Felipe Masa uzrādīja ātrāko apļa laiku pirmspēdējā testu dienā Bahreinā pirms atklāšanas posma Austrālijā. Tomēr uzmanības centrā bija komandas, kas nespēja veikt ne apli – “Red Bull” un “Sauber”.

will-mass-bahr-2014-p“Red Bull” sāka dienu ar cerību turpināt iepriekšējā dienā iesākto progresu, tomēr galarezultātā nespēja veikt nevienu apli pat nerunājot par apli ar laika kontroli. Statistikā gan parādās viens veikts aplis, tomēr patiesībā Sebastians Fetels divas stundas pēc testu sākuma devās trasē, taču netika tālāk par ceturto līkumu. Arī turpmākie mēģinājumi izbraukt trasē beidzās neveiksmīgi. Šīs nenoliedzami ir satraucošas ziņas čempionkomandai, jo līdz sezonas sākumam palikušas divas nedēļas un viena testu diena.

Pamatīgas problēmas bija arī “Sauber” – Adrians Zutils veica tikai instalācijas apli pirms atklājās problēmas ar “Ferrari” dzinēju un tās neļāva komandai veikt kaut vienu pilnu apli. “Sauber” strādāja, lai sagatavotu mašīnu pēdējai testu dienai, kad pilotu pienākumus uz pusēm dalīs Zutils un Estebans Gutjeress.

Romēns Grožāns veica 33 apļus pirms “Lotus” E22 modelis apstājās trasē un izraisīja vienu no trim sarkano karogu fāzēm. Arī “Mercedes” komanda nebija imūna pret problēmām – Niko Rosbergs lielāko daļu rīta puses pavadīja boksos, jo tika mainīts dzinējs. Tomēr vēlāk vācietis devās trasē un spēja veikt vairāk par 100 apļiem. Aplis ar supermīkstā sastāva riepām dienas beigās izvirzīja Rosbergu tabulas galvgalī, tomēr Felipe Masa devās trasē mirkli vēlāk un uzlaboja Rosberga laiku, uzrādot 1m33.258s.

Arī Kimi Raikonens veica lidojošo apli sesijas izskaņā un ierindojās trešajā vietā, tomēr šis rezultāts bija 2 sekundes aiz divu “Mercedes” dzinēju komandu rezultātiem. Raikonens beidzot veica arī ilgi solīto sacīkšu simulāciju.

Arī Žils Bjanki ar supermīkstajām riepām veica solīdu apli, kas bija par veselu sekundi ātrāks nekā “Marussia” iepriekš uzrādītais ātrākais aplis.

Testi Bahreinā – sestdiena

V Pilots Komanda-Dzinējs-Modelis Laiks Apļi Atst.
1 Felipe Massa Williams-Mercedes FW36 1’33.258 99
2 Nico Rosberg Mercedes W05 1’33.484 103 0.226
3 Kimi Raikkonen Ferrari F14 T 1’35.426 87 2.168
4 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes MP4-29 1’35.894 88 2.636
5 Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault STR9 1’36.113 81 2.855
6 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes VJM07 1’36.205 115 2.947
7 Jules Bianchi Marussia-Ferrari MR03 1’37.087 78 3.829
8 Marcus Ericsson Caterham-Renault CT05 1’38.083 117 4.825
9 Romain Grosjean Lotus-Renault E22 1’42.166 33 8.908
10 Adrian Sutil Sauber-Ferrari C33 1
11 Sebastian Vettel Red Bull-Renault RB10 1

1 KOMENTĀRS

  1. Neliela statistika: Mercedes dzinēja komandas kopā testos līdz šim veikušas 54 sacīkšu distances. Ferrari attiecīgi 27 un Renault 23. Mercedes W05 modelis veicis 4593,8 km, kas ir vairāk kā Red Bull RB10, Lotus E22 un Toro Rosso STR9 kopā. Palikusi viena testu diena.

  2. njā…bet šķiet tad kad Renault iet, tad iet labi. Visām Renault komandām, ievērojot ”hierarhiju”. Tā ka nevar vēl ar lielu pārliecību teikt ka Merc komandas baigi rullēs. Pirmajos posmos varbūt jā, bet arī starp viņiem – Merc komandām – nav izteikta favorīta – viendien McLaren, otrdien Merc, trešdien ForceIndia, četrdien Williamss….Tā ka par agru saukt hop!. Tad kad Renault sazortēs turbīnu – kas, smieklīgi, bet bija viņu Ahileja papēdis arī kopš turbo ieviešanas 77, tad, šķiet ka šamējie atkal būs zirgā, kā TAD. Vēsture ir dīvaina lieta, mēdz iet pa riņķiem un periodiski atkārtoties…

    • protama lieta, ka katrai jaunai fīčai ir ‘bērnu slimības’.

      Ironiski tik, ka tieši Renault jau pirmie ieviesa to turbīnu toreiz, (kad bija ļauts braukt jeb nu ar 1.5 litru ‘piespiedu gaisa pūšanas’ dzinēju, jebšu ar trīslitrīgu ‘atmosfērisko’..

    • uz Renualt ruupniicu Francijaa pagaajushonedeelj darba viziitee devaas vairaaki Red Bull inzhenieri. lai kopiigi atrisinaatu samilzushaas probleemas.

      cik saprotu probleema nav tikai Renualta turbiinaa, papildus probleemas rada Njuuvija agresiivaa pie-eja visu to jauno detalju instalaacijaa. vinjsh grib peec iespeejas visu sapakot, lai shauraaka aizmugure un labaaka airodinamika. tas savukaart rada dzeseeshanas probleemas ar kuriem shamie ciinaas.

      lai tur vai kaa- naakamaas sezonas chempionus noteiks tas, vai kaadam izdosies atrauties kopveerteejumaa, pirms Bullsi savas probleemas pilniibaa atrisina un uzsaak pakaljdziishanos.

      • ‘newey-ismam’ RBR problēmās, droši vien, ir kāda ietekme, bet nezin vai noteicošā. Jo – nevienam “Powered by Renault” tīmam pagaidām neiet diez ko spoži

        Kas interesanti arī – baumo, ka sarkanie savā dzin.., tpu, Power Unitā nav turbīnai uzlikuši t.s. ‘containment belt’ – vienkāršiem vārdiem sakot, izturīga materiāla apvalku, kam jānovērš turbīnas daļu izkliede plašā apkārtnē, tās izjukšanas gadījumā. Ietaupījums svarā esot starp 3 un 5 kg.

        Un ka ne-sarkano tīmi esot morāli gatavi protestam, ja uz pirmo raci sarkanie ieradīšoties tādā pat paskatā..