Šajā nedēļas nogalē Floridā norisināsies ikgadējās Deitonas 24 stundu sacensības, bet jagājušajā naktī norisinājās kvalifikācija, kurā labāko laiku sasniedza leģendārā amerikāņu autosportista Dena Gērnija dēls Alekss, ziņo portāls “autoeuro.lv”.

Sacensības Deitonā ir sākums jaunizveidotajam “United SportsCar Championship” čempionātam, kas ir apvienojums līdz šim atsevišķi rīkotajiem “American Le Mans Series” un “Rolex Sports Car Series”.

Ar “Riley-Chevrolet Corvette DP” prototipu startējošais Alekss Gērnijs ātrāko apli kvalifikācijā veica ar rezultātu 1:38.217, tuvāko sekotāju apsteidzot par aptuveni 0.2 sekundēm un izcīnot tiesības startēt no “pole position”. Gērnijs Deitonā pārstāvēs “GAINSCO/Bob Stallings Racing” komandu, bet viņa partneri sacensībās būs Jons Fogertijs, Memo Gidlijs un Darens Lovs.

Sacensības Deitonā uzskatāmas par otrajām prestižākajām 24 stundu sacīkstēm pasaulē, aiz Lemānas, un pavisam noteikti vienu no populārākajiem autosporta pasākumiem Amerikā. Šīs sacīkstes notiek 5.73 km garajā Deitonas trasē, kurā tiek izmantota arī daļa no NASCAR ovāla. Deitonā nedrīkst piedalīties Eiropā pazīstamie LMP1 prototipi un šeit vadošā klase ir “Daytona Prototypes”.

“Esmu ļoti priecīgs par šo uzvaru, jo šīs būs manas gada lielākās sacensības,” stāsta kvalifikācijas uzvarētājs Alekss Gērnijs. “Lai gan testos koncentrējāmies darbam ar pilnām degvielas bākām, tiklīdz degvielu ielējām mazāk, rezultāti atnāca paši.”

Jāpiemin, ka “Daytona Prototype” klases mašīnas ieguva pirmās septiņas starta vietas.

Deitonas trase tika atklāta 1959. gadā un šosejas izturības sacīkstes te notiek jau kopš tā laika, bet tikai 1966. gadā pirmo reizi notika 24 stundu sacensības. Kopš 1992. gada sacensību oficiālais nosaukums ir “Rolex 24 at Daytona”.

Tāpat kā Lemānā, arī Deitonā uzvarām bagātākais ražotājs ir “Porsche” – vācieši šajās sacensībās absolūtajā ieskaitē triumfējuši 18 reizes, bet kā motoru piegādātāji – pat 22 reizes. Visās sacīkstēs Deitonā kopš 2005. gada uzvarējušas komandas, kas startē ar amerikāņu “Riley” prototipiem, līdz ar to šis ražotājs ar deviņām uzvarām kļuvis par otro veiksmīgāko Deitonas vēsturē.

Savukārt starp pilotiem ar piecām uzvarām labākie ir Harlijs Heilvuds un Skots Pruets, kurš uzvarēja arī pirms gada. 2013. gadā uzvarētāju ekipāžā brauca arī Huans Pablo Montoija un Memo Rohass, kuriem Deitonā ir pa trim uzvarām.

Sacensību starts Deitonā tiks dots sestdien plkst. 20:00 vakarā pēc Latvijas laika.

2014. gada Deitonas 24 stundu kvalifikācijas rezultāti:

1. (P) Gurney/Fogarty/Gidley/Law (GAINSCO Corvette) 1m38.270s
2. (P) Westbrook/Valiante/Rockenfeller (Spirit Corvette) 1m38.487s
3. (P) Mayer/Popow/Hartley (Speedworks Riley-BMW) 1m38.525s
4. (P) Barbosa/Fittipaldi/Bourdais/Friselle (Action Express Corvette) 1m38.658s
5. (P) Frisselle/Friselle/Martin/Giroix (Action Express Corvette) 1m38.838s
6. (P) Dixon/Kanaan/Franchitti/Larson (Ganassi Riley-BMW) 1m38.948s
7. (P) Taylor/Angelelli/Taylor/Taylor (Taylor Corvette) 1m39.023s
8. (P) Meyrick/Legge/Rossi/Chaves (DeltaWing) 1m39.270s
9. (P) Pruett/Rojas/McMurray/Karam (Ganassi Riley-Ford) 1m39.424s
10. (P) Pew/Negri/Allmendinger/Wilson (Shank Riley-Ford) 1m39.761s
11. (P) Graf/Luhr/Brundle (Pickett ORECA-Nissan) 1m39.829s
12. (P) Curran/Said/Smith/Papis (Marsh Corvette) 1m40.570s
13. (P) DeFoor/Pace/Beck/Hinton (Highway Riley-BMW) 1m41.587s
14. (PC) Bennett/Gue/Braun/Wilkins (CORE FLM) 1m41.777s
15. (PC) Schultis/Lux/van der Zande/Bird (Starworks FLM) 1m41.815s
16. (P) Brown/van Overbeek/Pagenaud/Lazzaro (Extreme Speed HPD) 1m41.885s
17. (PC) Ende/Junqueira/Heinemeier Hansson (RSR FLM) 1m41.932s
18. (PC) Ostella/Matos/Drissi/Casagrande/Campos (Performance FLM) 1m42.053s
19. (P) Sharp/Dalziel/Brabham (Extreme Speed HPD) 1m42.157s
20. (PC) Cumming/Tagliani/Mitchell/Daly (RSR FLM) 1m42.187s
21. (PC) Rayhall/Kovacic/Bielefield/Kearby/Kasemets (BAR1 FLM) 1m42.416s
22. (PC) Montecalvo/Jeannette/Cheng/Guasch (PR1 FLM) 1m43.156s
23. (P) Pla/Rusinov/Yacaman/Webb (OAK Morgan-Nissan) 1m43.420s
24. (PC) Popow/Fuentes/Tutumlu/Marcelli/Kaffer (Starworks FLM) 1m44.126s
25. (GT) Farnbacher/Goossens/Hunter-Reay (SRT Viper) 1m44.506s
26. (GT) Tandy/Lietz/Pilet (CORE Porsche) 1m44.582s
27. (GT) Bell/Bomarito/Wittmer (SRT Viper) 1m44.617s
28. (GT) Gavin/Milner/Liddell (Corvette) 1m44.729s
29. (GT) Long/Christensen/Bergmeister (CORE Porsche) 1m44.746s
30. (GT) Mucke/Turner/Lamy/Stanaway/Dalla Lana (Aston Martin) 1m45.439s
31. (GT) Muller/Edwards/Rahal/Werner (RLL BMW) 1m45.667s
32. (GT) Auberlen/Priaulx/Hand/Martin (RLL BMW) 1m45.672s
33. (GT) Krohn/Jonsson/Bertolini/Dumbreck (Krohn Ferrari) 1m46.863s
34. (GTD) Miller/Rast/Haase/Bell (Miller Audi) 1m46.973s
35. (GTD) Balzan/Westphal/Vilander/Case (Corsa Ferrari) 1m47.028s
36. (GTD) Putman/Espenlaub/Jarvis/Walker (Fall-Line Audi) 1m47.050s
37. (GTD) Longo/Serra/Negrao/Gomes (Corsa Ferrari) 1m47.052s
38. (GTD) Block/Carter/Davis/Davison (TRG Aston Martin) 1m47.055s
39. (GTD) Tucker/Sweedler/Bell/Segal/Pier Guidi (Ferrari) 1m47.062s
40. (GTD) Keating/Bleekemolen/Bleekemolen (Riley SRT Viper) 1m47.255s
41. (GTD) Tucker/LaMarra/Borcheller/Cosmo (Level 5 Ferrari) 1m47.348s
42. (GTD) Norman/Stanton/Siedler/Bernhard (Park Place Porsche) 1m47.354s
43. (GTD) Rotenberg/Zlobin/Mediani/Salo/Aleshin (SMP/ESM Ferrari) 1m47.361s
44. (GTD) Lockie/McIntosh/Nimkroff/Riddle (TRG Aston Martin) 1m47.404s
45. (GTD) Cameron/Dalla Lana/Farfus/Palttala (Turner BMW) 1m47.418s
46. (GTD) Foster/Dempsey/Davis/Lieb (Dempsey Porsche) 1m47.490s
47. (GTD) Amos/Bamber/Blum/Imperatori/Zitza (Muehlner Porsche) 1m47.561s
48. (GTD) Potter/Lally/Henzler/Dumolin (Magnus Porsche) 1m47.572s
49. (GTD) MacNeil/Keen/van Gisbergen/Lewis (Alex Job Porsche) 1m47.647s
50. (GTD) Snow/Heylen/Seefried (Snow Porsche) 1m47.649s
51. (GTD) Cisneros/Giermaziak/Nielsen/Thiim (NGT Porsche) 1m47.742s
52. (GTD) Lindsey/Estre/De Phillippi/Hart/Vess (Park Place Porsche) 1m47.749s
53. (GTD) James/Farnbacher/Holzer/Riberas (Alex Job Porsche) 1m47.952s
54. (GTD) Canache/Pumpelly/Pappas/Winkelhock (Flying Lizard Audi) 1m48.045s
55. (GTD) Faulkner/Huisman/Faieta (GB Porsche) 1m48.049s
56. (GTD) Neiman/von Moltke/Latif/Albuquerque (Flying Lizard Audi) 1m48.140s
57. (GTD) Welch/Sofronas/Stippler/Basseng (GMG Audi) 1m48.381s
58. (GTD) Griffin/Cioci/Rugolo/Gerber (Spirit of Race Ferrari) 1m48.438s
59. (GTD) Engelhart/Ineichen/Bachler/Willsey (Dempsey Porsche) 1m48.741s
60. (GTD) Randall/Farano/Wilden/Empringham (Corsa Ferrari) 1m48.758s
61. (GTD) Doyle/Gewirtz/Kvamme/Michaelian (Muehlner Porsche) 1m48.821s
62. (P) Tremblay/Long/Hinchcliffe (Speedsource Mazda) 1m49.734s
63. (P) Miller/Nunez/Vautier (Speedsource Mazda) 1m50.251s