula 1 čempionāta sacīkstē tiks piešķirti divreiz vairāk punktu gan pilotu čempionātā, gan Konstruktoru kausā. Tas vairos iespējas čempionātu izšķirt sezonas izskaņā. Izmaiņas stājas spēkā nekavējoties.
Drošvien punkti dubultā pēdējā sacīkstē palīdzēs Fetelam sezonu beigt ar vēl lielāku pārsvaru.
ne gluži, jo ja pagājušo gadu būtu tāds nolikums, tad Alonso būtu bijis 2012. gada čempions.
Interesanti, ka divi piedāvājumi par noteikumu izmaiņām šajā sapulcē tika noraidīti: ieviest obligāto divu boksu apmeklējumu noteikumu un palielināt minimālo mašīnu svaru līdz 700kg, lai netiktu sodīti smagākie piloti. Otro bloķēja Mercedes.
kaalab Mercedes blokjeeja to svara palielinaashanu? ja taadeelj ka vinjiem abi piloti ir viegli, tad tas ir tuvredziigi. jo nevienaa komandaa neviens nebrauc muuzhiigi. a varbuut vinjiem ir izdevis kaads unikaals tehniskais risinaajums. tad tas saprotami.
Cik dzirdēts, ta Mercedes jaunais motors ir padevies vieglāks kā konkurentiem. Līdz ar to viņiem pietiek rezeves mašīnas svara izbalansēšanai. Bet konkurentiem tās var pietrūkt, it sevišķi tām, kam piloti ir druknāki. Uz to arī tiek liktas cerības kādu priekšrocību gūšanai, jo ar neizbalansētu mašinu pabraukt ir sūnaini 🙂
obligāts boksu apmeklējumu skaits jau līdzinātos kautkādai F renault, ja nemaldos, kur IR obligāts pitstops.
Arī F1 viens pitstops jau šobrīd ir obligāts. Jo, lai izmantotu noteiktos divu tipu riepu komplektus, pitstops ir neizbēgams. Ja vien kāda komanda neatradīs citu risinājumu, kā nomainīt riepas bez boksu apmeklējuma.
Slapjā laikā tomēr obligātums ir nosacīts 🙂
Vienīgais, ko prasās atgriezt dzīvē – degvielas uzpildi sacīkšu laikā.. tas tomēr bij interesants elements no sacīkstēm. 2 sekunžu pit-stop tad vairs gan neredzēt, bet skatītāji vismaz pamanītu, kurā brīdi formula apstājās 😀