Lai stātos pretī vācu gigantiem “Audi” un “Porsche”, japāņu rūpnīca “Toyota” šī gada Lemānas 24 stundu sacensībām ir sagatavojusi jaunu LMP1 prototipu, kura kopējā jauda tuvojas 1000 zirgspēkiem.
“Toyota TS040 Hybrid” modelis ir aprīkots ar 3,7 litru V8 atmosfērsiko benzīna motoru, kas attīsta 512 zirgspēku jaudu. Tāpat mašīnai ir priekšējās un aizmugurējās ass enerģijas atjaunošanas sistēmas, kas dod vēl 473 zirgspēkus, līdz ar to kopējā jauda LMP1 klases prototipam gandrīz sasniedz 1000 zirgspēku robežu.
Šogad “Toyota” startēs enerģijas atjaunošanas otrajā apakškategorijā, uz katru Lemānas trases apli izmantojot sešus kilodžoulus atjaunotās enerģijas. Kā zināms, “Audi” nolēmuši izmantot tikai vienu atļautajām divām hibrīdsistēmām un izmantos divus kilodžoulus aplī, kamēr “Porsche” mašīnām būs pieejami papildus astoņi kilodžouli.
Jaunā “Toyota” mašīna, atšķirībā no iepriekšējā modeļa “TS030 Hybrid”, ir ar visiem četriem velkošajiem riteņiem. Tās pilotēs Alekss Vurcs, Kazuki Nakadžima un Stefans Sarazāns, kā arī Entonijs Deividsons, Nikolā Lapjērs un Sebastjans Buemī. Šonedēļ Pola Rikāra trasē, Francijā viņi piedalīsies oficiālajos testos, bet sezonu uzsāks ar pirmo WEC pasaules čempionāta posmu 20. aprīlī Silverstounā.
“Toyota” komanda šogad aizvadīs trešo sacīksti Lemānā kopš atgriešanās šajā autosporta kategorijā. 2012. gadā abas mašīnas nespēja sasniegt finišu, bet pērn, cīņā ar “Audi” tika gūta otrā un ceturtā vieta. Šogad Lemānas 24 stundu brauciens norisināsies 14. un 15. jūnijā.