Ar Luisa Hamiltona uzvaru noslēgusies Japānas GP sacīkste, taču tika piedzīvota smaga avārija, kurā cieta Žils Bjanki. Bjanki ietriecās traktorā kas transportēja Adriana Zutila formulu prom no trases.

Sacīkstes sākumā trase bija tik slapja, ka tā tika sākta aiz drošības mašīnas, taču pēc diviem nobrauktiem apļiem Japānas GP izcīņa tika apturēta. Pēc aptuveni 15 minūšu pauzes sacīskte atkal tika atsākta aiz drošības mašīnas. Sacīsktes devītajā aplī drošības mašīna devās malā, un sacīkste varēja sākties pa īstam.

“F1LV

Niko Rosbergs noturēja pirmo pozīciju pēc drošības mašīnas, un sāka attālināties no Hamiltona. Džensons batons, trasei žūstot, bija pirmais braucējs kas devās boksos lai nomainītu riepas no slapjajām, uz vidēji slapjā laika riepām. Batons atgriežoties trasē bija ātrāks par pārējiem. Līdz ar to citi piloti sekoja Batonam, un arī devās boksos likt vidēji slapjā laika riepas.

Rosbergs bija sacīkstes vadībā līdz pat 28. aplim, bet Hamiltons cieši sekoja Rosbergam. Hamiltons arī vairākas reizes centās apdzīt Rosbergu, taču tas viņam neizdevās, līdz 29. aplī starta/finiša taisnē, ar DRS sistēmas palīdzību viņš spēja apdzīt Rosbergu. Uzreiz kā Hamiltons apdzina savu komandas biedru, un sīvāko konkurentu kopvērtējumā Rosbergu, viņš sāka veidot atrāvienu.
Sebastians Fetels, kurš nākošgad pievienosies Ferrari komandai, izcīnīja trešo vietu, kamēr komandas biedrs Daniels Rikjardo palika ceturtais. Fetels arī pēdējos apļos pieļāva kļūdu, un ‘Esses’ līkumos izbrauca drošības joslā. Džensons Batons, lielāko daļu sacīkstes pavadīja trešajā vietā, taču otrajā boksu apmeklējumā viņš pazaudēja laiku mainot stūri, un tas atļāva Fetelam viņu apdzīt. Rikjardo apdzina Batonu 43. aplī – vienu apli pirms sacīkstes beigām.

Williams braucēji Valteri Botass, un Felipe Masa finišēja sestajā un 7. vietā. Force India braucošais Niko Hilkenbergs izcīnīja astoto vietu, kamēr no pēdējām pozīcijām startējušais Žans Ēriks Verņē izcīnīja divus punktus, par finišu 9. vietā. Desmitnieku noslēdza Hilkenberga komandas biedrs Serhio Peress.

Ferrari vienība šajā posmā punktus neguva, kimi raikonens finišēja 12. vietā, bet Alonso sacīkstes sākumā, vēl aiz drošības mašīnas pazuda jauda.

Bjanki avārija

Sacīkstes izskaņā lietus pastiprinājās un Adrians Zutils piedzīvoja avāriju. Laikā, kamēr “Sauber” formulu evakuēja traktors, tai pašā vietā avāriju piedzīvoja “Marussia” pilots Žils Bjanki, kura formula sāniski ietriecās traktorā. Nekavējoties trasē devās drošības un medicīnas mašīna, kas nogādāja pilotu trases medicīnas centrā. Tomēr pilots bija bez samaņas un traumas acīmredzot bija ļoti nopietnas, līdz ar to tika nolemts francūzi ar helikopteri nekavējiets nogādāt uz tuvējo slimnīcu.

Japānas GP rezutāti:

V Nr Pilots Komanda Laiks Startā P
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 2 25
2 6 Nico Rosberg Mercedes +9.1s 1 18
3 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault +29.1s 9 15
4 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault +38.8s 6 12
5 22 Jenson Button McLaren-Mercedes +67.5s 8 10
6 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes + secs 3 8
7 19 Felipe Massa Williams-Mercedes + secs 4 6
8 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes + secs 13 4
9 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault + secs 20 2
10 11 Sergio Perez Force India-Mercedes +1 aplis 11 1
11 26 Daniil Kvyat STR-Renault +1 aplis 12
12 7 Kimi Räikkönen Ferrari +1 aplis 10
13 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +1 aplis 15
14 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +1 aplis 7
15 8 Romain Grosjean Lotus-Renault +1 aplis 16
16 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault +1 aplis 22
17 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault +1 aplis 17
18 4 Max Chilton Marussia-Ferrari +1 aplis 21
19 10 Kamui Kobayashi Caterham-Renault +1 aplis 19
20 17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari +3 apļi 18
21 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari +4 apļi 14
14 Fernando Alonso Ferrari +42 apļi 5

 

1 KOMENTĀRS

  1. Bjanki slimnīcā trika nogādāts ne jau ar helikopteru, bet ar sauszemes ātrajiem, policijas pavadībā, jo helikopteram neatļāva pacelties slikto laikapstākļu dēļ.

    Ceru, ka Žulam viss būs kārtībā, bet neticu, ka uz RUS GP viņš spēs atgūties, tāpēc beidzot debitēt varētu Rossi

  2. visaa visumaa garlaiciiga gonka prieksh lietus apstaakliem.

    o, beidzot kaads priecinjsh prieksh Pro. gan jau ka tagad dikti paardziivo ka nebija shows pilniibaa un Bianki nesashkjaidiija galva pa gabalinjiem. vai zarnas pa treasi neistinaas. 🙁 tavu skaadi, ne? (http://en.wikipedia.org/wiki/Sarcasm)

    tracinaaja UK komenteetaajs kurs nemitiigi uzsveera ka Rikardo atkal uzvareeja Fetelu. tendenciozi, vai vienkaarshi cirvis kam veeljoprojaam Seba sasniegumi saap? nezinu kas tie bij’ taadi komenteetaaji. shoreiz pa gridu staigaaja Kuldhars ar mikrafonu. arii saciikstes laikaa kautkaads chalis runaaja skotu akcentaa. katraa gadiijumaa taa nebija iTV komanda.

  3. Es tikai nesaprotu kaa Halks varēja iegūt 8 vietu ja viņš apstājās Pit Exit (man liekas) apli pirms visi aiz droshiibas mashiinas devaas pitos ..?
    Un otrs — Marussia komandai tas ir otrs incidents ar formulas uztriekšanos svešķermenim trasē…

  4. FIA un 1.formulas vadības nožēlojamības paraugstunda! Kā jau ierasts pēdējos gļēvulības gados, starts lietus apstākļos netiek dots. Bet, ak tu skāde – nelaime notiek tad, kad vadoņi laika apstākļus tomēr atzinuši par braukšanai labiem esam.
    Un tad seko otrā sērija: kaut kas notiek, taču skatītāju tūkstoši trasē un miljoni pie TV ekrāniem tiek atstāti pilnīgā idiotu lomā, jo neviens tā arī nesaprot, kas tad īsti atgadījies. Par kaut kādu TV atkārtojumu parādīšanu, protams, nerunāsim, lai gan nav ne mazāko šaubu, ka gan Bjanki avārija, gan glābšanas operācija ir perfekti nofilmēta. Bet neies jau uzdzīt šoku sievietēm, bērniem un citādi morāli nenoturīgajiem, kuri svētdienas rītā laiski malko kafiju pie zilajiem ekrāniem. Video ar gudrām sejām ekskluzīvi paskatīsies tikai sirmie un nopietnie onkuļi no FIA – tie paši, pēc kuru gādības pa trases malām braukā traktori un rada drošības ilūziju, vācot prom malā stāvošas mašīnas.
    Interesanti, kas notiks, ja tuvāko stundu vai dienu laikā no slimnīcas saņemsim bēdīgas ziņas? Vai Japānas GP organizators uztaisīs harakiri, kā īstenam samurajam pienākas? Vai visi tie eklstoni, vitingi un todi uzņemsies kaut niecīgu atbildību un atkāpsies? Jeb tikai turpinās samazināt ātrumus un ar nākamo sezonu ieviesīs mašūnu kabīnēm jumtus?
    Vārdu sakot, šī sacīkste mums kalpo par ideālu piemēru, kas ir šodienas 1.formula. Nožēlojams mīkstčauļu pasākums, salkana imidža propaganda, kur tev būs redzēt un dzirdēt tikai to, ko tev būs redzēt un dzirdēt, bet pārējais tiek pakļauts drastiskai cenzūrai un realitātes noliegšanai.

    • nabaga Pro! kaa tie sirmie onkulji uzdriixteejaas neraadiit asinis! tik ilgi gaidiiji kaadu letaalu iznaakumu peec Sennas naaves, un tagad, kad teju teju priecinjsh ir klaat, nezheeliigie cenzori to neraada!!!

      • Shis kodeejuma veids radaas tad kad saaka rasties internets un epasti un protams arii daudz dazhaadu kodeejumu. Jaa tas ir oldskuuls un ja tu to nezini — tad visticamaa pats esi tiineidzhers (vai nupat kaa bijushais).
        Muuzhu dziivo, muuzhu maacies.

      • es raxtu kaa man eertaak un kaa pierasts. iipashi veesturee neiedziljinoties. un daru taa jau sen.

      • Kāds tur vēl oldskūls?

        Tā raksta, jo droši vien nejaudā uzlikt normālu latviešu valodu.

        Un tā sāka rakstīt, jo sākumā tā bija drošāk, jo piemēram, failu nosaukumi gļučīja, ja lietoja garumzīmes.

        Tu varbūt referātus arī raksti tādā stilā? 🙂 Vismaz es sen no tās ēras aizgāju, jo sapratu, ka īsti ritīgi tas nav, ja ir iespējas rakstīt ar garumzīmēm, bet tās neizmanto.

        p.s. nav jau tā, ka kādam ko pārmetu… lai jau raksta, kā grib, jo saprotams jau ir.

      • Vienmēr esmu pieturējies pie pie viedokļa, ka visi rakstīšanas veidi, kas apgrūtina lasīšanu ir necieņa pret lasītāju. Ko arī skaidri apliecina Āra teiktais “man tā ērtāk” (lasi – man poh, ka citiem grūti izlasīt).

      • Te nu es vairāk Pro piekrītu.

        Mums taču ir tiesības zināt, kas notika.

        Brīnos, ka replay netika uzreiz parādīts. Tur 100% bija uzreiz balss no augšas. Jo, piemēram, Masas avāriju uzreiz rādīja(lai gan bez palēninājumiem, kur redzēja to atsperi), Alonso kūleni arī rādīja (kaut gan tas notika startā un to jau vairs nevarēja noslēpt pat gribot), Wēbera kūleni pār Jaguāru arī parādīja uzreiz (tur taču arī varēja smagi beigties), Sērtisu arī parādīja un parādīja n-tās reizes. Tad ar ko šis gadijums atšķiras? Ar to, ka viņu neparādīja galvenajā kamerā un tāpēc var nevienam vairs nerādīt? Vai ar to, ka šoreiz ieskrēja traktorā? Bet Heidfelds tak arī ieskrēja drošības mašīnā. Kāpēc to rāda visur?

      • Atkal bārsti klišejas? ASV ir daudz dažādu sēriju, laikam bija domāts NASCAR – tas nebrauc lietū, jo ovālos tas nav iespējams. Taču citas sērijas – piem., kā labi zināma formulu sērija ASV, brauc gan, ja ir “road” vai “street” trase.

      • shitas jau ir meegjinaats. nav jeegas debateet ar ovaalgalvaam. tad jau debaate ar seetas mietu ir produktiivaaka.

  5. visi ensteini un komentetaji it ipasi PRO, palasiet visu informaciju kas pieejama un tad izdariet secinajumus 😉

    1. FIA organiatoriem piedavaja startu taisit 2 stundas atrak, lai nav risks ar lietu un gaismu, HONDA, kas ir organizatori Japanas posmam atteicas no sis iespejas.
    2. neviens sakuma nezzinaja ka ir ietriekusies otra forumla, neviena no F1 kameram to nebija nofilmejusi, jo piemeram SKY kam ir viena no sakarigakajam komandam F1 atspogulosana, ilgu laiku nezinaja ka Marusia formula ir tur ieskrejusi, jo kamera bij nolikta tada vieta ka izsti nevareja saprast kas un ka, tikai kad paradijas atrie, tad saprata ka varbut ir otra formula.

    p.s. man nav garumzimes pieejamas uz si datora atvainojos jau jutigajiem laicigi

    • Tā īsti nesapratu argumentus. Pirmkārt, kāpēc gan gonku vajadzēja taisīt 2 stundas agrāk? Lai izvairītos no lietus? Vai tiešām 1.formula būtu nonākusi tik tālu, ka balstoties uz laika prognozēm sāks svaidīt starta laiku šurpu turpu? Ceru, ka nē.
      Otrkārt, vai tad tas, ka nabaga televīziju komentētājiem labu brīdi nebija informācijas par avarējušu otru mašīnu, kaut kādā veidā attaisno sacensību organizatoru politiku un darbību? Tas tikai norāda uz čempionātu apkalpojošās TV komandas neprofesionalitāti. Un, ja pat pieņem, ka visi operatori nogulēja avārijas mirkli, nemūžam nenoticēšu, ka neviena trases kamera nespēja parādīt avārijas vietu. Re, pat skatītājiem no spēcīgi attālām tribīnēm izdevies piezūmēt pašu negadījuma mirkli.
      Tas vienkārši ir FIA diktāts – nerādīt neko, kas neiekļaujas F1 rozīgi glamūrīgajos rāmjos. Nemaz nebrīnīšos, ja pēc pāris dienām Bjanki avārijas amatieru video vairs nekur nebūs pieejams ar tekstu “Removed by Formula One Management… bla-bla-bla”.

  6. Pro, ja tu zini ir ari tada lieta ka etika, ne velti TV nedrikst lamaties, es saportu ka tavi ienaidnieki pasaule NR1 ir FIA, bet vini ari paklaujas visadam TV normam un tv translesanas noteikumiem, kuri ir atrunati visadas lietas, ka nedrikst radit naves, asinis un visadas citas lietas tiesaja etera.

    Par to kapec vajadzeja taist gonku atrak, atceries ka F1 nav ta ka augstakais auto pasaule + auto riepas spej novadit tik duadz udens cik tas spej ( a nemaldos bij 180-240l sekunde), bet tada trase ka Suzuka kas ir veca tipa trases, kur /?pat tiesraides vareja redzet ka pari trasei tek strautins pie boksu izejas, nu tas nav izsti drosi ka cilveki uz 300km/h lido ieksa strautina kur toch sakas akvoplanesana.

    FIA visu izdarija pec protokola, sakara ar sadursmes sekam, vienkarsi neveiksmiga situacija gadijas.

    ja tu biji tik zinos tu uzreiz taja pasa bridi saprati ka ir otrs auto ietriecies un ir avarija? vai tev ir rengen acs kas velk caur riepu barjeru?? 😀