2008. un 2014. gada pasaules čempions Luiss Hamiltons jau šīs sezonas atklāšanas posmā pierādījis, ka ir galvenais favorīts cīņā par titulu arī šogad. Britu braucējs ne tikai pārspēja visus konkurents kvalifikācijā un sacīkstē, bet arī uzrādīja ātrāko sacīkšu apli. Interesanti, ka pirmo apli veica vien 13 braucēji. Pedējoreiz tik maz pilotu veica kaut vienu apli bēdīgi slavenajā 2005. gada ASV GP izcīņā, kur piedalījās vien 3 komandas.
Vieta | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Laiks | Atst. | Aplis |
1 | Luiss HAMILTONS | Mercedes | Mercedes | 1’30”945 | 50 | |
2 | Niko ROSBERGS | Mercedes | Mercedes | 1’31”092 | 0.147 | 47 |
3 | Kimi RAIKONENS | Ferrari | Ferrari | 1’31”426 | 0.481 | 36 |
4 | Sebastians FETELS | Ferrari | Ferrari | 1’31”457 | 0.512 | 52 |
5 | Markuss ĒRIKSONS | Sauber | Ferrari | 1’31”560 | 0.615 | 51 |
6 | Felipe MASA | Williams | Mercedes | 1’31”719 | 0.774 | 50 |
7 | Serhio PERESS | Force India | Mercedes | 1’31”959 | 1.014 | 46 |
8 | Niko HILKENBERGS | Force India | Mercedes | 1’31”970 | 1.025 | 48 |
9 | Felipe NASRS | Sauber | Ferrari | 1’32”612 | 1.667 | 46 |
10 | Daniels RIKJARDO | Red Bull | Renault | 1’32”797 | 1.852 | 46 |
11 | Karloss SAINSS | Toro Rosso | Renault | 1’32”872 | 1.927 | 49 |
12 | Džensons BATONS | McLaren | Honda | 1’33”338 | 2.393 | 56 |
13 | Makss VERSTAPENS | Toro Rosso | Renault | 1’34”295 | 3.350 | 30 |
Līdz perfektam panākumam Hamiltonam pietrūka pavisam nedaudz – viņš sacīkšu vadībā pavadīja 56 no 58 apļiem (1-24; 27-58), taču uz boksu apmeklējuma rēķinu 2 apļus priekšgalā atradās Rosberga “Mercedes” formula.
Braucējs | 1. nogrieznis | 2. nogrieznis | 3. nogrieznis | 4. nogrieznis |
---|---|---|---|---|
Luiss Hamiltons | Mīkstās (25) | Vidējās (33) | ||
Niko Rosbergs | Mīkstās (26) | Vidējās (32) | ||
Sebastians Fetels | Mīkstās (24) | Vidējās (34) | ||
Felipe Masa | Mīkstās (21) | Vidējās (37) | ||
Felipe Nasrs | Mīkstās (25) | Vidējās (33) | ||
Daniels Rikjardo | Mīkstās (23) | Vidējās (34) | ||
Niko Hilkenbergs | Mīkstās (21) | Vidējās (23) | Mīkstās (13) | |
Markus Ēriksons | Vidējās (1) | Mīkstās (25) | Mīkstās (17) | Mīkstās (14) |
Karloss Sainss | Mīkstās (24) | Vidējās (33) | ||
Serhio Peress | Vidējās (38) | Mīkstās (19) | ||
Džensons Batons | Mīkstās (27) | Vidējās (29) | ||
Kimi Raikonens | Mīkstās (16) | Mīkstās (24) | Vidējās (0) | |
Makss Verstapens | Vidējās (32) |
V. | Braucējs | Komanda | Laiks | Atst. | Aplis |
1 | Niko Hilkenbergs | Force India | 21.612 | 44 | |
2 | Felipe Masa | Williams | 22.062 | 0.450 | 21 |
3 | Niko Rosbergs | Mercedes | 22.105 | 0.493 | 26 |
4 | Niko Hilkenbergs | Force India | 22.137 | 0.525 | 21 |
5 | Luiss Hamiltons | Mercedes | 22.295 | 0.683 | 25 |
6 | Markuss Ēriksons | Sauber | 22.353 | 0.741 | 43 |
7 | Kimi Raikonens | Ferrari | 22.405 | 0.793 | 40 |
8 | Daniels Rikjardo | Red Bull | 22.535 | 0.923 | 23 |
9 | Markuss Ēriksons | Sauber | 22.681 | 1.069 | 1 |
10 | Sebastians Fetels | Ferrari | 22.694 | 1.082 | 24 |
11 | Felipe Nasrs | Sauber | 22.933 | 1.321 | 25 |
12 | Markuss Ēriksons | Sauber | 23.254 | 1.642 | 26 |
13 | Džensons Batons | McLaren | 23.353 | 1.741 | 27 |
14 | Makss Verstapens | Toro Rosso | 23.532 | 1.920 | 32 |
15 | Serhio Peress | Force India | 26.009 | 4.397 | 38 |
16 | Kimi Raikonens | Ferrari | 27.465 | 5.853 | 16 |
17 | Karloss Sainss | Toro Rosso | 55.789 | 34.177 | 24 |
Luiss Hamiltons guva 34. uzvaru karjerā. “Mercedes” braucējam tagad pietrūkst 5 uzvaras, lai panāktu Sebastianu Fetelu, un 7 uzvaras, lai noķertu Hamiltona elku Airtonu Sennu. Viņam izdevās gūt arī sesto hat trick (uzvara, pole position un ātrākais aplis). Tikai septiņiem braucējiem tas izdevies biežāk.
Pirmoreiz kopš 1994. gada sezonas neviena mašīna neizmantoja 1. starta numuru. Kā jau ierasts tas tiek piešķirts braucējam, kuram iepriekšējā sezonā izdevies kļūt par čempionu, taču kopš privāto numuru ieviešanas čempions var no tā atteikties. Hamiltons izmantojis šo iespēju un paturēs pērn izvēlēto 44. numuru. 1994. gadā #1 netika izmantots, jo 1993. gadā Alens Prosts beidza karjeru ar čempiona titulu.
“Mercedes” vienībai šī bija 30. uzvara F1, 20. secīgais posms, kurā izcīnīts goda pjedestāls, kā arī 40. secīgais posms, kurā iegūti punkti. Pagaidām nekas neliecina, ka šīs sērijas tuvākajā laikā varētu pārtrūkt.
3 braucējiem izdevās gūt pirmos punktus karjerā – Felipe Nasrs izcīnīja 5. vietu, viņa komandas biedrs “Sauber” sastāvā Markuss Ēriksons bija astotais, bet 9. vieta “Toro Rosso” debitantam Karlosam Sainsam. Neraugoties uz to, ka F1 čempiona tituls 8 reizes aizceļojis uz Brazīliju, Nasra 5. vieta bija labākā debija brazīliešu starpā (Pikē, Senna, Barikello un Masa savā pirmajā sacīkstē izstājās). Savukārt Ēriksons dāvāja Zviedrijai pirmos punktus kopš 1989. gada, kad “Sauber” braucējs vēl nebija dzimis.
Lai gan uz starta devās vien 15 mašīnas, tomēr varēja būt arī sliktāk. 1958. gada atklāšanas posmā Argentīnā piedalījās tikai 10 braucēji. Ja neskaita “Michelin” boikotētās 2005. gada ASV sacīkstes, tad šis bija mazākais braucēju sastāvs kopš 1982. gada Sanmarīno GP. Gluži tāpat kā ASV arī toreiz daļa braucēju nestartēja boikota dēļ.
Finiša līniju sasniedza vien 11 mašīnas. Pēdējoreiz tik maz mašīnu finiša līniju sasniedza pērn Kanādā, tomēr, lai tiktu klasificēts, braucējam jāveic vismaz 90% distances, ko tad paveica 14 braucēji, bet pēdējoreiz tik maz klasificētu braucēju redzējām 2008. gadā Autrālijā, kur rūtoto karogu redzēja vien 6 braucēji, bet klasificēti tika tikai astoņi.
Pats pirmais braucējs, kas svētdien izstājās bija “Lotus” pārstāvis Pastors Maldonado, kam pēc sadursmes startā neizdevās novaldīt savu mašīnu. Piecos piegājienos venecuēlietim tā arī nav izdevies finišēt Albertparka trasē. Nākamā sacīkste tiks aizvadīta Malaizijā, kur viņa statistika nav labāka – 4 sacīkstes, 4 izstāšanās.
Lai gan pirms sezonas “Force India” saskārās ar nopietnām finansiālām problēmām, un Peress pat izteicās, ka 1 punkts pirms došanās uz sacīkstēm Eiropā jau būtu panākums, tomēr abiem komandas piltoiem izdevās tikt punktos. Vienīgie braucēji, kam izdevies tikt punktos Austrālijā gan šogad, gan pērn ir tieši Hilkenbergs un Peress, kā arī “Mercedes” braucējs Niko Rosbergs.
Pamanīji kādu interesantu faktu, kas nav iekļauts rakstā? Padalies ar to komentāros!