“Ferrari” komanda ir vienojusies ar 23 gadus jauno Estebanu Gutjeresu un nākamajā sezonā meksikānis pildīs Maranello komandas testu un rezerves pilota pienākumus. Gutjeress 2013.gadā debitēja “Sauber” komandā un aizvadīja Hinvilas vienībā divas sezonas, tomēr jau 2014.gada sezonas izskaņā bija skaidrs, ka viņš pametīs komandu. Tagad par Gutjeresa komandas biedriem ir kļuvuši Kimi Raikonens un Sebastians Fetels, bet par komandas bosu Mauricio Arivabene. “Neskatoties uz to, ka viņš ir jauns, viņam ir liela pieredze ar jaunās paaudzes Formula 1 mašīnām,” “Ferrari” lēmumu nolīgt Gutjeresu pamatoja Arivabene. “Ar savu pieredzi viņš noteikti palīdzēs darbā ar mūsu komandas simulatora attīstīšanu.”

Formula 1 čempionāts ar Bernija Eklstona svētību spers soli tuvāk jaunās paaudzes līdzjutējiem un no nākamās sezonas prezentēs oficiālu YouTube kanālu. Tomēr Eklstons uzreiz noliedza, ka YouTube tiks izvietoti video sacīkšu momenti vai rīkotas on-line tiešraides, jo tas ietu pretrunā ar TV translāciju līgumiem. Tā vietā YouTube kanāls tiks izmantots, lai izplatītu intervijas un sižetus par Formula 1 čempionāta aizkulisēm un pilotiem. Turklāt ar šo saturu tiks papildināta arī oficiālā F1 mobilā aplikācija. Paralēli šiem jaunumiem, tiks ievērojami uzlabota un pilnveidota arī F1.com mājas lapa, kā arī izveidota F1 lapa Facebook vietnē. “Galvenais mērķis joprojām ir pamudināt cilvēkus skatīties F1 televīzijā,” paziņoja Eklstons.

Alesio LorandiItāļu kartinga zvaigzne Alesio Lorandi ir gatavs sekot Maksa Verstapena pēdās un no kartinga uzreiz iekļauties Eiropas F3 čempionāta apritē, kur jau pirmajā sezonā cīnīties par titulu. 16 gadus jaunais braucējs uzrādīja ātrākos apļa laikus trijās no četrām F3 testu dienām Valensijā “Van Amersfoort Racing” komandas sastāvā. Vienīgajā testu dienā, kur ātrākais nebija Lorandi, tabulas gavgalī nostājās Džordžs Rasels – “McLaren Autosport BRDC” balvas ieguvējs, kurš jau ir nonācis “McLaren” komandas paspārnē.

1 KOMENTĀRS

    • F1, kā zināms, nauda iet pa priekšu. Vot i visdrīzāk kad Zauberi uzzināja ka Slims ar visiem saviem Telmekiem viņus pamet, tad arī Gutarezu pasūtīja – bez naudas viņš nevienam NAV vajadzīgs.

  1. Domāju, ka blakus “žadnostj” pie vainas ir arī nenormāli uzpūstā F1 dārdzība. Bobslejs var mierīgi eksistēt no tā, ka izrāda sevi visos iespējamajos veidos un tādā veidā piesaista sponsorus, kas izkar savus banerus trases malā un salīmē uz bobsleja kamanām. 1.formulā ar to ir krietni par maz. Lai uzturētu šo simtiem miljonus apēdošo klaunādi, nepieciešams individuāls tiešmaksājums no katra skatītāja, ko viņš atpogā par attiecīgo kabeļtelevīzijas paketi. Tie laiki, kad F1 varēja brīvi skatīties Eurosport kanālā pieder 20 gadu pagātnei.

  2. Velviena ziņa iznāca ——>(Новый руководитель Скудерии Маурицио Арривабене приступил к исполнению своих обязанностей совсем недавно, но уже активно занялся реструктуризацией команды и перераспределением полномочий среди своих подчинённых.) Завершается релиз Ferrari короткой фразой: «Николас Томбасис и Пэт Фрай покинут Скудерию». Lielas izmaiņas tur notiekas.. 🙂

  3. Diezgan jau bēdīgi iezīmējas nākotnes F1. Gluži kā pašos auto pirmssākumos tas bija vien elitei sasniedzams sapnis (aristokrāti, magnāti utml.), arī šobrīd šis sporta veids turpina attālināties no vienkāršās tautas (jāatzīst, ka vistuvāk (relatīvi) tautai bija 60-80-tie gadi, kad varēja savākties benzīn galvu komanda un domāt par komandas dibināšanu, šasijas būvēšanu, nevis par megaorganizācijas radīšanu).

    Gan jau pienāks brīdis, kad tiks sasniegta “kritiskā masa” un translāciju ienākumi vairs nesegs popularitātes kritumu. Kāda jēga no tādām elitārām autosporta klasēm, ja puikas no mazotnes nevar sākt bez maksas sekot līdzi šim pasākumam? Kas tad ir tas viņu nākotnes fans (un uzturētājs) pēc gadiem 10-20? F1 sekoju līdzi jau 20 gadus, un ja tas viss toreiz būtu iegrozīts tā kā ir šobrīd, diez vai vispār būtu pavilcies uz šo pasākumu.

    Tā vietā lai sekotu saviem faniem, formula pēdējos gadus 10-15 seko naudai. Pirmo reizi šis kurss iezīmējās, šķiet ar Malaizijas GP 99.gadā, kam sekoja vesels lērums tuvo un tālo austrumu trašu valstīs, kur ir niecīgais vai neesošas autosporta tradīcijas, bet toties ir naftas u.c. resursu nauda vai potenciālais auto pircēju tirgus (Bahreina, Abu Dabi, Indija, Singapūra, Turcija, Ķīna, Dienvidkoreja, Krievija), tā vietā izmetot no kalendāra daudz leģendāru autosporta trašu ar lieliskām tradīcijām un fanu bāzi.

    Pirms gadiem pieciem jau ņēmās ap ideju sašķelt F1 2 čempionātos (lielās komandas nevarēja vienoties ar Bērniju), bet viss tā arī noklusa.

    Priekš manis ideāls variants būtu, ja visas komandas būtu privātas (no autoražotājiem neatkarīgas kā Sauber, Williams, Force India u.c.), dzinējus piegādātu viens vai vairāki ražotāji, kam nedrīkstētu piederēt nekādas daļas (ne tieši, ne pastarpināti komandās), un tiem būtu jāspēj pelnīt no dzinēju piegādes komandām – nevis kā šobrīd tiek iegrūsti vājprātīgi līdzekļi dzinēju izstrādē, lai stutētu vienu komandu (daļu atsit atpakaļ tirgojot švakākas specifikācijas dzinējus konkurentiem – kā piemēram Mercedes Williams dzinēji). Arī ģeogrāfijai būtu jākļūst šaurākai, t.i. F1 ir jābūt tur kur ir tās saknes un fani (pat ja tas nozīmē “lētāku” čempionātu). Komandas darbinieku (t.sk. rūpnīcu) skaitu vajadzētu iegrožot tāpat kā budžetus.

    Tas pāris gadu laikā varētu novest pie situācijas, kad varētu domāt par 2.divīzijas ieviešanu, kur līdzīgi kā futbolā u.c. sporta veidos, komandas cīnās par iekļūšanu augstākajā divīzijā. Par vietu uz starta F1 būtu jābūt konkurencei nevis izmisīgi jāmēģina stutēt esošos ar ziedojumiem, lai varētu sezonu pabeigt.

    Nu tā – savu sāpi esmu izkliedzis, var sākt jaunu darba dienu 🙂

      • Daļēji jāpiekrīt 😀 Taču tajā pašā laikā vismaz man apkārt esošajā sabiedrībā es esmu kļuvis par vienu no izmirstošajiem dinozauriem, kas seko F1… Bija laiki, kad bija ar ko par šo sporta veidu parunāt. Starp jauniešiem arī neesmu manījis ļoti lielu entuziasmu pret F1… tādi mani secinājumi un novērojumi.

        Skaidrs, ka autosports augstā līmenī bez lielām finansēm nav īsti dzīvotspējīgs, taču ir atšķirība starp lielām un astronomiskām finansēm, kuras pavilkt var tikai megakorporācijas – tieši tāpēc lielai daļai no komandu pat nevar saprast kam tās pieder – kaut kādiem fondiem, investoriem utt., kas to pārdos tālāk pie pirmā izdevīgākā piedāvājuma. Gan jau, ka tajos monstros strādā arī gana daudz cilvēku, kas ir kaislīgi benzīngalvas, tomēr runāt par tradīcijām, ģimenes uzņēmumiem ir smieklīgi. Skumji bija skatīties kā pirms pāris gadiem tika vazāts, pirkts un pārpirkts Lotus brends, kam gan maz sakara ar šī brīža Lotus vai Caterham…

      • Žoriks Lopess ar Toļiku Fernandesu, kas tai Lotus afērā bija un/vai ir iesaistīti, tiem nu, ja tā drīkst teikt, ‘sejā ierakstīts’, ka blēži un krāpnieki

        un ja par sejām vēl šaubas – konkrēti toļana gadījumā, pēc šurumburuma ar/ap Lotusu, tad šogada storijs ar Caterham (ne)pārdošanu izgaisina jelkādas neskaidrības :-S

      • Nu interesantums jau nekur nav pazudis, jab, tieši otrādi, palielinājies: vismaz starp Meseršmitiem nekas nebija zināms līdz sezonas beigām. Bet viss pārējais: pilotu transferi, komandu nosaukumu maiņas, tas ka daudzi var tikai vilkt dzīvību uz TelMex, Santander, Telcel uc. rēķina, ir diezgan fū…. Ja 90’tajos sponsori “pielīmējās” pilotiem, tad tagad ir pretēji: sponsors var ievilkt apritē pilnīgu cirvi!

      • Šobrīd jau arī tie esošie sponsori izvēlas pilotu nevis pēc talanta un dotībām, bet vērtējot cik lielam patērētāju tirgum viņš kā prece būtu aktuāls… tāpēc arī šeit ir visādi Maldonado (tur gan valsts atbalsts), Gutjerezi utt.