FIA plāno jau ar nākamo čempionāta posmu Singapūrā aizliegt konkrēta veida komunikāciju starp boksiem un pilotu. “Auto Motor und Sport” raksta, ka ņemot vērā strauji pieaugošo pilotēšanas instrukciju skaitu no sacīkšu inženieru puses un līdzjutēju neapmierinātību ar to, FIA plāno aizliegt komandām dot tiešus norādījumus par pilotēšanu.

Arī Itālijas GP laikā Moncas trasē TV translācijas laikā bija uzskatāmi piemēri šādiem gadījumiem – Niko Rosbergs pa radio lūdza savu “Mercedes” sacīkšu inženieri Toniju Rosu: “Dod man pilotēšanas norādījumus!”.

Arī Fernando Alonso sacīkšu inženieris Andrea Stella sacīkstes laikā Moncā pa radio ziņoja “Ferrari” pilotam: “Izmanto citu trajektoriju 10.pagriezienā!”.

FIA plāno arī nepieļaut sacīkšu inženieriem dot norādījumus pilotam attiecībā uz konkrētu stūres pogu vai slēdžu izmantošanu sacīkstes laikā. Lai panāktu šo ‘aizliegumu’, FIA Sportisko noteikumu punktā 20.1 pievienos skaidrojošo frāzi: “Sacīkšu mašīna pilotam ir jāpilotē vienatnē un bez palīdzības.”

1 KOMENTĀRS

  1. dzīvosim – redzēsim, kurš paliks lēnāks no šitā..

    kamēr nav pierādīts pretējais, es turpinu uzskatīt konkrēti ROS jautājumus vienkāŗši par visu pieejamo iespēju un līdzekļu izmantošanu, lai sasniegtu vēl labāku rezultātu.

  2. apsveicami! taa jau ir- lai piloti pashi ciinaas.

    tikai kaa buus ar taktikas plaanoshanu? vai saciikshu inzhenieris driixtees dot noraadiijumus kad boxoties? inzhenieris redz visas mashiinas trasee un var izplaanot savam pilotam briivu trasi peec pitstopa.

  3. a kamdēļ vispār tad rādiņš vajadzīgs, uzprasās jautājums..

    jeb citiem vārdiem sakot, šitā ņemšanās ir vien kārtējais storijs no sērijas par “kneejerk reaction” no ‘pie varas esošo puses’ (powers that be) kaut kādu ar konkrēti sportu nesaistītu augstu matēriju dēļ

  4. Radio sakaru izmantošana autosportā ir absurds jau pēc būtības. Ja tā padomā, tā uzreiz nemaz nenāk prātā vēl kāds sporta veids, kur būtu atļauta vai tiktu pielietota radio komunikācija. Lai gan mūsdienu tehnoloģijas to noteikti atļautu. Vai varam iedomāties, ka, piemēram, hokejā kāds čuģiks sēž tribīnēs un bļauj austiņās Ovečkinam: “Davai pa labo malu, priekšā divi aizsargi, tagad ej pa kreisi, tad pa labi, vārtsargs tevi neredz… met!” Murgs, ne?

    • Nu NasCar vēl tie spotteri ir saprotami, jo stokkāriem nav tādas lietas, kā spoguļi: da ko viņi tur redzētu, ja arī būtu. A F1 vajag reāli saglabāt vecās lietas, kā, kad Naidžels Mensels redz ka pietuvojās Airtons Senna, to visu vecie velli redzēja paši un izvērtēja paši un izvērtēja ko darīt un ko nedrīkst darīt! Atšķirība ir? Ir!

    • stāv raxtīts – “Radio sakaru izmantošana autosportā ir absurds jau pēc būtības.”

      spēcīgi teikts, ņemot vērā, ka tieši dievinātajās janku spaiņu centrifūgās tā komandēšana pa rādiņu ir (bija?) standartprakse..

      jeb Pro proponē, ka janku spaiņu centrifūgas nav sports..(?) tam gan pat varētu piekrist… 🙂

      • Braucu uz Rīgu un pa ceļam aizvedu vienu vīru – viņš ir bijis kopš LPSR laikiem sporta virtuvē, šķiet visvairāk hokejā, bet labi zināja daudz ko citu, ja runā tieši par F1 – viņš sekoja tam visam jau pirms manis, fanojot par A.Prostu (domāju ap 1985 gadu). Pastāstīju kādi tirliņi raksta kādas glupības f1.lv (A.P. utml.) par “Indycar”, izrādījās, ka viņš pietiekami labi pārzina arī šo jomu. Viņam likās dīvaini, ka tādi ir… pasmējāmies par šādiem personāžiem.

  5. Tiešām? Tas tāds abstrakts burtu salikums… bet ko precīzi nozīmē ” tirliņš” pat nezinu, man tas neliekas ļoti negatīvs termins, bet, labi, aizvietojam ar vārdu “indivīds”, bet fakts paliek fakts, vecāka gadagājuma erudītiem cilvēkiem tādu domu (par centrifūgām) pārsvarā nav…