Formula 1 ieviesīs stāvošos restartus pēc drošības mašīnas perioda. Šis un vairāki citi jauni noteikumi tikuši apstiprināti FIA motoru sporta padomes sanāksmē.

Tāpat ir apstiprināts aizliegt pašreizējos ne īpaši glītos formulu degunus izmainot tehniskos noteikumus. FIA arī ir apstiprinājuši, ka pirms sezonas testi atgriezīsies Eiropā nākamajā sezonā, pēc diviem pirms sezonas testiem Bahreinā šajā gadā.

Pirms sezonas testi arī tiks samazināti no trīs četru dienu testiem 2015. gadā uz diviem četru dienu testiem 2016. gada sezonā.

Testi sezonas laikā arī tiks samazināti no četriem testiem, uz diviem nākamajā gadā un pusi no testu laika komandām nāksies dot iespēju braukt jaunajiem braucējiem.

Iespējamais riepu sildītāju aizliegums 2015. gadam tika noraidīts, bet tas tiks pārskatīts ja kādreiz palielināsies riepu izmērs.

Slēgtā parka noteikumi arī ir izmainīti, tas sāksies sākot ar pēdējā treniņbrauciena sākumu, nevis kvalifikāciju. F1 piektdienu nakts komandantstunda tiks palielināta no sešām stundām uz septiņām 2015. gada sezonā, bet uz astoņām stundām 2016. gadā.

Runājot par izmaksu samazināšanu, FIA ir apstiprinājuši priekšlikumus komandām ierobežot vēja tuneļu un CFD lietošanu, samazināt atļauto dzinēju skaitu no pieciem dzinējiem sezonā uz četriem, un samazināt testu daudzumu.

 

1 KOMENTĀRS

  1. jo dziļāk mežā, jo vairāk malkas! nākotnē f1 mašīnas no rasējamā dēļa izripos uz pirmā posma startu, un pārējo sezonu pavadīs slēgtajā parkā… bet piloti varēs kačāt meistarību spēlējot videospēles. visi šie ideotiskie notekumi, kas uzradušies, ir dēļ budžeta griestiem. Kā būtu, ja vieglatlētikā meklētu veidu, lai Bolts skrien lēnāk?
    principā, jāievieš folkreisa princips, vari tērēt uz auto cik gribi, bet pēc gonkas jebkuru tačku jebkura komanda (minardi) var nopirkt par konkrētu, fiksētu sumu.

  2. no bieži citēta websaita –

    Amongst all the nonsense however, there are some genuine scoops out there, and we are delighted to be able to reveal, courtesy of a well-placed source, that the F1 Strategy Group has come up with further ideas in terms of cost cutting.

    As the sport further attempt to improve its ‘green’ credentials, it is being proposed that when a car returns to the pits, each team member will take it in turn to charge their mobile phone or lap top from the residual charge in the car’s battery.

    Ferrari will be banned from using flo-vis on Grand Prix weekend Fridays, a saving of around £587,000 each race.

    All drivers will be restricted to only five different helmet designs per season.

    All cars can only have a max of three logos and one paint colour – McLaren having introduced the idea a year early.

    Team personnel are to bring their own packed lunches for race weekends and all tea-bags are to be used twice.

    Our source claims that the Strategy Group is really struggling for further ideas so any other suggestions will be welcome… and probably accepted.

  3. es vēl piedāvātu pilotiem pašiem riepas pārmontēt un degvielu par savu naudu iepirkt. jo tālāk, jo trakāk. labāk būtu paredzējuši konkrētus komandas budžeta griestus ar teiksim +3% koridoru, un tad dari par šo naudu ko gribi, testē mašīnu cauru gadu vai maini dzinēju katrā pitstopā utt. f1 es neskatos jau gadus piecus, izskatās, ka drīz pat nelasīšu ziņas par šo tēmu.

  4. Ir lietas, kas F1 nemainās – un tā ir noteikumu regulārā maiņa.. Kā (pie velna) lai komandas spēj kaut ko nogriezt izmaksās, ja visu laiku atkal un atkal jāpielāgojās pārmaiņām..
    Nemaz nebrīnos, ka pēdējos pāris gadus iekšējais sacīkšu gariņš tā vien velk uz aizokeāna sacīkstēm, jo tur mainās tikai nianses, bet degvielas uzpilde, riepu maiņa un sacīkšu azarts nemainās gadiem…

  5. Stāvošs restarts pēc drošības mašinas? Nu bet tas taču praktiski nozīmē sacīkstes pārtraukšanu, pēc būtības tas pats kas sarkanā karoga gadījumā. Kāda velna pēc tad būtu jāriņko aiz drošības mašīnas bezjēgā tērejot sacīkstes apļus, ja pēc tam tik vai tā visiem jāstājas uz starta grid?

  6. cik nu saprotu to F1 kāru (endžinu) technoloģiju, nav tas triviāls uzdevums viņu apturēt sacīkstes vidū, un tad atkal piestartēt. un ar visu hibrīdo elektrības padarīšanu, kas ieviesta šogad, lieta kļuvusi vēl pinķerīgāka. tamdēļ arī riņķo aiz tās drošības mašīnas. Nu un no drošības viedokļa, stāvošais starts ir visbīstamākā sacīkstes epizode. Var saprast, ka stāvoši restarti uzlabotu šovu, bet, ‘pa lielam’, polītikas noteicēji patiešām šķiet esam izmisumā, ko vēl tādu varētu izdomāt..

    • Nu un tālāk? Kā tas reāli notiks? Uz grida stāvēs tādā kārtībā kā bija ar visām par apli apdzītajām mašinām, kur nu tās ir gadījušās un tām neļaus apdzīt drošibas mašinas laikā. CItādi var gadīties, ka visiem uz grida būs jāstāv vairāk minūti, kamēr piebrauks visi. Pa to laiku atdzisīs riepas un motori uzvārīsies? Jeb arī drošibas mašinai būs jāriņko tik ilgi , kamēr visi būs kompaktā grupā. Manuprāt tīrākais sviests.

      • nu pēc manas saprašanas koncepts ir, ka kamēr notīra trasi pēc akcidenta, visi riņķo aiz SC kā līdz šim, un kad pienāk laiks novākt SC, kāri sastājas aktuālajā secībā uz starta grida, un izdara re-startu..

      • Nu kā jau rakstīju, problēma ir tur , ka netkarīgi no tā vai trase ir tīra vai nē, drošibas mašinai būs jāriņo līdz visi sabrauks kompaktā paciņā aiz drošības mašinas. Un tagad iedomājies, ka katrā drošibas mašinas aplī kāds iebrauc boksos un atgriežas trasē pirms drošibas mašinas – kompaktas paciņas var nebūt nekad 😛

      • Jeb pilnai iztēlei iedomājies, kas notiks ar līdera mašīnu, kas lietainā SPA trasē stāvēs un gaidīs kādas divas minūtes, kamēr kā Caterhams čunčinās līdz gridamm 😛

      • bet kāpēc tad jāgaida až 2 minūtes.. tas jau ir SC koncepta pamatā, ka palikušie sacensoņi tiek sapakoti atkal cieši, un tai pakā viņu fiziskais izkārtojums atbilst pozīcijai sacīkstē.. ja šitie priekšnoteikumi naf izpildīti, SC netiek novākc, vai es kaut ko ne tā saprotu..(?)

        a kas izlemj boksos braukt, tas riskē ‘restartēt’ no pitleina.. kas neriskē, tas nedzīvo Jūrmalā un nedzer šampanieti, vai kā tur teica latv.padomju humora klasiķi Porgants ar Jarānu reiz

      • Neur gan nestāv rakstīts, ka SC periodā ieja vai izeja no boksiem ir slēgta 😀 Līdz ar to nekas netraucē katrā aplī uz trasē esošas drazas pārdurt riepu, iebraukt boksos nomainīt, atgriežoties priekšā drošibas masīna un tad dzīties pakaļ 😛 Un tad nu vai nu safety car braukā tikmēr kamēr visi , kam nav slinkums ir panākuši, jeb arī jāstāv un jāgaida 😛 Vecais zēns Merfijs ir nemirstīgs – viss kas var notikt, kādreiz obligāti notiek. 🙂 Vēl vairāk, notiek arī tas, kas nevar notikt 😛

      • Nu manuprāt šī lietiņa ir vienkārši nepārdomāta. Un kā tad ar gadījumiem , kad laika apstāklu dēl, drošibas labad, arī sākotnējais starts notiek gaitā. Šovs ir laba lieta, bet nevar dēl šova novest lietas līdz absurdam. Tad vēl pilnam sviestam atliek ieviest dažus obligātos drošības mašinas periodus katrā sacīkstē, lai visi brauktu kompakti vienā aplī, ula sacīkstes gaitā neviens ne par ko nevarētu būt drošs :P. Cirks jau būs bet vai būs sacīkstes?

      • Vismaz manuprāt visi mākslīgie elementi tikai bojā sacīksti. Ir saDRS-tas apdzīšanas, noņemot degvielas uzpildi un ieviešot obligātu pitstopu, ir mazinājušies iespējamie sacīkstes stratēģiskie risinājumi. 😛 Formulai drīz roku nevarēs pielikt, sezonas sākumā nohomologēs un tad nodos glabāšanā FIA 😛

    • nu, var gadīties ka pie tāda scenārija nākošgad piem. Monaco, Kanādā un Sigapūrā pieredzēsim 4, 5 stāvošos startus, neskaitot sacīkstes īsto startu – šogad nav pārāk daudz drošības mašīnu līdz šim – Grožāns sen kā labojies, a Maldozeram formula nevelk, pēdējā cerība Guterezs, tas nabags gan vairāk klizmās iepinas uz citu pilotu visādīgu izgājienu rēķina nekā pats uz saviem spectrikiem paļaudamies…

  7. Šķiet ka nu jau paši FIA sāk saprast ka ar tiem visādiem likumiem salaiduši visu sviestā. Visi tie mākslīgie spec/un/restriction efekti kā ders, kers, degvielas limiti, nepildīšanās un obligāti riepu stopi, zolīdas uzvedības normas, džentelmeņu stila apdzīšanas likumi – murgs viens. Un tad sūdzas ka nav ekšn, reitingi krīt…Kā ta lai tādā cietuma režīmā to ekšn, to šovu lai rod? Asociējas ar pīšanos pa kazenēm – jo izmisīgāk grib tikt ārā, jo riktīgāk sapinās! un, bliņ, durās!

  8. Bring back Max Mosley! This Todfella is useless! Max principā ir vainīgs pie tā kas pašlaik f1 notiek, nepaspēja kārumnieks vecais visu šito jauno ēru pats novest līdz reālai darbībai – ļoti gribētu zināt kā būtu ja būtu ja Max nebūtu iepinies tai nazisexshow-ā un vēljoprojām būtu pie stūres.

  9. Jūs jau visi droši vien zināt ar ko atškiras māslas foto no pornogrāfijas – atšķirība ir vienā f burtā, vienā ir redzams akts, otrajā fakts :P’. Tak vot visu šo izmaiņu rezultātā, arī F1 arvien intensīvāk sāk pārvērsties no mākslas foto par pornogrāfiju. 😀 Tēma tā pati, bet estētiskā baudījuma vairs nav, pliki instinkti 😛

  10. Stāvošie restarti novedīs līdz amerikas cirkam, kur Indy un Nascar nekādai stratēģijai nav nozīmes, jo restarti nepārtraukti visu izjauc. Tikai F1 gadījumā tie, protams, būtu daudz retāki, taču daudz juceklīgāki, jo ne tikai tiktu izdzēsts viss pārsvars, bet arī braucēja pozīcija ir apdraudēta.

    • nu prieksh tevis extreemisma noteikti nepietiek ar shaadaam izmainjaam. speciaali prieksh Pro vajag asfaltaa nazhus iemonteet, kas randomaa izlec aaraa un kaadam paargriezh riepu trases aatraakajaa vietaa. lai ir asinis! citaadi jau sports nav skataams.