Ar pirmo Daniela Rikjardo uzvaru ir noslēgusies Kanādas GP izcīņa. Pēc “Mercedes” pilotu problēmām ar jaudas agregātu un bremžu sistēmu, sekotājiem radās iespēja izcīnīt uzvaru un vislabāk šo iepsēju izmantoja Rikjardo, kamēr viņa komandas biedrs Sebastians Fetels finišēja trešajā vietā. Niko Rosbergs spēja saglābt otro vietu un līdz ar to arī palielināt pārsvaru kopvērtējumā, jo viņa komandas biedrs Luiss Hamiltons izstājās.
Startā Rosbergs, kurš startēja no pirmās starta vietas, nedaudz izstūma Hamiltonu ārpus trases. Tas ļāva Fetelam pakāpties uz otro vietu. Pirmajā aplī sadursmi piedzīvoja komandas biedri Makss Čiltons un iepriekšējās sacīkstes veiksminieks Žils Bjanki. Līdz ar to trasē devās drošības mašīna un pirmos apļus nācās braukt aiz tās. Dažus apļus pēc drošības mašīnas perioda Hamiltonam izdevās apdzīt Fetelu.
Sacīkstes vidusdaļā Luisa Hamiltona un Niko Rosberga „Mercedes” formulām parādījās tehniskas problēmas. Luisam Hamiltonam problēmas bija ar jaudu un vēlāk arī ar bremzēm, līdz ar to viņš izstājās. Niko Rosbergam bija līdzīgas problēmas, taču tās viņa formulu neietekmēja tik ļoti un pēdējos apļos viņš spēja braukt salīdzinoši labā ātrumā. Pēdējos apļos Felipe Masa sāka tuvoties līderiem, viņš spēja panākt viņus, taču ne apdzīt. Trīs apļus pirms beigām Daniels Rikjardo tika garām „Force India” komandu pārstāvošajam meksikānim Serhio Peresam, un sāka steigties pakaļ Rosbergam. Rikjardo izdevās ātri panākt Rosbergu, un Rikjardo spēja tikt garām viņam.
Pēdējā apļa pašā sākumā Smagu sadursmi ar sienu piedzīvoja Felipe Masa, pēc tam kad starta/finiša taisnes beigās ietriecās Serhio Peresa formulā. Sebastianam Fetelam ļoti paveicās, jo Masas formula nolidoja dažus metrus gar Fetela formulas priekšu. Trasē devās drošības mašīna līdz ar to vietu izkārtojums vairs nevarēja mainīties.
Ceturtajā vietā, pateicoties daudzu pilotu neveiksmēm, finišēja „McLaren” pārstāvošais Džensons Batons, bet piektais finiša līniju šķērsoja Serhio Peresa komandas biedrs Niko Hilkenbergs. Sestajā vietā palika ar „Ferrari” braucošais Fernando Alonso, bet aiz viņa finišu sasniedza Valteri Botass.
Šajā sacīkstē notika vairākas sadursmes un izstāšanās, līdz ar to klasificēti tika tikai 14 pilotu rezultāti no 22 braucējiem.
Nākošais posms notiks „Red Bull Ring” trasē Austrijā, no 20. līdz 22. jūnijam. Austrijā F1 posms pēdējo reizi notika pirms aptuveni desmit gadiem.
Teksts: Edgars Beļakovs
Kanādas GP rezultāti
V | Nr | Pilots | Komanda | Laiks | Startā | Punkti | |
1 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 6 | 25 | ||
2 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | +4.2 s | 1 | 18 | |
3 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | +5.2 s | 3 | 15 | |
4 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +11.7 s | 9 | 12 | |
5 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | +12.8 s | 11 | 10 | |
6 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | +14.8 s | 7 | 8 | |
7 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | +23.5 s | 4 | 6 | |
8 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | +28.0 s | 8 | 4 | |
9 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | +29.2 s | 12 | 2 | |
10 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | +53.6 s | 10 | 1 | |
11 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | +1 aplis | 13 | ||
12 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | +1 aplis | 5 | ||
13 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | +1 aplis | 16 | ||
14 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | +6 apļi | 22 | ||
Izstājās | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | +11 apļi | 14 | ||
Izstājās | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | +23 apļi | 15 | ||
Izstājās | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | +24 apļi | 2 | ||
Izstājās | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | +47 apļi | 21 | ||
Izstājās | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | +49 apļi | 17 | ||
Izstājās | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | +63 apļi | 20 | ||
Izstājās | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 18 | |||
Izstājās | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 19 |
SUPER sacīkste! Žēl Massu ar Peresu, bet sacīkste vienkārši traka! No 1 līdz 70 aplim nenormālākā spriedze.
Viena elpu aizraujoša sacīkste izvērtās.. 🙂 Brīdī, kad šķita, ka viss pa vecam un cīņa tik par 3.vietu, Mercedes formulas kolektīvi izdomā sarīkot īstu šovu.. sanāca pat ļoti labi… Visvairāk žēl Masas.. tāds ātrums bija pirms noķēra līderu vilcienu, bet… iesprūda aiz Fetela un tālākais jau pat īsti nav pārmetams.. centās tikt garām.. Perezs druscīt pa kreisi (tā likās), Masa izmisis cenšas tikt garām un… dzīvajā jau šķita, ka Fetelu arī izsitīs, bet noveicās viņam..
Apsveikumy Ozy ar pirmo 🙂 Par ko gan viņam jāpateicas trafikam, dēļ kā viņš Sebam tika garām.
Hamim atkal būs daudz darba, lai deldētu atstarpi. Un draudzība ar NIko ar laikam vējā 😛 NIko malacis, ar visu defektu līdz otrajai vieta aizvilka. Peresam viņam gan kads konis būtu jāuzliek 😛
Žēl , ka Massam ar Peresu tā iznāca. Par sarkaniem nav ko pat teikt. Luka droši vien ne vien televizoru sadauzīja bet arī to istabu izdemolēja, kur tas stāvēja 😛
Drošvien brīdī kad alonso 6. vietā šķērsoja finish līniju Luka bija gatavs kādu nagalināt
īsti nesapratīju, par ko Lukam Kā-de-Mē būtu pārdzīvot svētdien..(?) Finišēja ta’ ALO vienu vietu augstāk, nekā kvalificējās.. Kimstera rezultāts, tas jā, bet arīdzan tur, bību experti momentā, kad RAI izslīdēja hairpinā, vienbalsīgi apgalvoja, ka sarkano eļektroņika un nevis kimsters gļukojot, iedevusi pārāk lielu ‘griezes’ momentu droši vien. “engine driveability is a big issue for Ferrari this season”, vai kaut kā tā..
Nu ko lai saka, Ņemot vērā vēl haļavu trīju izstāsanās veidā pilotiem, kas bija priekšā, neredzu par ko Lukam būtu jāhavo funs 😛
tas gan, halvas faktoru pie ALO aukstākās finiša vietas piemirsīju.. :-/
bet nu lielākā scheisse priekš sarakanajiem, enīwejz, bij’ sestdien. tā ka ja bujānēja luka, tad viss kas sadauzāms, bija sadauzīts jau tad 😉
ROS startā ‘izstūma’, jeb HAM līda tur, kur vietas nebija..(?)
Tik aizraujoša sacīkste nebija redzēta sen 🙂 Ja tie divi loši nebūtu saskrējušies, tad 2 sek intervālā būtu finišējušas 5 formulas!
P.S. Kāpēc vēl nav raksta par to, ka Adrians Ņūvijs iet prom no F1!? Tas nākamgad stipri pamainīs situāciju.
Nu varbūt, tad padalies ar infu 🙂 Man gan likās , ka Adrians Ņūvijs ir pagarinājis līgumu ar Red Bull. Cik saprotu, tad ir paredzēts , ka viņš var piedalīties arī projektos ārpus F1, bet Tu esi pirmais avots, no kā dzirdu to, ka tikai ne F1 🙂
Adriaans nekur prom no RBR neiet. vinjsh paraleeli paliek arii F1 projektaa kaa tehniskais guru. respektiivi turpmaak vinjsh dirigjees galvenaas vadliinijas, citi, nemazaak speejiigi inzhenieri, taas iistenos.
savus 10 EUR lieku to ka tagad vinjsh pieveersiisies Red Bull laivas konstrueeshanai, lai piedaliitos un uzvareetu pasaules prestizhaakajaas regatees. otrus 10 eirikus uzlieku uz to ka vinjsh piedaliisies ielas super mashiinu konstrueeshanaa. nezinu kaads motors taadam vaagjim vareetu buutu, un kura ruupniica to razhot, bet tas vien ka ‘designed by Adrian Newey’ nodroshinaatu tuuliiteejus komerciaalus panaakumus.
Bija interesanti! Jāapzinās, protams, ka šāda gonka šosezon iespējama tikai tad, kad abi Mercedes sastopas ar problēmām.
nu redzi PRO! arii bez naaves briesmaam pilotiem aizraujosha gonka ir iespeejama! 😉
Nesaki vis – bija pāris labas avārijas 😀 Turklāt būsim godīgi – ja pēdējā aplī nesaliktos kopā Masa un Peress, tad emocijas par sacīksti būtu vismaz uz pusi mazākas. Turklāt Masam paveicās – būtu pie sadursmes daži centimetri uz vienu vai otru pusi, un viņu iespējams aizmestu pa gaisu kā tukšu skārdeni.
LABAS avaarijas? tas ir tas pats kas labas rokasgranaatas.
nu nez. prieksh manis galiigi sadursmes un avaarijas nav vajadziigas lai gonka buutu interesanta. no wonder Tev patiik amiishu centrafuugas. tur krashings katraa gonkaa.
Ja pilots nekad nav avarējis vai kļūdījies cīnoties ar kādu, viņš tā arī nezin, kur ir robeža 🙂
Bez avārijām var iztikt, bet tā ir daļa no cīņas..
Nu bet ovāliem tomēr ir viena īpatnība – kļūda gandrīz vienmēr maksā betona sabučošanu, nevis S-līkuma nogriešanu un 0,5 sekunžu iegūšanu pret (Hamiltonu) 😀
Ivar, nezinu kur izraki, ka Ņūvijs iet prom, bet oficiālajā lapā parādījās šāda ziņa: http://www.infiniti-redbullracing.com/article/red-bull-confirms-new-agreement-newey
Vispār pardon, tomēr izskatās, ka Ņūvijs no nākamā gada vairs nebūs pilnībā iesaistīts Red Bull F1 būvēšanā, bet vairāk pievērsīsies citiem Red Bull projektiem. Avots: http://en.espnf1.com/redbull/motorsport/story/162237.html
noskatijos tiko saciksti atkartojuma un kaut ka sogad sak izzskatities Hamim pa neveiksmes gadu, savukart biku nepatika tomer tiesnesu atieksme,jo uzskatu ka rosbergam bij jaiedod sods par nogriesto jo ir atskiriba vai atstaums ir 0,6sec vai 1.7sec pec tam kad likumu nogriez.
nu lidzigs jautajums par startu vai rosbergam nebij jaatstaj vieta hamim, jo vini jau praktiski blakus bija pec pirma likuma
ļaudis ar labāku atmiņu par manējo apgalvo, ka itin līdzīga zituācija bijuse Bahreinā, tikai mainītās lomās. jeb Torgera Krišjāņa Vilka vārdiem – ‘In my view it was hard but fair racing.’