Aizvadīta viena no interesantākajām sacīkstēm šajā sezonā – Beļģijas lielā balva. Par sacīkšu uzvarētāju kļuva Daniels Rikjardo, taču galvenais sarunu temats, viennozīmīgi, ir Mercedes braucēju sadursme. Šķiet, katram ir savs viedoklis par to, kas notika sacīkšu 2. aplī un par to kādas sankcijas būtu vai nebūtu jāpiemēro Rosbergam.

SACĪKŠU TIESNEŠI NEIEJAUCAS

Ar galvenokārt pozitīvām atsauksmēm no fanu puses nesen tika saņemtas ziņas par to, ka tiks ievērojami samazināts sodu skaits par incidentiem sacīkšu laikā. Iespējams tas ir viens no iemesliem, kādēļ tiesneši sacīkstes laikā pat neizmeklēja sadursmi starp abiem titula pretendentiem. Taču, pat ja tā tiktu izmeklēta, diez vai sekotu sodi. Kā redzams video, abi braucēji cīnijās plecu pie pleca un mašīnas saskarās tikai brīdī, kad Hamiltons pamazām iekārtojas trases kreisajā pusē, kur jau atradās Rosbergs. Iespējams, Rosbergs izvairītos no sadursmes, ja nedaudz piebremzētu, taču atkāpšanās cīņā pret Hamiltonu varētu likt viņam pavadīt atlikušo sacīksti aiz Luisa, tādēļ Niko izvēlējās riskēt… FIA paziņojusi, ka nekādi sodi nesekos, jaunu pierādījumu trūkumu dēļ.

HAMILTONS UN MERCEDES VAINO ROSBERGU

Pēc sacīkstēm parādījās Hamiltons pauda savu viedokli notikušajā:

  “We just had a meeting about it and he basically said he did it on purpose. He said he did it on purpose. He said he could have avoided it. He basically said ‘I did it to prove a point’.”

Pievērsīsim uzmanību vienam vārdam – ”basically”. Tātad Rosbergs tiešā tekstā nevienā brīdī sarunas laikā neteica ne to, ka izraisījis avāriju apzināti, ne to, ka centies to darīt, lai parādītu savu nostāju. Iespējams, Rosbergs centās daļēji uzņemties vainu, lai izvairītos no kārtējā puliskā skandāla. Protams, ieguvējs no šīs situācijas pilnīgi noteikti ir Rosbergs, iegūstot par 18 punktiem vairāk nekā komandas biedrs, taču, lai izraisītu apzinātu avāriju, pilnīgi  noteikti ir drošāki veidi, kā to izdarīt, jo saskaroties mašīnas priekšgalam ar citas mašīnas riepu, pastāvēja pietiekami liela iespējamība, ka vienīgais cietējs būtu Rosbergs.

Vai varam ticēt Hamiltonam? Atceroties 2009. gada Austrālijas GP izcīņu, mēs varam tikai zīlēt kafijas biezumos, vai Hamiltona stāstam var ticēt, taču diez vai Rosbergs tika pārprasts, jo tādā gadījumā, visticamāk, sekotu sašutuma pilns Rosberga komentārs, lai gan pats Rosbergs incidentu komentē visai izvairīgi.

Mercedes komandas galvenās personas jau paspējušas izklāstīt presei savu viedokli par notikušo. Komandas vadītājs Toto Volfs paziņojis, ka Rosberga manevrs bijis pārāk agresīvs, un vaino vācieti zaudētā dubultuzvarā. Protams, pēc komandas biedru sadursmēm komandu vadītāji arī iepriekš ziņojuši, ka tamlīdzīgas situācijas neatkārtosies, taču Volfam tagad būs īpaši sarežģīti noturēt rāmjos abus titula pretendentus.

TURPINĀJUMS SEKOS?

Vairākas klusas un privātas pārrunas komandas iekšienē un konflikts pamazām noklust – šķiet tieši tādu scenāriju vēlētos redzēt Mercedes īpašnieki, lai nebojātu komandas reputāciju, jo pilsoņu karš komandas iekšienē publisko tēlu noteikti krietni sabojātu. Rosbergs jau paziņojis, ka diskusija komandas iekšienē jau notikusi, taču atteicies komentēt tās saturu.

Būtu muļķīgi runāt par iespējamajām sankcijām, jo cietusī puse ir Mercedes, un skaidrs, ka viņi nevērsīsies FIA pret savu braucēju. Iespējams, galvenā sankcija tiks piespriesta skatītājiem – vairs nekādu cīņu starp Hamiltonu un Rosbergu. Vai piloti spēs ievērot komandas norādījumus atlikušajos sezonas posmos? Neaizmirsīsim, ka Rikjardo šosezon ir uzvarējis jau 3 sacīkstes un pamazām tuvojas Mercedes braucējiem čempionāta kopvērtējumā.

Hamiltona rūgtā pieredze pēc nespējas sastrādāties ar komandas biedru 2007. gadā maksāja ļoti daudz. Vai 7 gadu pieredze palīdzēs nepieļaut tās pašas kļūdas un uzvarēt čempionātā? Vai Rosbergs spēs izturēt psiholoģisko spriedzi? Mūs gaida 7 jautras nedēļas nogales, lai rastu atbildes uz šiem jautājumiem, un neaizmirsīsim, ka šim duetam būs kopīgi jāsastrādājas Mercedes vienībā arī nākamsezon.

Citus šī autora rakstus varat lasīt šeit.

1 KOMENTĀRS

    • līdzīgi kā CSN vainīgā noskaidrošanā – pēc defaulta, atbildīgs par “drošas distances” ievērošanu ir aizmugurē esošais, šajā gadījumā – Nikolajs.

      Racinga situācijā (kur nevaida stopsignāla lampas, piemēram), un sevišķi tādā vietā kā Les Combes iekš Spa, tas protams nav tik viennozīmīgi, bet princips kā tāds IMHO joprojām darbojas

  1. stāv rakstīts – ‘Hamiltona rūgtā pieredze pēc nespējas sastrādāties ar komandas biedru 2007. gadā maksāja ļoti daudz. ‘

    1) kurš ar kuru tur nespēja sastrādāties, vēl ir plaši atvērts jautājums;
    2) tas pat attiecas uz ‘rūgto pieredzi’ – gandrīz vai jāprasa god. Autoru izklāstīt mazliet sīkāk un pa punktiem, kur HAM tas rūgtums bija jāsagaršo, un kuram tieši un kas maksāja ļoti daudz??

  2. Es jau sen atpakaļ esmu teicis, ka Hamim pienāks tas brīdis, kad kāds nepamuks malā, kad viņs nekaunīgi mēģina aizcirst durvis. Nu pienāca :P. Rā ka lai pats vien paanalizē kāpēc notika tas, kas notika. Jo saprata ka Rosbergs esot iekšmalā nākošajā līkumā viņu izņems. Tāpēcarī mēgināja aizcirst durvis, bet nepaveicās, paša aste durvīs iecirtās 😛

    • IMHO tīri korporatīvas loģikas darbībā piemērs – kamēr vien ir ‘matemātiska’ iespēja to ‘celtnieku kausu’ nedabūt, ir vērts nodrošināt savu personīgo aizmuguri, parunājot par to, cik ‘unacceptable’ ir šitādi racing incidenti..

  3. Ham vienmēr ir bijis pārāk agresīvs rēķinoties, ka visi vienmēr būs gudrāki un pavāksies malā, jo negrib taču izstāties. Tāpēc ir liels prieks, ka beidzot kādam bija dūša palikt savā vietā un nemesties pa galvu pa kaklu ārā no trases, un ka pats Ham no tā arī cieta. Jāierāda viņam sava vieta, ka nav viņš nekāds galvenais, kuram visi dancos apkārt, lai gan Mercedes laikam tieši to arī dara.

  4. Patiesībā jau viss šis troksnis par līderu sadursmi Spa ir no mušas izpūsts zilonis. Nu, nebija tur nekā TĀDA. Ir redzētas daudz brutālākas cīņas un sadursmes starp titula pretendentiem un arī komandas biedriem. Šajā gadījumā vienkārši nepaveicās – vienam pārgrieza riepu, otrs izšķaidīja antispārnu, kā rezultātā viens pēcāk izstājās, bet otrs nevinnēja gonku. Komanda cepas, žurnālisti piemet ugunij malku, piloti rāda skābjus ģīmjus un, ievērojot mūsdienu tradīcijas, neko sakarīgu pateikt nevar (nedrīkst). Kas atliek mums? Ar smīnu sejā noskatīties, ar ko šis balagāns beigsies 😀

    • Spa vietējā publika (vismaz tās publikas vairākums, kura sanāca uz podiuma ceremoniju) tā vis nedomāja.

      ROS tika ūjināts un izsvilpts pamatīgi.

      laikam daudz mora fanu bija tur.. no salas būs kādu nedaudzu stundu brauciens vien, ja tā labi padomā..

  5. Man kaut kā šķiet, ka šajā gadījumā pie ROS vainošanas lielā mērā nostrādā faktors, ka ROS no šī bija ieguvējs un HAM nē! Ja būtu piepildījies pretējs scenārijs un ROS būtu nolauzis purngalu, atkritis uz beigām, bet HAM aizbraucis tālāk – tad visdrīzāk visi kliegtu, ka HAM vainīgs, jo neatstāja vietu komandas biedram!