Tas, ka viss ģeniālais ir vienkāršs pierādās jau kuro reizi. Kā noskaidrojis SKY televīzijas F1 tehniskais eksperts Marks Hjūzs (Mark Hughes), tad Mercedes spēka agregāts izmanto vienkāršu, bet revolucionāru risinājumu – sadalītu turbokompresoru.
Tiem, kas interesējas par motorsportu, ir zināma turbokompresora uzbūve – tas sastāv no divām spirālveida caurulēm, kurās ievietoti rotori, kuriem ir kopēja ass. Vienu cauruli plūst karstais izplūdes gaiss un griež rotoru, kas savukārt griež rotoru otrā spirālveida caurulē, kas dzen gaisu motora aizdedzes kamerās.
Šajā risinājumā jau no sākta gala ir iebūvēta tehniska dilemma – gaisam, ko dzen motorā, vajag būt pēc iespējas vēsākam, bet izplūdes gāzes un augstie rotoru griešanās ātrumi padara visu mezglu ļoti karstu. Tādēļ ir vajadzīgi radiatori (intercooler), kas gaisu pirms tam dzesē.
Mercedes inženieri šai problēmai ir atraduši risinājumu – viņi ir sadalījuši turbokompresoru divās daļās, novietojuši kompresoru motora priekšā, bet turbīnu aiz tā, savienojot tos ar asi, kas iet caur motora “V”.
Links uz video šeit: http://www1.skysports.com/watch/video/sports/f1/9250473/mercedes-engine-special
Šis inovatīvais risinājums dod sekojošas priekšrocības:
Tiek samazināts cauruļu garums, pa kurām jāceļo gaisam, kas savukārt ļauj samazināt jaudu, kas jāziedo turbīnas griešanai, kas rezultātā palielina dzinēja efektivitāti, palielina jaudu un samazina degvielas patēriņu.
Gaisu nekarsē karstā turbīna, tādēļ starpdzesēšanas radiatori var būt mazāki un rezultātā mazāki paliek arī formulas sānu piloni, kas uzlabo aerodinamiku.
Par cik kompresors tagad ir motora priekšpusē, tad motora aizmugurē ir vairāk vietas pārnesumkārbai, kas pārvietota uz priekšu, pārvieto smaguma centru uz formulas vidu un tādējādi uzlabo vadāmību.
Kopsummā visa spēka stacija (motors, turbīna, KERS, ERS, utt.) ir kompaktāka un līdz ar to aerodinamiskāka.
Rezultāts – ir izveidota sistēma, kas līdzīgi “dubultajiem difuzoriem” dod ļoti nozīmīgas priekšrocības visām komandām, kurām ir Mercedes dzinēji. Atšķirība no difuzoriem gan ir tāda, ka šo risinājumu NEVAR KOPĒT! Dzinēji ir iekonservēti uz visu sezonu un nekādas izmaiņas vairs nedrīkst izdarīt.
Ko mēs no tā varam secināt:
Mercedes dzinējiem būs priekšrocība VISU sezonu un tikai Adriana Ņūvija ģeniālais prāts var izdomāt kaut ko tādu, lai šo Mercedes “iebūvēto” handikapu izlīdzinātu un sagādātu RBR konkurētspējīgu formulu. Pirkstu šogad redzēsim retāk.
Mercedes komandai bija vairāk laika, lai pielāgotu formulu dzinējam. Citas komandas saņēma Mercedes dzinējus daudz vēlāk un bija pārsteigtas par tā kompaktajiem izmēriem. Tagad tās pielāgojas un varam sagaidīt arvien labākus rezultātus gan no Force India, gan Williams.


