Formula 1 komandu tehniskās problēmas var iejaukties GP nedēļas nogales norisēs vēl pirms sacīkstes sākuma un ietekmēt dalībnieku skaitu uz starta.

Jaunie V6 turbo dzinēji ir milzīgs tehnoloģisks pārbaudījums un tikai 12 testu dienas pirms pirmā GP posma situāciju padara vēl sarežģītāku. Pirmie testi Bahreinā parādīja, ka “Renault” dzinēju problēmas varētu traucēt franču motoru ražotāja klientu komandām kvalificēties sacīkstei, jo stātos spēkā 107% limita noteikums kvalifikācijā.

Kamēr ar “Mercedes” ātrumu viss ir kārtībā un Niko Rosbergs Bahreinas testos bija pārliecinoši pirmais, arī 107% robežas latiņa tiek pacelta augstāk. Rezultāti no Bahreinas liecina, ka tikai 14 no 22 formulām spētu kvalificēties sacīkstei, ja tā notiktu iepriekšējās brīvdienās. Pat Sebastians Fetels un “Red Bull” regulāri ir tālāk par 107% robežu aiz līdera laika.

“Protams, šim noteikumam ir paredzēti izņēmuma gadījumi, kā mēs to esam redzējuši arī iepriekšējos gados,” savā blogā skaidroja bijušais “Minardi” dibinātājs Džankarlo Minardi. “Taču komandai ir jābūt spējīgai uzrādīt šo 107% laiku vismaz treniņos. Šobrīd realitāte ir tāda, ka pāris komandas mokās vienkārši ar vairāku apļu veikšanu pēc kārtas.”

Uzskatāmākās problēmas ir “Red Bull” un “Renault” – kombinācijai, kas iepriekšējos gados kļuva par sinonīmu uzvarai un V8 dzinēju ērā izcīnīja pēdējos četrus pilotu titulus pēc kārtas. Tomēr daudzi eksperti uzsver, ka “Renault” spēs ļoti strauji mobilizēties un atgūties vēl pirms sezonas sākuma.

“Es ticu, ka tik liela un pamatīga organizācija, kāda ir “Renault”, kas ir gan dzinēju, gan mašīnu ražotājs, spēs šāda veida problēmas atrisināt pietiekami operatīvi,” paziņoja Somijas TV eksperts Mika Salo.

Tostarp “Autosport” tehniskais analītiķis un bijušais “Jordan” tehniskais direktors Gerijs Andersons apgalvo, ka arī Adrianam Ņūvijam ir jāuzņemas sava daļa vainas.

“”Red Bull” nav atstājuši vienu manevram,” skaidro Andersons. “Viņi ir izvēlējušies pārāk ekstrēmu ceļu sava jaunā modeļa dizainā.”

Jāpiebilst, ka šorīt Bahreinā ir sākusies noslēdzošā testu sesija pirms sezonas sākuma un pēc tās mēs varēsim krietni vairāk pateikt par komandu un dzinēju ražotāju gatavību pirmajam posmam Austrālijā.