1997.gada čempions Žaks Vilnēvs ir kritizējis virzienu, kādā pēdējos gados dodas Formula 1 čempionāts un atzinis, ka tas kļuvis par pārāk samākslotu pasākumu.
“Es tiešām nevaru izprast moderno Formula 1 čempionātu,” paziņoja Vilnēvs, kurš pēdējos gados regulāri manāms GP posmos, jo pilda Francijas TV eksperta pienākumus. “Viņi ir uzņēmuši kursu nepareizā virzienā, tas ir samākslots un rada mānīgu šova iespaidu: riepu maiņas, dažādās riepas, DRS poga, kas jāpiež, lai apdzītu.”
“Turklāt tiklīdz ir sākts iet šajā virzienā, viņi vairs nevar apstāties,” turpināja Vilnēvs intervijā “BBC Radio Five”. “Tagad tādi samāksloti risinājumi parādās vairāk un vairāk. Šogad mums būs dubultie punkti pēdējā posmā. Kas tālāk?”
“Tas ir kļuvis tik samākslots, ka pozitīva efekta vietā mēs nonākam pie situācijas, kad skatītāji vairs nerespektē Formulu 1,” turpināja Vilnēvs, kurš atklāja, ka esošie piloti reti kritizē čempionātu, jo saņem norādījumus no komandām vai sponsoriem. “Atceraties, ka piloti saņem nopietnu naudu no sponsoriem un viņiem ir stingri norādījumi, ko teikt presei. To var saprast. Tomēr vairāk kā puse no pilotiem ir maksas piloti un tas nozīmē, ka viņi nevar zaudēt savu vietu – vismaz viņiem vajadzētu saglabāt savu personīgo viedokli un personību. Taču viņiem nav pat tā: viņi nav ātri, viņi maksā par savu startu un tad viņi vēl ir neinteresanti.”
Jāpiebilst, ka Vilnēvs šajā sezonā startēs Pasaules rallija čempionātā “Albatec Racing” komandas sastāvā un tātad būs viens no mūsu Reiņa Nitiša konkurentiem.
Taisnība viņam ir!
piekriitu par DRS. taa uzparikte ir nonjeemusi WOW efektu no apdziishanaam. agraak katra apdziishana bija kaa ilgi gaidiits gols futbolaa. tagad tas ir nekas iipash.
tomeer ir arii savi labumi no modernaas F1. cieshie tehniskie noteikumi, riepu kara beigas un testu ierobezhojumi ir padariijushi komandu aatrumus liidziigaakus. vairs nav taa kaa bija agraak, kad nereti uzvareetaajs un pirmais trijnieks bija priekshaa gandriiz minuuti saciikshu finishaa.
ja aizliegtu DRS, tad ieksh F1 atkal viss buutu chikiniekaa. it iipshi shogad, kad daudz lielaaku speeku dos aaraa ERS sisteema. ja jau esi aatraaks, tad neizmanto elektriibu kaadu laiku. paseedi leenaakajam brauceejam kaadu apli aizmuguree un apdziishanai piemeerotaa vietaa izlieto visu iekraato laadinju. ja veel atgriestos slavenaa turbo-boost poga uz stuures, tad vispaar DRS nebuutu vajadziigs.