FIA ar tās prezidentu Žanu Todu priekšgalā ir uzsākusi sīku Žila Bjanki avārijas apstākļu izmeklēšanu, lai nākontē izvairītos no tādām situācijām. Attiecībā uz paša pilota stāvokli pirmdienas vakarā tika izplatīts paziņojums, ka francūzis ir “kritiskā, bet stabilā” kondīcijā un joprojām atrodas Mie slimnīcā, kur tiek māklīgi uzturētas viņa dzīvībai nepieciešamās funkcijas, tostarp elpošana. Uz Japānu ir devies arī pats Žans Tods, lai apmeklētu Bjanki un viņa tuviniekus, kas atrodas slimnīcā. Turklāt kopā ar Todu uz Japānu devies arī Profesors Džerards Seilants, kas pārraudzīja arī Mihaela Šūmahera ārstēšanās procesu pēc vācieša smagās galvas traumas.
Pēc Žila Bjanki avārijas atkal ir pacēlies jautājums par to vai nevajag ieviest slēgtos kokpitus, kas pasargātu pilotu galvu šādos gadījumos, kā arī sadursmēs ar brīvi lidojošiem priekšmetiem (riepām) trasē. “Williams” tehniskais speciālists Robs Smedlijs ir paziņojis, ka gadījumā, ja FIA izlemtu ieviest slēgto kokpitu, tehniski to esot visai vienkārši izdarīt. FIA jau veica eksperimentus ar caurspīdīgu kupolu, kas segtu kokpitu un pasargātu pilotu, tomēr dažādu iemeslu dēļ, tostarp estētisku, risinājums pagaidām netiek ieviests dzīvē. Turklāt daudzi tehniskie speciālisti uzskata, ka Bjanki gadījumā slēgtais kokpits nespēlētu izšķirošu lomu, pasargājot pilotu pilnībā no trieciena. Arī pilotu asociācijas jaunais prezidents Alekss Vurcs ir paziņojis, ka vispirms jāveic sīka analīze pirms tiek pieņemti kādi radikāli lēmumi par tehnisko noteikumu maiņu.
Tostarp 1997.gada čempions Žaks Vilnēvs ir aicinājis izmainīt drošības mašīnas noteikumus, kas uz Žila Bjanki avārijas piemēra izrādījās nepiemēroti. Pēc Vilnēva domām, drošības mašīnai bija jādodas trasē jau mirklī, kad drošības joslā izbrauca traktors, kura uzdevums bija evakuēt Adriana Zutila formulu. “Es vienmēr esmu teicis, ka jebkurā gadījumā, kad notiek avārija, trasē ir jādodas drošības mašīnai,” paziņoja Vilnēvs. “Avārija – drošības māšīna! Viss. ASV tā jau ir ļoti sen. Arī gaudas par to, ka šāds noteikums izjauks sacīksti, nav pamatotas. Pirmkārt, mēs izvairāmies no šādiem negadījumiem. Otrkārt, bieži ar drošības mašīnu sacīkste iegūst jaunus pavērsienus. Un, treškārt, tā tiek izslēgts cilvēciskais faktors, pieņemot lēmumu par drošības mašīnas laišanu vai nelaišanu trasē.”
Pilnībā piekrītu Žakam Vilnēvam.
reku veelviens puspriecinjsh prieksh Pro >>>> https://www.youtube.com/watch?v=qlLolGuqo9o#t=13
puspriecinjsh, jo nebija neviena liikja, lai laime buutu pilniibaa.
Psc… cilvēkiem normāli noveicās!!!
vai varbuut tajaa liikumaa straadaaja sargengjelis ar Chaka Norisa pautiem un superspeejaam 🙂
nekā iepriecinoša, Bjanki med.stāvokļa sakarā. Oficiāli no marusjas websaita:
Jules remains in the Intensive Care Unit of the Mie General Medical Center in Yokkaichi. He has suffered a diffuse axonal injury and is in a critical but stable condition. The medical professionals at the hospital are providing the very best treatment and care
Vikipēdijā ir labs taču skarbs skaidrojums, ko nozīmē “diffuse axonal injury”. 90% gadījumu pacienti no komas tā arī neiziet…
Protams, viss atkarīgs no smadzeņu bojājumu pakāpes, taču, redzot to ātrumu, ar kādu notika avārija, nav pamata lielam optimismam.
Tāpēc ASV arī road trasēs bieži ir “full course caution”, lai šādu gadījumu nebūtu… bet nu sanāk “mākslīgais intrigai domātais restarts”, ne?
Bet vispār interesanti, kaut ne par tēmu – palasīju “arcani” komentu pie raksta par L.Koenu:
“Kaanaadaa varbuut legjendaars, un paziistams arii Latvijas pensionaariem. es taadu vaardu uzvaardu dzirdu pirmo reizi. taatad tas chalis nav legjendaars. vienkaarshi zinaams savaas aprindaas.
legjendas paziist visi, kautvai nesekojot taas gaitaam. piemeeraam Shuumaheru, Maiklu Dzhordanu vai Bobu Maarliju zin arii tie kas nemaz neskataas sportu vai neklausaas reegeju.
taa ka DELFI melo. Leonards nav legjenda.”
Sākumā pasmējos, bet reāli padomājot, nevar teikt, ka tas ir 100% nepareizi, sava loģika ir.
maaksliigai intrigai ir restarti for no reason. lai amiitis var aiziet atliet budvaizeru un varbuut nolikt arii no burgeriem sacieteejusho kluci. juuti atshkjiriibu starp sho un restartu droshiibas deelj? ja nav kursh aatraak no starta liidz finisham, taatad tas nav sports, bet shows. var arii to pasaakumu saukt par cirku, jo nevar noliegt ka tur ovaalos viiriem ir azbesta pauti un Heerakla drosme. tomeer dazhreiz taa robezha starp drosmi un stulbumu ir visai nieciiga.
un kas tur smiekliigs manis teiktajaa par Koenu?
http://gfycat.com/HiddenSleepyIceblueredtopzebra#?frameNum=163
Šeit video kā tas notika, ja neesat jau redzējuši. Ātrums ir ļoti liels. Tur arī mierīgi varēja bez galvas palikt
reku uzgaaju kaada provizoriski vareetu izskatiities Fetela mashiina, ja tos sleegtos jumtus ieviesiis. >>> http://s28.postimg.org/5grjpe2od/iacoski_ferrari_FX_i1_concept_KUB_600x375px_SSho.jpg
teikshu taa- man patiik labaak nekaa tagadeejaas. izskataas moderni.
Mārim G. taisnība – pie “amerikāņu sistēmas” zēns būtu sveiks un vesels, jo dzeltenais karogs būtu “izsviests” jau avarējot Sutilam, čaļi pabrauktu strīpiņā aiz “pace car”, kamēr traktors aizvāktu formulu un tad turpinātu.
Par restartiem for no reason…nu tie ir tādi paši specifiski noteikumi, kā F1 piemēram DRS lietošana…arī var izdomāt – “nesportiska aizmugurē braucošā lobēšana”. Tā var nez kur aizfantazēties. Vairāk vajag pskatīties NASCAR un INDY – nebūt nav garlaicīgākas par F1.