“Williams” komandas braucējs Felipe Masa asi kritizējis izmaiņas noteikumos, kas paredz, ka, sākot no Singapūras GP izcīņas, komanda vairs nevarēs sniegt padomus braucējiem par braukšanas stilu un mašīnas regulējumiem. Brazīļu braucējs ir nobažījies par iespējamajiem riskiem, ko varētu radīt šie sarunu ierobežojumi.

“Man tas šķiet nedaudz jocīgi, ka šāda veida noteikumu maiņa tiek pieņemta tagad. Varbūt viņi to darīja tādēļ, ka pārāk daudz apspriedās ar vecajiem braucējiem,” stāsta Felipe Masa.

“Es uzskatu, ka daži no tiem [jaunajiem noteikumiem] ir pilnīgi normāli. Tādas sarunas, kad komanda paziņo braucējam, lai pietaupa riepas 5. līkumā, jo viņš tās nodeldē straujāk kā komandas biedrs, var aizliegt. Bet mašīnā mēs darām vairākas lietas vienlaicīgi, un, nedarot kādu no tām, bremžu temperatūras var strauji pieaugt, jo baterijas tiek uzkarsētas, kā rezultātā, var izcelties liesmas. Tas var radīt nopietnus sacīkšu negadījumus,” turpina bijušais “Ferrari” pilots.

“Braucot ar nepareiziem regulējumiem par finišu vari aizmirst, mašīna neizturēs vairāk kā pāris apļu. Šādos gadījumos tādi gadījumi kā Luisam notiks regulāri. Un tas nav saistīts ar braucēja spējām, bet gan sarežģīto sistēmu. Esmu pret to, pilnībā pret.”

Atgādinām, ka jūlija beigās Ungārijas GP kvalifikācijā “Mercedes” vienības braucējam Luisam Hamiltonam bremžu problēmu dēļ aizdegās mašīna, radot diezgan iespaidīgas liesmas. Laimīgā kārtā, Luiss negadījumā necieta.

Vaicāts, vai jau paguvis pārrunāt noteikumu izmaiņas ar FIA sacīkšu direktoru Čarliju Vitingu, Masa atbildējis: “Nē, taču esmu drošs, ka to nāksies darīt, ja izmaiņas paliks spēkā. Rītdien gaidāmas cīņas braucēju sanāksmē.”

Neraugoties uz to, ka ”Mercedes” komanda pēdējā laikā visaktīvāk izmantojusi radio sakarus, Masa uzskata, ka jaunie noteikumi nāks par labu tām komandām, kurām uz stūres ir lieli displeji. “Ieguvēji būs Mercedes – komanda, kas jau uzvar čempionātā.”

1 KOMENTĀRS

  1. no pēdējās depešas tīmiem Singapūrā (autosport.com versijā):

    The FIA has clarified messages that it will deem to be against the rules, whether delivered by radio or pitboard:

    * Driving lines on the circuit
    * Contact with kerbs
    * Car set-up parameters for specific corners
    * Comparative or absolute sector time detail of another driver
    * Speeds in corners compared to another driver
    * Gear selection compared with another driver
    * Gear selection in general
    * Braking points
    * Rate of braking compared to another driver
    * Rate of braking or application of brakes in general
    * Car stability under braking
    * Throttle application compared to another driver
    * Throttle application in general
    * Use of DRS compares with another driver
    * Use of any overtake button
    * Driving technique in general