Par atkāpšanos no “Ferrari” priekšsēdētāja amata paziņojis Luka di Montedzemolo, kurš šajā kompānijā strādā kopš 1973. gada, vēsta portāls “www.autoeuro.lv”.
“Ferrari” komanda pēdējos gados nav spējusi parādīt gana labu sniegumu un arī tagad, sākoties turbo ērai, nekas rezultāti nav uzlabojušies. Pēdējās nedēļās jau tika baumots par Di Montedzemolo iespējamo atkāpšanos, bet tagad viņš pats sniedzis oficiālu paziņojumu.
No pienākumu pildīšanas Di Montedzemolo atkāpsies oktobrī.
Jāpiemin, ka vēl aizvadītās nedēļas nogalē Moncā viņš apgalvoja, ka negatavojas pamest “Ferrari”, par spīti tam, ka pēdējo titulu (Konstruktoru kausu) komanda izcīnīja 2008. gadā.
Di Montedzemolo pozīcija vēl nestabilāka kļuva pēc tam, kad viņa darbu sāka kritizēt “Ferrari” mātesuzņēmuma “Fiat” vadītājs Serhio Marčione.
“Es nevēlos savus pilotu redzēt septītajā un divpadsmitajā vietā,” viņš teica. “Mums ir labākie piloti, teicama rūpnīca, patiešām labi inženieri, tomēr neesam uzvarējuši kopš 2008. gada. “Ferrari” ir svarīgi ne vien finansiālie rādītāji, bet arī uzvaras, taču ar to mums ir problēmas jau sešus gadus.”
Lai situāciju vērstu par labu, pirms kāda laika no “Ferrari” F1 komandas vadītāja amata atkāpās Stefano Domenikali un viņa vietā stājās Marko Matiači. Savukārt jūlijā komandu atstāja tās vadošais dzinēju un elektronikas speciālists Luka Marmorini. Di Montedzemolo aiziešana viennozīmīgi uzskatāma par vienas ēras noslēgšanos un jaunas sākšanos.
Luka di Montedzemolo darbu “Ferrari” uzsāka jau 1973. gadā, kad kļuva par paša Enco Ferari asistentu, bet gadu vēlāk – jau par F1 komandas vadītāju. 1976. gadā viņš kļuva atbildīgs jau par visām “Fiat Racing” nodaļas aktivitātēm, bet vēl pēc gada kļuva par “Fiat” kompānijas vecāko menedžeri. Savā karjerā šobrīd 67 gadus vecais itālis ieņēmis daudzus amatus šīs kompānijas paspārnē, arī ārpus autosporta aktivitātēm. 1991. gadā “Fiat” priekšsēdētājs Džanni Andželi apstiprināja viņu par “Ferrari” prezidentu. No 2004. līdz 2010. gadam viņš pilnīja arī “Fiat” priekšsēdētāja amatu. Tomēr tā ir tikai sīka daļa no Di Montedzemolo plašās biogrāfijas.
Lai gan abiem pašreizējiem “Ferrari” pilotiem ir līgums uz 2015. gadu, viņu nākotne ir neskaidra. Kimi Raikonens jau pirms kāda laika paziņoja, ka “Ferrari” nepametīs, bet pēc nākamās sezonas beigs F1 karjeru pavisam. Par karjeras noslēgšanu vēl nedomā 33 gadus vecais Fernando Alonso, tomēr tiek ziņots, ka viņa pacietība pamazām zūd un sportists izskata arī citus variantus. Spānis turklāt šobrīd var pilnīgi legāli lauzt līgumu, jo tā paredz nosacījumi – kopvērtējumā no līdera viņš atpaliek pietiekami daudz.
Šogad “Ferrari” komanda nav guvusi nevienu uzvaru, bet pēdējo četru gadu laikā uzvarēts tikai sešos posmos.
Nu beidzot… Vai arī kā S.Balmera sakarā arī teica: «Jo ilgāk būs pie stūres, jo ātrāk kompānija aizies pa burbuli»
precīzi.. un, ja godīgi, mistera Bolmera feiss (lai gan ne vizuāli ne kā citādi līdzības nekādas starp šiem diviem), man arī ienāca prātā, izlasot šito ziņu Twitterī..
Kur tu redzi cienītājs ka vinsh Ferrari kompāniju novedis pa burbuli???? jūs daudzi varat apsmiet,aprunāt,noskaust,un vel ko tur…….. bet vinsh shajā kompanijā ir sācis stradāt no nullles,un lūk.. (kur nu vel pats kopā ir stradājis ar leģendāro dibinātāju Enzo Ferrari) Domājat cilvēki kogribat,bet es sho cilvēku respektēju:)
ir viena tāda neoficiāli definēta, bet nemazpazīstama diža cilvēka (vārda tiešajā nozīmē) pazīme – zināt pareizo brīdi, kad jāaiziet. Un mazliet rodas iespaids pēdīgā laikā, ka Luka to brīdi ir palaidis garām..
Viss kas reiz sadarīts pagātnē, ir vēsture, un to neviens nemēģina ne noliegt, ne noniecināt, vai kaut kā tā. Bet pareizie lēmumi ir jāpieņem nepārtraukti, un vēsture tur ne vienmēr palīdz (viņus pieņemt pareizi)
Man liekas ka tas (īstais brīdis) bija kad viņš sadauzīja to leģendāro TV plakankasti…
Diemžēl arī Satander bankas prezidents,kas bija Ferrari pitos manīts,shodien ar sirdstrieku aizgaaja debesīs!:(
vot tās gan varētu būt patiesi ‘ēras beigas’.. mazliet piratējot kāda cita komentētājā kopīraitu – ‘sirmas uzacis sarkanā auto’ varētu arī netikt pieredzētas
Nezinu vai sakritība, bet visur, kur pabijis kāds spāņu izcelsmes pilots, komandas vadītājiem pienāk ‘Happy end’ 😛 Deniss, Briatore, Montedzemolo….. 🙂 Kurš nākošais? 😛
nu, pēc massmēdīkļu infas, Ronsters patiesi kaut kur kaut kad nesen esot teicis, ka labprāt atkal redzētu Wo(o)kingā to ‘kādo spāņu izcelsmes pilotu’
un ja pie Ronstera nozušanas no skatuves tam kādajam pilotam bija vistiešākā loma, tad IMHO Lukas KāDeMē retirementā vairāk faktors ir Luka pats, methinks..
Varbūt tāda aura 😛
Vairāk gan izskatās, ka di Montedzemolo ir beidzot samierinājies ar to, ka 1.formulā viss aizgājis galīgi šķērsām. Ja kas – tieši viņš pēdējos gados bijis viens no nedaudzajiem, kurš regulāri atļāvies kaut ko iepurpināt par pastāvošo iekārtu. Taču, ko gan viens padarīsi, ja visi pārējie veic piesēdienus Bernija onkuļa un viņa galma priekša. Tādā situācijā nav brīnums, ka rokas nolaižas…
lieliski! 🙂 beidzot Ferrari viiklinks ir likvideets. lai gan par jauno saciikshu komandas vadiitaaju- mashiinu paardeju, arii veel nav paarlieciibas. un power-junitu inzhenieriem arii dereetu reviizija. sarkanie motori juutami atpaliek no Mercedes, turklaat neko daudz nepaarspeej arii probleemu mociitos Renualt. taa citaadi Skudeerijas atdzimshanas plaans izskataas labi. Braunu Rosu vinjiem nevajag. Elisons ir pietiekami talantiigs un perspektiivs. veel tik Fetels un Bianki jaapiesaista, kad taa tachka saak iet. pagaidaam lai lielais spiedeejs spiezh labus rezultaatus uzaciim pliivojot.
paturpinot par Luku, ir jau arii labas un lielas lietas izdariijis. gan prieksh Ferrari, gan FIAT. paardoshanas rezultaati runaa pashi par sevi. tomeer prieksh panaakumiem F1 trasees kautkas pietruuka. a kas? jupis vinju zin’. mosh killer-instinkts nekaceeja?:)
mazliet ironiska versija par šo notikumu – http://www.pitpass.com/52449/Gurmits-View-An-Offer-He-Couldnt-Refuse
tēmas pareizai izpratnei vēlams kaut vispārīgi pārzināt M.Pjūzo ‘Krusttēvs’ saturu