Pirmdiena, 6.oktobris

Pēdējā FIA ziņojumā Bjanki stāvoklis aprakstīts kā kritisks, bet stabils.

Avārijas video (ap 1:10): https://www.facebook.com/video.php?v=811640182220515&fref=nf

Sky Sports ziņo, ka Bjanki tomēr elpo ar mākslīgu iekārtu palīdzību. Cerēsim, ka tās ir tikai baumas.

Sākotnēji parādījās ziņas, ka Bjanki tikšot veikta otra operācija, taču ziņas izrādījās nepatiesas.

Slimnīcā joprojām atrodas pārstāvji no Ferrari un Marussia komandām.

Žila Bjanki ģimene devusies uz Japānu, taču ierašanās apgrūtināta taifūna dēļ.

Svētdiena, 5. oktobris

[19:28] Nobeigumā piedāvājam jums telemetrijas datus no avārijas http://tinypic.com/player.php?v=30rmgp5&s=8#.VDFwFBY0_7I

[19:05] Pēc Japānas laika ir pl.1:05 naktī. Šovakar vairāk jaunumus diez vai uzzināsim.

[18:06] Bjanki ievietots intensīvās aprūpes nodaļā. Nākamās 24 stundas būs kritiskas.

[16:45] Tiek ziņots, ka operācija esot beigusies. Žilam neesot vajadzīga palīdzība, lai elpotu. Tās ir labas ziņas.

Bjanki_avarija_3[16:30] Foto uzskatāmi redzami mašīnas bojājumi tieši pie Bjanki galvas.

[15:31] Neoficiāla informācija Itālijas medijos liecina, ka Bjanki atrodas komā, taču spēj elpot bez papildus iekārtu atbalsta.

[14:35] Tiek ziņots, ka visi braucēji atrodas Mie universitātes slimnīcā, lai atbalstītu Žilu. Patīkami redzēt šādu vienotību.

[14:26] FIA paziņojums: “Datortomogrāfijas uzņēmumi liecina, ka Bjanki guvis smagus galvas savainojumus, šobrīd tiek veikta operācija, pēc kuras Bjanki tiks veikta intensīvā aprūpe”.Bjanki_FIA_pazinojums

[14:20] Ko varam mācīties no šīs avārijas? Formula 1 ir pietiekami droša, ja runa ir par avāriju līkumos – grants joslas, riepu kaudzes, HANS sistēma, un vēl daudz citu lietu pasargā braucēju, tomēr līdzko parādās neparedzami objekti, kā piemēram, traktors, citas mašīnas, cieti objekti, risks strauji palielinās. Žēl, ka Marijas de Viljotas avārija nespēja radīt pietiekamu uzmanību šādām problēmām un pasargāt Bjanki.

[13:54] Uz slimnīcu Bjanki netika vests ar helikopteru nevis laikapstākļu dēļ, bet gan medicīnisku apsvērumu dēļ.

[13:50] Braucēji domās ar Žilu: http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16450.html

[13:47] Žila Bjanki tēvs apstiprinājis, ka Marussia vienības braucējs atrodās kritiskā stāvoklī, un šobrīd tiek operēts.

[13:24] Bjanki atrodas Mie universitātes slimnīcā, Tsu pilsētā.

Bjanki_atra_palidziba

[13:14] Neraugoties uz Bjanki avāriju, Nikijs Lauda uzskata, ka starptautiskā automobīļu federācija nekādas kļūdas sacīkšu organizēšanā neesot pieļāvusi. http://www.autosport.com/news/report.php/id/116178

[13:02] Uzmundrinošus vēstījumus, vēlot atveseļošanos, Bjanki vēl braucēji, komandas, žurnālisti. Diemžēl viņi zina tikpat daudz, cik mēs.

[12:35] Pirms 7 gadiem Vācijā arī Vitantonio Liuci gandrīz ietriecās traktorā līdzīgā situācijā (video ap 1:25). Toreiz gan ātrums bija krietni mazāks.

[12:30] Video – tas, ko redzējām TV ekrānos – http://i.4cdn.org/sp/1412499146447.webm

[12:27] Sacīkšu tiesnesis, kurš šajā posmā bija Tallinā dzīvojošais Mika Salo, pavēstījis, ka Žils esot saņēmis spēcīgu triecienu galvas rajonā.

[12:15] Uzreiz pēc sacīkstēm uz slimnīcu, kurā atrodas Bjanki dodas arī Williams braucējs Felipe Masa, kā arī Ferrari vadītājs Marko Matiači.

[12:02] Diez vai tuvākajā laikā iegūsim daudz jaunu ziņu. Ļausim mediķiem darīt savu darbu, cerēsim uz labāko. Kārtējais pierādījums, ka sacīkstes nekad nebūs pilnīgi drošas. Taču šoreiz vēlētos novelt vainu uz trases darbiniekiem. Tādā lietū akvaplanēšana bija iespējama, un avārija vienai mašīnai rada trauksmes signālu. Bieži vien šādos apstākļos lielākā daļa izslīdēšanu notiek vienā un tai pašā līkumā.Bjanki_avarija_2

[11:50] Rosbergs: “Esmu saņēmis informāciju, bet nevēlos stāstīt detaļās. Tas ir ļoti, ļoti nopienti.”

[11:47] Adrians Sutils šai incidentā nav cietis.

[11:45] Tiem, kas neredzēja sacīksti, atgādināšu, ka Bjanki sāniski ietriecās traktorā, kas transportēja avarējušā Adriana Sutila mašīnu. Ņemot vērā, ka incidentu neparādīja pat atkārtojumā, saprotams, ka avārija uzreiz izskatījās nopietna.

[11:41] Ja jau Bjanki tiek vests ar ātrās palīdzības mašīnu, kāda vispār ir jēga no medicīniskā helikoptera?

[11:39] Šobrīd jaunu ziņu nav. Cerēsim, ka mediķiem izdosies laika gaitā sniegt mums labas ziņas. Turam īkšķus!

Bjanki_avarija[11:35] Slimnīca, uz kuru ved Bjanki, atrodas 40 minūšu braucienā no trases.

[11:32] Neliels foto ieskats. https://twitter.com/tatsumin39/status/518672688949129216 Bjanki mašīna diezgan iznīcināta.

[11:29] Bijušais F1 galvenais ārsts Gerijs Haršteins nobažījies. Tik strauja evakuācija nav laba zīme.

[11:27] Pagaidām ir skaidrs tikai tas, ka viņš ir aizvests ar medicīnas auto uz slimnīcu. Šobrīd atrodas bezsamaņā. Diemžēl savainojumi izskatās līdzīgi Marijas de Viljotas avārijai.

1 KOMENTĀRS

  1. Lūk, šeit pievienotā fotogrāfija, kur redzams plašākai publikai nepieejamu video signālu raidošs TV monitors boksos, ir lielisks pierādījums tam, ko teicu par skarbo cenzūru komentā pie sacīkšu apraksta. Bļāviens, tas ir tik nožēlojami, ka Eiropas autosporta pārraides no ‘tiešraides ziņu formāta’ ir pārtapušas raudulīgā “Ēņģeļi pār Latviju” stila formātā. Salīdzinājumam var pieminēt traģisko IndyCar sacīksti pirms pāris gadiem Lasvegasā – tur pat tad, kad oficiālais paziņojums par Veldona bojāeju bija izskanējis, avārijas video vēlreiz tika parādīts no visiem rakursiem ar komentētāju piebildi, ka tie, kuri nevēlas, var neskatīties. Tas arī skaidri parāda atšķirību starp sabiedrību, kas gatava pieņemt realitāti, un sabiedrību, kas dzīvo rozā ilūzijā… Un pat nespēj pieņemt nevienu sakarīgu lēmumu, kad Eiropas virzienā atkal ‘krievi nāk’…

      • Pussekunde vēlāk un ziņas būtu vēl drūmākas… triecienu uzņēma antispārns ar gaisa savācēju kur -+ 20-30 cm atstatumā atrodas ķivere.
        Zīmīgi tas ka tornī māršals vicināja dubultos dzeltenos līdz momentam kad traktors ar Sutila formulu jau sāka braukt. Tad tālāk zaļo…

      • jaa. tas zaljais karogs psc kaa mulsina. kaads var paskaidrod kaada maarutka peec to vicinaaja????

      • lai gan ‘procedurāli’ tas nepareizi protams, nedomāju ka zaļā karoga vicināšana konkrēti tajā vietā (zutila kreša vietā – 7. pagrieziena ārmalā) ko mainīja. atšķirībā, no, teiksim, Mondzas starta AD 1978..

        Būtiskāk šeit it, ko rādīja 5. līkuma izejā, 6. ieejā, kad tur cauri gāja BIA pēdējo reizi. Ir kādi dati par to?

      • Tas atkarīgs no sektoriem, laikam — to var drīzāk izsekot pēc GPS kartes (saite ir te bet nav laiks paskatīt).
        Bet ieteikums FIA — Yellow vai double Yellow Flags — ātrums kā boksu celiņā (un (naudas) sodi par par ātruma pārsniegšanu). Un ieppriekšējā sektorā ir Warning lai nav tā ka «jāmet pa mēmiem». Kā to lai izdara — to lai domā FIA.

      • diemžēl uz aifona ‘redzamība’ F1 applikācijas pilotu trackingam trasē ir tik tūdīga, ka es viņu praktiski neizmantoju pats. skatos vien timinga tabeli, klausos audio, kad bībi nerāda pa lielo kasti. Un Japānu rādīja.

        tā ka nav infas, cik liels/kurš ‘sektors’ bija dzeltens, kamēr evakuēja/mēģināja evakuēt Zutila kāru, kā arī, kad dzeltenums pazuda, un vai vispār pazuda..

      • Ko lai saka, spriežot pē ātruma ar kādu tika iebraukts traktorā, paliek atklāts jautājums, cik daudz labāk būtu, ja tā traktora tur nebūtu bijis

      • pēc ‘oficiāli nopludinātās’ infas no FIA, zaļais karogs patiesībā esot ticis vicināts kādu gabaliņu AIZ Zutila kreša vietas, un ka ‘sektors’ PIRMS kreša esot bijis ‘dzeltens’ visu laiku līdz pat sacīkstes apturēšanai. Kas apmēram sasaucas ar redzes atmiņu no tv translācijas

        garfokusa optika tādus jokus nereti izspēlē ar skatītāju, ka objekti, kas dabā ir patālu viens no otra, bildē/uz ekrāna izskatās gluži blakus

      • jaa, traktors pilniigi palecaas. cerams ka galveno triecienu uznjeema machiina, nevis Juules kjivere.

        laigan jaunaakaas zinjas diezgan sliktas. vinjsh bez mashineerijas vairs pats ne-elpo.