Pirmajā 2014.gada sezonas sacīkstē Austrālijā izstāšanos varētu piedzīvot pat puse no mašīnām, uzskata “Red Bull” boss Kristians Horners.

Jau vairākkārt ziņots, ka Formula 1 čempionātā notiek pamatīga noteikumu maiņa un komandām ir jāsagatavo formulas jaunajām tehniskajām prasībām, kas var sagādāt pamatīgus pārsteigumus.

“Es domāju, ka mēs redzēsim ļoti augstus izstāšanās procentus,” paziņoja Horners. “Pirmajā sacīkstē tas iespējams būs pat 50%. Mainās arī degvielas noteikumi – sacīkstes startā mums būs 100kg, kas ir par 50kg mazāk nekā pērn. Tomēr lielākās raizes pirmajos posmos sagādās jauno tehnisko risinājumu izturība. Turklāt nevar aizmirst, ka uz sezonu pieļaujami tikai pieci dzinēji.”

Tāpat Horners uzskata, ka plaisa starp vadošajām komandām un vidējo ešelonu tikai palielināsies, jo vidējām komandām nebūs pietiekami resursu, lai attīstītu mašīnu tik ātri, kā to spēs lielās vienības. Tā vienmēr notiek lielu izmaiņu laikā, skaidro Horners.

“Mazajām komandām tas ir milzīgs izaicinājums, jo nepieciešamās izmaksas attīstībai tikai palielināsies,” stāsta Horners. “Līdz ar to starpība komandu sniegumā arī tikai palielināsies. Plaisa būs  lielāka un Formula 1 var pārvērsties par divu līgu čempionātu. Vienmēr, kad notiek lielas izmaiņas, komandas, kurām ir resursi, finanses un moderns aprīkojums spēj progresēt straujāk.”

1 KOMENTĀRS

  1. protams ka resursi lielajaam komandaam nenaak pa sliktu. tomeer taa gluzhi nav kaa Horners saka. peec ieprieksheejaam lielajaam paarmainjaam 2009. gadaa izshaava tieshi maza komanda ar lielu vadiitaaju- Rossu Braunu. arii Renualt (un tagadeejais Lotus) ir pieraadiijushi ka ne ar pashu lielaako buzhetu var ciiniities ar grandiem.

    un gluzhi preteeji ir ar taa sauktajaam lielajaam komandaam. paskat kaa Feraari jau daudzu gadu garumaa, ar visaam savaam Marenello labratorijaam, chikas vien kalj. arii Maklaarenam peedeejaa laikaa neklaajas rozhaini.

    domaaju ka paarmainju laikaa daudz lielaaku lomu speelee idejas. un taas nu nav prognozeejamas kur labaakaas radiisies.

    jebkuraa gadiijumaa buus interesanta sezona. galvenais lai Uzace neieguust titulu, bet Raikonens ir shamam priekshaa.

  2. Nu, redzēsim, kā tur būs ar to 50% izstāšanos. Tas, protams, vairotu intrigu, taču šaubos, ka attiecīgā prognoze piepildīsies. Jo šī piecu dzinēju politika spēcīgi sekmē to, ka vairums pilotu tehnisku problēmu dēļ iztājas vien pāris reizes sezonā.

  3. Taisnība jau viņam vien ir: uzķīlēt praktiski jaunu vāģi mazajām komandām, kurām ir problēmas dažreiz pielabot iepriekšējās sezonas modeli jaunai sezonai, būs pamatīga problēma. Tā tak jau bija ar KERS.
    Varbūt vairāku unificētu detaļu ieviešana varētu būt solis pretim “vienlīdzībai” … bet, kā rakstīja Džeimss Orvels: “visi dzīvnieki ir vienlīdzīgi, tikai daži ir vienlīdzīgāki par citiem” 😀
    Pagaidām laikam vienīgās unificētās detaļas ir Pirelli riepas un kaukāda elektronika, ko ja nemaldos ražo kāds no McLaren apakšuzņēmumiem.

  4. kas interesantāk – burtiski dažas stundas pēc paziņojuma, ka bernijs ‘nolicis’ F1 valdes locekļa pilnvaras, maki nākuši klajā ar savējo – atgriežas Ronsters…

    var jau būt, ka vienkārši sagadīšanās, bet kā mēdzot teikt ēkā Potomakas upes skaistajā ielejā, Lenglijā, Virdžīnijā – “who believes in coincidences”..