Piedāvāju aplūkot galvenās tehniskās izmaiņas 2014.gada “Ferrari” modelī Džordžio Piolas zīmējumos. Vairākas tehniskās izmaiņas uz 2014.gada sezonu būs ļoti labi vizuāli pamanāmas – vispirms jau priekšējais antispārns un mašīnas purngals. Priekšējā antispārna platums kļūs par par 15 cm mazāks un tā rezultātā antispārnu sānu sekcijas kaskādes kļūs vēl agresīvāk izliektas, jo joprojām pastāv nepieciešamība nosūtīt gaisu pa ārpusi priekšējiem riteņiem. Tāpat par 10 cm ir samazināta arī šasijas priekšējā daļa, taču visvairāk acīs kritīs pats purngals. 2014.gadā paša purngala augstums no zemes nedrīkst pārsniegt 185mm, tomēr kombinācijā ar vēlmi aerodinamisku ieguvumu dēļ saglabāt ‘degunu’ maksimāli augstu maksimāli ilgi, mēs iegūsim ne visai pievilcīgu purngalu. Arī TV kameras, kas atradās uz purngala un priekšējā antispārna sānu vertikālas sekcijas, ir pazudušas.

Attēls: Džordžio Piola

Tas viss ietekmēs arī pilota pozīciju kokpitā. Šasijas priekšējās daļas augstuma izmaiņu rezultātā pedāļi un pilota pēdas atradīsies zemāk. Arī degvielas tvertne aiz pilota muguras būs mazāka, jo stājas spēkā degvielas patēriņa plūsmas ierobežojums – 100 kg uz sacīksti. Degvielas tvertnes apakšējā daļā atradīsies arī ERS sistēmas baterija, kuras svars būs 30 kg.

Attēls: Džordžio Piola

Vizuālas izmaiņas skars arī sānu pontonus, jo jauno dzinēju komplektācijas un dzesēšanas, kā arī sānu triecienstruktūras dēļ, tie kļūs platāki. Ievērojami palielināsies arī sānu pontornu gaisa atveres izmēri – to nosaka dzinēju radiatoru izmēra izmaiņas. Tostarp pazudīs papildus gaisa atvere, kas 2013.gada “Ferrari” modelim atradās virs un aiz galvenās dzinēja gaisa atveres. To nosaka izmaiņas turbo motoru gaisa patēriņā – tas ir mazāks.

Attēls: Džordžio Piola

Arī formulu aizmugurē būs pamanāmas izmaiņas virsbūvē – pazudīs kaskādes un iegriezumi virsbūvē, kas ar izplūdes gāzēm palīdzēja palielināt piespiedējspēku. Izpūtējam turpmāk jāatrodas pa vidu mašīnas zimugurē un tas nozīmē, ka arī sānu pontonu aizmugurējā daļa būs krietni šaurāka. Izplūdes gāzes caurules gals drīkstēs atrasties 175-185mm aiz aizmugurējo riteņu ass un to nedrīkst ieskaut virsbūves detaļas – tas nozīme, ka nākamgad izplūdes gāzes nevarēs izmantot, lai palielinātu aizmugurējo piespiedējspēku.

Attēls: Džordžio Piola

Aizmugurējā antispārna horizontālās sekcijas 2014.gadā var tikt izvietotas tikai 200mm augstumā (2013.gadā bija 220mm) un tas nozīmē, ka to leņķis tiks samazināts. Tostarp atgriežas aizmugurējā antispārna vertikālās atbalsta sekcijas vidū, kas atradīsies abās pusēs izplūdes gāzu caurulei. Pa vidu šīm verikālajām sekcijām ir atļauta arī viena maza horizontālā sekcija, jeb tā saucamais monkey seat (tulkojumā – pērtiņa krēsliņš).

Foto: Ferrari

Kas attiecas uz dzinējiem, tad 2014.gadā tiks izmantoti 1,6l V6 motori un “Ferrari” gadījumā dzinēja nosaukums būs “Ferrari 059/3”. Tas būs 1600 kubikcentimetru iekšdedzes motors ar 100 litru degvielas ierobežojumu uz sacīksti un tātad motoram jābūt ārkārtīgi efektīvam. Kopā ar turbopiedziņu tiks izmantoti arī elektromotori, kas paralēli darbosies arī kā ģenerators. Nākagad tiks darbināti divi elektromotori, kas savienoti ar dzinēja turbīnu, kuru darbinās dzinēja izplūdes gāzes. Tātad atkārtoti tiks izmantotas visas izplūdes gāzes, lai grieztu turbīnu un saspiestu gaisu dzinējam, kā arī tiks darbināti elektrodzinēji, kuri uzlādēs ERS sistēmas baterijas un dos papildus jaudu, kas aptuveni 10 reizes pārsniedz jaudu, ko 2013.gādā nodrošināja KERS sistēma.

1 KOMENTĀRS

    • un spygeitām arī. Tiem kas šinī sakarā liek ”- ” Ārim, man un vēl citiem, ieteiktu reiz pamosties un saprast un pieņemt to ka f1ir viena LIELA politika aizkulisēs un Signōr Alonso ir viens no dižākajiem politiķiem kāds jebkad f1redzēts. NEkādā ziņā noliedzot vai noniecinot viņa spējas un talantu. Viņš ir TOP ACT visās f1 jomās.

      • tie miinusi naak no viena Valmieras shizofreenikja datora, kuraa caur host-serveriem tiek mainiits IP un spamots uz nebeedu. es jau sen par Zaigaskuciites slapinaashanu neuztraucos, tik uzjautrinos..:) paveero pats. ieraxti kautko pro-Shuumaherisku, vai pro-Fetelisku. kaadu briidi klusums, neviens nebalso. un tad- BAMMM 12 miinusi uzreiz. .:) un tas pats notiek arii no otra gala- ja glauda pa spalvai kuplaas uzacis, tad tas tiek apbalvots ar tikpat daudzplusinjiem.

        un legjendaars ir F1.lv balsojums par visu laiku labaako pilotu. tur vinjsh savas balsis ir saspamojis ne desmitos, ne simtos, bet tuukstoshos! .:) apbriinojami cik ljoti darbs muljkjus miil.