“Red Bull” komandu Austrālijā piemeklēja būtiskas tehniskas problēmas un tas ir nācis komplektā ar ziņām par Dītriha Matešitca plāniem pārdot komandu, kura izcīnīja četrus Konstruktoru kausus no 2010. līdz 2013.gadam.

Arī Bernijs Eklstons savās aprindās ir atzinis, ka šāds scenārijs ir iepsējams, lai gan vēl pēc ziemas testiem “Red Bull” komandas boss Kristians Horners to pilnībā noliedza. Tostarp Helmuts Marko, kurš ir Matešitcam krietni tuvāk stāvoša persona, paziņoja, ka tāds risinājums esot pat ļoti iespējams un to, ka ik gadu kompānija izvērtē F1 projekta efektivitāti.

Nav šaubu, ka šādas runas ietekmējuši arī notikumi trasē un ap “Red Bull” komandu: Melburnā vienību pārspēja meitas komanda “Toro Rosso”, sadarbība ar “Renault” nav vainagojusies panākumiem jaunajā V6 dzinēju ērā, iepriekšējo gadu komandas talismans Sebastians Fetels ir pārcēlies uz “Ferrari”.

Nevar nepamanīt arī “Renault” kompānijas neapmierinātību ar “Red Bull”, jo franču ražotājs laikos, kad tika izcīnīti četri tituli, saņēma niecīgu atdevi mārketinga ziņā, bet šobrīd “Red Bull“ cenšas pilnībā pārņemt “Renault” savā kontrolē vismaz stratēģisko lēmumu pieņemšanas ziņā. Nav brīnums, ka “Renault” plāno iespējamo atgriešanos pie savas pilnvērtīgas fabrikas komandu, par ko plašāk varat lasīt jaunajā E-Žurnālā ENERGY.

Kas attiecas uz “Red Bull“ komandu un iespējamo pārdošanu, tad ņemot vērā tās vērtību, kas ir ļoti ievērojama, tad šeit vienīgais potenciālais pircējs varētu būt pietiekami nopietna autoražotāja kompānija, piemēram “Audi/VW”, par kuras konsultantu ir kļuvis Formula 1 aprindās labi pazīstamais Stefano Domenikalli. Tostarp galvenais kompānijas cilvēks Ferdinats Pīčs pagaidām nav devis svētību šādam projektam. Uzskatāms piemērs tam, cik grūti šobrīd ir ienākt Formulā 1 kā jaunam dzinēju ražotājam, noteikti ir “Honda” pūliņi pēc 22 mēnešu darba tikt līdz finišam ar savu jaudas agregātu.

1 KOMENTĀRS

  1. Tas ko es rakstiju pirms paris gadiem piepildas… Tikko RB nav pirmie ta ipasnieks jau doma par pardosanu. Tas pierada, ka ar sportu RB ir maz sakara, ta ir dzerienu ķompanijas marketinga strategijas dala.
    Audi – laipni lugti, tas ir uznemums ar senam tradicijam, butu lieliski redzet liela vacu trijnieka cinu, plus ferrari cinu, tam gan vel bmw deretu atgriezt atpakal f1… Parejie nav sis ligas speletaji.

  2. 1. Nekur viņi nu tā pēkšņi nemuks. Un neko tā nu tagad fiksi nepārdos. Jo – 1. Kas var nopirkt RBR? Tikai tādi monstri kā VW, Toyota, Google utml, apm 10-20 no kuriem ne1 nav izrādījis dižu interesi. TR? – ok, būs daudz lētāk – ”maza”, ļoti labi nostādīta operācija, turklāt bez parādiem. Tātad pie nominālvērtības var droši pielikt pārdesmit milj, jo pārējās ”ņemamās” komandas ir parādos, LIELOS parādos, kuri būtu jāvelk līdzi.
    2. Pārāk liels piķis ieguldīts, lai tā vienkārši pārdotu – jo atdeve ir milzīga – kā zinām, tad tikko bij publicēts visatpazīstamāko brendu tops…
    3. Ja arī Renault tik dikti grib savu komandu, tad vispirms viņiem jātiek galā ar PU – ko viņi pasāks ar tādu PU kā pašlaik? – Vēlviens fiasko?
    Tā ka pašlaik viss šitais manā skatījumā ir tik tādas prāta un varas spēles, lai piespiestu FIA kautko darīt, kas atvieglotu spēku iszlīdzināšanu(a mož nospēlē?). Bet te problēma ir ka pēc esošajiem noteikumiem nav kur piesietis Merc. Atšķirībā kad FIA ik pēc 2 gonkām mainīja noteikumus lai apturētu RB dominanci – tur RB diezgan spēlējās iekš ”grey area”. Bet arī tur nebija godīgi, jo atšķirībā no pašreizējās situācijas, tad citām komandām BIJA iepēja, kopēt, testēt un uzlabot aero utml. lai noķertu RB. Tagad – dzinēju jomā tādas iespējas NAV.
    RB problēma ir tā ka viņiem praktiski nav iespēju situāciju mainīt jo viss atkarīgs no Reno. Cik var spriest, tad Reno to RB nolīgto Īlena bandu nelaiž tuvumā jo tas nozīmē intelektuālā īpašuma dalīšanu/atdošanu partijai kura nākošā dienā var pamest projektu un uz jauno zināšanu bāzes samesties ar kādiem konkurentiem kurus RB varbūt spētu iesaistīt, kautvai VW(Audi, Porsche, Lamborghini etc) vai kautvai Ford vai Cosworth.
    Tas man liek domāt ka pašlaik nekādas razvod po itaļjanski nav gaidāmas līdz RB līguma ar Reno beigām ’16 gada izskaņā. Bet pa to laiku gan Renault turpinās meklēt ”savu” komandu pēcākam laikam, gan RB meklēs iespējas aizvietot Reno. No esošajiem PU piegādātājiem te neviens neder, jo nevar cerēt ka Merc vai Ferrari vai Honda sāks apgādāt lielākos naidiniekus.
    Interesanti būs dzirdēt kas iznāks no nupat paredzētās Reņu motora testēšanas AVL studijā(augstākās klases Austriešu kompānija kas ar tieši ar ”performance” dzinēju un tml optimizāciju miljonus pelna).
    Tā ka 100p šitā tēma cirkulēs vē labu laiku un nav ko priekšlaicīgi nervus bendēt.

    • iespeejams ka uz ’17to gadu atkat endzhinu noteikumi mainiisies. tas vareetu mainiit speeku sameerus un iedvesmot gan renualtu, gan RBR uz palikshanu.

      p.s. nesaiisini Red Bull kaa RB. sanaak Rubens Barichello.

      • tad nu gan par ko piesieties – Baričello būtu ticis apzīmēts ar BAR, bet ja tik dikti patīk, vari manu komentāru lasīt kā stāstu par Baričello, nav problēmu.