Žanam Ērikam Verņē pēdējā laikā nav gājis viegli – viņa vietu Toro Rosso komandā nākamsezon pārņems Makss Verstapens, kamēr pats Verņē sezonas beigās paliks bez komandas. Neizdošanās tikt Red Bull sastāvā, iespējams, nozīmē atvadas no Formula 1, jo līdz šim tikai vienam no pieciem Toro Rosso izbrāķētajiem braucējiem ir izdevies palikt F1 pēc šķiršanās no buļļiem. Tomēr pats Verņē uzskata, ka savu gala vārdu vēl nav teicis, un viņš nav vienīgais…

VERŅĒ NOSKAŅOTS OPTIMISTISKI

“F1LV

Lai gan Žana Ērika Verņē un Red Bull jauno braucēju sistēmas ceļi šoruden šķirsies, Verņē intervijā paudis, ka ir pateicīgs komandai par doto iespēju, it īpaši ņemot vērā to, ka Verņē nebija spējīgs ienest naudas maisus komandas budžetā. Francūzis uzskata, ka vienmēr centies panākt maksimālo rezultātu, taču ir apbēdināts, ka bieži viņa centieni palikuši nepamanīti mašīnas tehnisko defektu dēļ. Pats Verņē uzskata, ka viņa karjera Formula 1 čempionātā vēl nav galā un ir apņēmības pilns turpināt iesākto progresu arī nākamajā sezonā.

Toro Rosso komandas vadītājs Francs Tosts izteicies ļoti pozitīvi par Verņē pienesumu komandai un novēl francūzim atrast vietu čempionātā arī nākamjā sezonā. Arī Formula 1 fani ne tikai no Francijas, bet visas pasaules atgādina, ka laikos, kad Verņē komandas biedrs bija šīs sezonas lielākais pārsteigums Daniels Rikjardo, cīņa komandas biedru starpā bija ļoti līdzīga.

DUELIS AR RIKJARDO

Diez vai kāds vēl šaubās par Daniela Rikjardo talantu, taču 39 sacīkšu laikā 2012. un 2013. gada sezonās, kad Verņē brauca vienā komandā ar Rikjardo, abi kopā tika pie 59 punktiem, no kuriem 30 nopelnīja Rikjardo, bet 29 punktus komandai atnesa Verņē. Lai gan aplūkojot šo rādītāju šķiet, ka sniegums tiešām bijis vienlīdzīgs, tomēr Verņē punkti gūti pateicoties vairākām spožām sacīkstēm, kamēr Rikjardo bijis stabilāks visas sezonas garumā. Ne velti Verņē šo divu sezonu laikā punktus ieguvis 7 posmos, kamēr Rikjardo labāko 10 braucēju vidū iekļuva 13 gadījumos.

Toro_Rosso_sacikstes_2012Toro_Rosso_sacikstes_2013

Diagrammās redzams Verņē (zilā krāsā) un Rikjardo (sarkanā krāsā) sacīkšu pozīcijas salīdzinājums 2012. gadā (augstāk) un 2013. gadā (zemāk). Izstāšanās tiek atspoguļota kā pēdēja vieta. Redzams, ka pirmajā abu braucēju sadarbības gadā rezultāti bija ļoti līdzīgi, un piloti bieži vien finišēja viens aiz otra, savukārt pagājušajā sezonā, it īpaši pēc vasaras pārtraukuma, Rikjardo pārākums kļuva arvien izteiktāks, turklāt Danielam izdevās mašīnu saglabāt līdz pat sacīkšu beigām, kamēr Verņē cīnijās ar tehniskām problēmām daudz biežāk.

Kvalifikācijās Verņē situācija izskatās vēl bēdīgāka, jo 2 sezonu laikā Verņē izdevās pārspēt komandas biedru tikai 9 no 39 reizēm, tādejādi apgrūtinot iespēju cīnīties par augstvērtīgiem vēl pirms starta. Diagrammās zemāk redzamas Toro Rosso braucēju pozīcijas kvalifikācijā (pirms sodu piemērošanas). Jāpievērš uzmanība, ka no pēdējām 12 kvalifikācijām, ko Rikjardo un Verņē veica vienā komanda, Verņē izdevās būt ātrākam tikai vienu reizi.

Toro_Rosso_kvalifikacijas_2012Toro_Rosso_kvalifikacijas_2013

DUELIS AR KVJATU

Pēc Rikjardo došanās uz lielo komandu, Toro Rosso rindas papildināja nepilnus 20 gadus vecais Daņils Kvjats, kurš iepriekšējā sezonā brauca GP3 čempionātā. Šķiet, braucējam, kurš uzsāk savu trešo sezonu F1, nevajadzētu būt problēmām būt pārākam, tomēr krievu braucējs ir lieliski iejuties jaunajā komandā. Jau pašos pirmajos posmos Kvjatam izdevās tikt pie punktiem, taču nu Kvjats pamazām kļūst par komandas līderi. Vērojama līdzīga aina, kā Verrņē duelī ar Rikjardo 2012. gadā – francūzim ir vairāk punktu, taču mazāk finišu punktos kā komandas biedram.

Toro_Rosso_kvalifikacijas_2014Toro_Rosso_sacikstes_2014

Augšējā diagrammā redzams Verņē (zilā krāsā) un Kvjata (sarkanā krāsā) sniegums kvalifikācijās, taču apakšējā – rezultāti sacīkstēs. Ne viens, ne otrs braucējs nevar lepoties ar izturīgu mašīnu, toties kvalifikāciju duelī Kvjats sevi parādījis no vislabākās puses – piecu kvalifikāciju laikā kopš atgriešanās Eiropā pēc Kanādas GP izcīņas Verņē bijis ātrāks par Kvjatu tikai Ungārijā.

Lai gan vienīgais, kam galu galā ir nozīme, ir izcīnītā vieta, tomēr diezgan daudz par braucēja spējām var pateikt arī pēc tā, cik apļus viņš pavadījis priekšā savam komandas biedram, bet cik – braucot aizmugurē. Ja vēl ar šīs sezonas debitantu Daņilu Kvjatu (brūnā krāsā) vērojama sīva spēkošanās, tad, braucot kopā ar Danielu Rikjardo (sarkanā krāsā), Verņē (zilā krāsā) biežāk nācās sekot komandas biedram no aizmugures, kas īpaši izteikts kļuva abu braucēju otrajā sadarbības gadā.

Toro_Rosso_apli_prieksa_komandas_biedram_2012_2014

AUTORA VIEDOKLIS

Formula 1 ir bizness un sports. Kā viens, tā otrs spēj būt nežēlīgs. Lai nodrošinātu vietu sastāvā mūsdienu braucējam nepieciešami sponsori, kas ienes komandu budžetos papildus miljonus, vai arī ātrums un stabilitāte, kas palīdzētu no formulas izspiest maksimālo rezultātu, taču šķiet Verņē no tā nav nekā. Kā redzams, braucot vienlīdzīgos apstākļos ar citiem talantīgiem braucējiem, Verņē ik pa laikam spēj būt vismaz tikpat ātrs, taču stabilitāte sezonas garumā vēl arvien nav parādījusies, kā arī progress ir lēnāks, kā plānots, kas liegs nokļūt vadošo komandu redzeslokā. Arī sponsoru jautājumos ir daudz braucēju, kas spēj daudz vairāk ieinteresēt komandas, kas meklē maksas braucējus, turklāt Francijas sponsorus jau ir ieinteresējis cits jaunais talants – Žils Bjanki.

24 gadu vecajam Žanam Ērikam Verņē var atrast daudz plusus – ātrs, jauns, toties ar pieredzi, taču Verņē nav nākotnes čempions, un tagad, kad zemākās sērijās ir tik daudz spilgtu talantu, grūti iedomāties, ka mēs pēc šīs sezonas vēl kādreiz redzēsim Verņē Formula 1 čempionātā. Skarbi, zinot, ka savu vietu, visticamāk, saglabās Maldonado, Gutjeress, Čiltons…

Citus šī autora rakstus var aplūkot šeit.