Niko Rosbergs izcīnījis pirmo starta vietu 2014. gada sezonas finālsacīkstēm Abū Dabī trasē, tādā veidā izdarot visu iespējamo, lai nostādītu sevi iespējami izdevīgākā pozīcijā pirms izšķirošās cīņas par F1 čempiona titulu. Sezonas līderis Luiss Hamiltons, kurš kopvērtējumā pirms noslēdzošās sacīkstes ir 17 punktus priekšā, startēs otrais, ziņo portāls www.autoeuro.lv.
Abi “Mercedes” piloti bez intrigām aizkļuva līdz trešajai kvalifikācijas kārtai, kas norisinājās jau pēc saulrieta. Hamiltonam problēmas sagādāja riteņu vibrācija, viņš nenobrauca perfektu apli un pirmajā mēģinājumā savam komandas biedram zaudēja 0.324 sekundes. Rosbergs tobrīd ar laiku 1:40.697 ierindojās pirmajā vietā, bet aiz abiem “Mercedes” braucējiem ierindojās Felipe Masa un Valerī Botass no “Williams”, kā arī “Red Bull” pārstāvji Daniels Rikjardo un Sebastjans Fetels.
Pēc īsas vizītes boksos sāncenši atgriezās trasē, lai veiktu vēl vienu mēģinājumu. Rosbergs apli veica ātrāk nekā iepriekš un sasniedza laiku 1:40.480, kamēr Hamiltons, lai gan savu ātrāko laiku uzlaboja, tomēr nespēja izrādīt nopietnu konkurenci Rosbergam, zaudējot 0.386 sekundes un izcīnot otro starta vietu.
Labi izšķirošo apli veica Botass, paceļoties uz trešo pozīciju un atbīdot uz leju komandas biedru Masu. No trešās rindas startēs Rikjardo un Fetels, bet pirmo desmitnieku noslēdza Daņils Kvjats, Džensons Batons, Kimi Raikonens un Fernando Alonso.
Abū Dabī sacīkstē piloti saņems divreiz vairāk punktus nekā ierasts, kas nozīmē, ka uzvarētājs šoreiz tiks atalgots ar 50 punktiem. Tas, protams, garantē arī lielāku intrigu cīņā par titulu, jo Hamiltonam šobrīd ir 17 punktu pārsvars. Ja viņš finišē kādā no pirmajām divām vietām, Rosbergam nav izredžu izcīnīt titulu. Savukār, ja uzvar Rosbergs, viņam jācer, ka Hamiltons nefinišēs augstāk par trešo vietu.
Uz šo posmu atgriezusies finansiālās grūtībās nonākusī “Caterham” komanda, kas gan automātiski vēl nenozīmē, ka tā turpinās pastāvēt arī nākamajā gadā. Tomēr nelielu vēsturisku faktu tā Abū Dabī paspēs ierakstīt, jo nodrošinās debijas sacīksti britu autosportistam Vilam Stīvensam, kurš nomainījis sastāvā Markusu Ēriksonu. Stīvensons, kurš šogad ieguva sesto vietu “Formula Renault 3.5” čempionātā, kvalifikācijā bija lēnākais no 20 braucējiem.
Tiesa, no pēdējās vietas startēs nevis viņš, bet Romēns Grožāns, jo “Lotus” komandas pilots saņēmis 20 starta pozīciju sodu par noteikumos atļautā motoru skaita pārsniegšanu šajā sezonā.
Abū Dabī posms startēs svētdien plkst. 15:00 pēc Latvijas laika.
Tā būs ne vien izšķirošā sacīkste cīņā par 2014. gada F1 titulu, bet arī pēdējā iespēja “Red Bull” formulā redzēt Sebastjanu Fetelu un “Ferrari” formulā – Fernando Alonso. Jau nākošgad “Ferrari” sastāvā brauks Fetels, bet Alonso visticamāk pārstāvēs “McLaren”.
PAPILDINĀTS. Pēc kvalifikācijas FIA konstatēja, ka “Red Bull” formulu priekšējais antispārns nespēja izturēt deformācijas testu un tā rezultātā sodīti abi komandas piloti Sebastians Fetels un Daniels Rikjardo, kuriem nāksies startē no pēdējās starta pozīcijas. Tomēr ņemot vērā, ka komandai nāksies veikt izmaiņas mašīnā slēgtā parka ietvaros, abiem pilotiem var nākties startēt no boksu celiņa.
Hamim galvenais laimīgi aizbraukt no starta-nav obligāti kā pirmajam,var vēsā mierā kā otrais un lieta darīta.
Rosberg,tu jau vari cerēt uz brīnumiem vai Hama neveiksmēm,bet vajadzēja “pa sezonu” braukt un krāt tik vajadzīgos punktus nevis cerēt uz vairākām sakritībām pēdējā sacīkstē.Tā parasti nenotiek….
Lai gan sākumā biju par Rosbergu, tagad atbalstu Hamiltonu – viņš gluži vienkārši ir vairāk pelnījis titulu.
SKY Sports tiko informēja ka nakošgad Ferrari pulciņā pievienosies tas pats labais Ross Brauns.Viņš būs kas ieņems Marco Matiači vietu. bet pagaidām ir jāgaida oficiāls apstiprinājums.. sanāk ka matiači bija tikai uz laiku ielikts,kamēr sameklē labāku un profesionālu cilvēku kas var aizvest komandu līdz uzvarai 🙂
Vispār jau mēdīji saka ka Matiači vietā būšot Marlboro Europe brand manager Maurizio Arrivabene, tā ka ja bauma par Rossa Brōna ierašanos ir patiesa, tad labākā gadienā viņam būs šturmbanfīrera nevis gruppenfīrera lomiņa, obergruppenfīreram paliekot Marčionem. Mafia will never die!
Kāpēc neviens neapspriež variantu par ham uz McLaren un alo uz Mercedes?
tāpēc ka tāc varianc nepastāv. HAM paliek iekš MER bet ALO var gadīties ka iekš WEC, bet domājams ka MCL
Surprise? Not really
http://www.motorsport.com/f1/news/red-bull-disqualified-from-qualifying-after-front-wings-deemed-illegal/?v=2&s=1
Mašīnu # 1 un # 3 kvalifikācijas rezultāti ir anulēti, taču viņas var piedalīties sacensībās no laukuma beigām.
Tā ažiotāža ap tiem RB atispārniem ir prasta tufta jo RB nekādus uzlabojumus uz pēdējo posmu nav veicis.Antispārni ir tieši tādi paši kā līdz šim…..tā izteicies pats Horners. Kādam laikam gribās kaut ko sabotēt……nezin tikai kāpēc.
Sestdien Fetels ŽĒLOJIES SKY Sports žurnālistiem, ka Red Bull neļaujot viņam piedalīties testos ar Ferrari līdz šī gada beigām.
Nemuldi,neviens nevienam nav žēlojies! RB līgums ar Fettelu to vnk aizliedz jo vēl nebūs beidzies šā gada līgums kurš skaidri un gaiši norāda,ka līdz patreizējā līguma beigām Sebs nedrīkst sadarboties ne arvienu komandu,arī ar nākamo “darba devēju”.
Pats nemuldi, patiesība acīs kož? Ai, Tev tak acu nav…
neko vinjsh nezheelojaas. normaalaa bals tembraa pateic to kas un kaa ir.
nu bet ko nu, heiteriem jau viss viens.
Normālā balss tembrā… neviens te nūģi nerunā par balss tembriem, nejauc nūģi te iekšā vēl Eirovīziju. Un es jau neteicu ka viņš nopuņķojies žēlojās, bet ja bija rakstīts ka ŽĒLOJIES, tad man nav pamata neticēt presei, nevis kaut kādam nūģim.
kas uz citiem saka, tam uz meeles kaudze buļļu kaka.
Nu kā ta, viss skaidrs ar Tevi, tāds proftehniskās celtnieku skolas audzēknis vien esi, jebšu knābītis.
tev tirlinj nav ne jausmas kas es esmu
ar šaurpieru knābīšiem nediskutēju