2008. un 2014. gada pasaules čempions Luiss Hamiltons jau šīs sezonas atklāšanas posmā pierādījis, ka ir galvenais favorīts cīņā par titulu arī šogad. Britu braucējs ne tikai pārspēja visus konkurents kvalifikācijā un sacīkstē, bet arī uzrādīja ātrāko sacīkšu apli. Interesanti, ka pirmo apli veica vien 13 braucēji. Pedējoreiz tik maz pilotu veica kaut vienu apli bēdīgi slavenajā 2005. gada ASV GP izcīņā, kur piedalījās vien 3 komandas.

Austrālijas GP ātrākie apļi
Vieta Braucējs Komanda Dzinējs Laiks Atst. Aplis
1 Luiss HAMILTONS Mercedes Mercedes 1’30”945 50
2 Niko ROSBERGS Mercedes Mercedes 1’31”092 0.147 47
3 Kimi RAIKONENS Ferrari Ferrari 1’31”426 0.481 36
4 Sebastians FETELS Ferrari Ferrari 1’31”457 0.512 52
5 Markuss ĒRIKSONS Sauber Ferrari 1’31”560 0.615 51
6 Felipe MASA Williams Mercedes 1’31”719 0.774 50
7 Serhio PERESS Force India Mercedes 1’31”959 1.014 46
8 Niko HILKENBERGS Force India Mercedes 1’31”970 1.025 48
9 Felipe NASRS Sauber Ferrari 1’32”612 1.667 46
10 Daniels RIKJARDO Red Bull Renault 1’32”797 1.852 46
11 Karloss SAINSS Toro Rosso Renault 1’32”872 1.927 49
12 Džensons BATONS McLaren Honda 1’33”338 2.393 56
13 Makss VERSTAPENS Toro Rosso Renault 1’34”295 3.350 30

Līdz perfektam panākumam Hamiltonam pietrūka pavisam nedaudz – viņš sacīkšu vadībā pavadīja 56 no 58 apļiem (1-24; 27-58), taču uz boksu apmeklējuma rēķinu 2 apļus priekšgalā atradās Rosberga “Mercedes” formula.

Riepu sastāvi, un to izmantošanas ilgums (apļos)
Braucējs 1. nogrieznis 2. nogrieznis 3. nogrieznis 4. nogrieznis
Luiss Hamiltons Mīkstās (25) Vidējās (33)
Niko Rosbergs Mīkstās (26) Vidējās (32)
Sebastians Fetels Mīkstās (24) Vidējās (34)
Felipe Masa Mīkstās (21) Vidējās (37)
Felipe Nasrs Mīkstās (25) Vidējās (33)
Daniels Rikjardo Mīkstās (23) Vidējās (34)
Niko Hilkenbergs Mīkstās (21) Vidējās (23) Mīkstās (13)
Markus Ēriksons Vidējās (1) Mīkstās (25) Mīkstās (17) Mīkstās (14)
Karloss Sainss Mīkstās (24) Vidējās (33)
Serhio Peress Vidējās (38) Mīkstās (19)
Džensons Batons Mīkstās (27) Vidējās (29)
Kimi Raikonens Mīkstās (16) Mīkstās (24) Vidējās (0)
Makss Verstapens Vidējās (32)
 

Ātrākie boksu apmeklējumi

V. Braucējs Komanda Laiks  Atst. Aplis
1 Niko Hilkenbergs Force India 21.612 44
2 Felipe Masa Williams 22.062 0.450 21
3 Niko Rosbergs Mercedes 22.105 0.493 26
4 Niko Hilkenbergs Force India 22.137 0.525 21
5 Luiss Hamiltons Mercedes 22.295 0.683 25
6 Markuss Ēriksons Sauber 22.353 0.741 43
7 Kimi Raikonens Ferrari 22.405 0.793 40
8 Daniels Rikjardo Red Bull 22.535 0.923 23
9 Markuss Ēriksons Sauber 22.681 1.069 1
10 Sebastians Fetels Ferrari 22.694 1.082 24
11 Felipe Nasrs Sauber 22.933 1.321 25
12 Markuss Ēriksons Sauber 23.254 1.642 26
13 Džensons Batons McLaren 23.353 1.741 27
14 Makss Verstapens Toro Rosso 23.532 1.920 32
15 Serhio Peress Force India 26.009 4.397 38
16 Kimi Raikonens Ferrari 27.465 5.853 16
17 Karloss Sainss Toro Rosso 55.789 34.177 24

Luiss Hamiltons guva 34. uzvaru karjerā. “Mercedes” braucējam tagad pietrūkst 5 uzvaras, lai panāktu Sebastianu Fetelu, un 7 uzvaras, lai noķertu Hamiltona elku Airtonu Sennu. Viņam izdevās gūt arī sesto hat trick (uzvara, pole position un ātrākais aplis). Tikai septiņiem braucējiem tas izdevies biežāk.

Pirmoreiz kopš 1994. gada sezonas neviena mašīna neizmantoja 1. starta numuru. Kā jau ierasts tas tiek piešķirts braucējam, kuram iepriekšējā sezonā izdevies kļūt par čempionu, taču kopš privāto numuru ieviešanas čempions var no tā atteikties. Hamiltons izmantojis šo iespēju un paturēs pērn izvēlēto 44. numuru. 1994. gadā #1 netika izmantots, jo 1993. gadā Alens Prosts beidza karjeru ar čempiona titulu.

“Mercedes” vienībai šī bija 30. uzvara F1, 20. secīgais posms, kurā izcīnīts goda pjedestāls, kā arī 40. secīgais posms, kurā iegūti punkti. Pagaidām nekas neliecina, ka šīs sērijas tuvākajā laikā varētu pārtrūkt.

3 braucējiem izdevās gūt pirmos punktus karjerā – Felipe Nasrs izcīnīja 5. vietu, viņa komandas biedrs “Sauber” sastāvā Markuss Ēriksons bija astotais, bet 9. vieta “Toro Rosso” debitantam Karlosam Sainsam. Neraugoties uz to, ka F1 čempiona tituls 8 reizes aizceļojis uz Brazīliju, Nasra 5. vieta bija labākā debija brazīliešu starpā (Pikē, Senna, Barikello un Masa savā pirmajā sacīkstē izstājās). Savukārt Ēriksons dāvāja Zviedrijai pirmos punktus kopš 1989. gada, kad “Sauber” braucējs vēl nebija dzimis.

2005_USA_startLai gan uz starta devās vien 15 mašīnas, tomēr varēja būt arī sliktāk. 1958. gada atklāšanas posmā Argentīnā piedalījās tikai 10 braucēji. Ja neskaita “Michelin” boikotētās 2005. gada ASV sacīkstes, tad šis bija mazākais braucēju sastāvs kopš 1982. gada Sanmarīno GP. Gluži tāpat kā ASV arī toreiz daļa braucēju nestartēja boikota dēļ.

Finiša līniju sasniedza vien 11 mašīnas. Pēdējoreiz tik maz mašīnu finiša līniju sasniedza pērn Kanādā, tomēr, lai tiktu klasificēts, braucējam jāveic vismaz 90% distances, ko tad paveica 14 braucēji, bet pēdējoreiz tik maz klasificētu braucēju redzējām 2008. gadā Autrālijā, kur rūtoto karogu redzēja vien 6 braucēji, bet klasificēti tika tikai astoņi.

Pats pirmais braucējs, kas svētdien izstājās bija “Lotus” pārstāvis Pastors Maldonado, kam pēc sadursmes startā neizdevās novaldīt savu mašīnu. Piecos piegājienos venecuēlietim tā arī nav izdevies finišēt Albertparka trasē. Nākamā sacīkste tiks aizvadīta Malaizijā, kur viņa statistika nav labāka – 4 sacīkstes, 4 izstāšanās.

Lai gan pirms sezonas “Force India” saskārās ar nopietnām finansiālām problēmām, un Peress pat izteicās, ka 1 punkts pirms došanās uz sacīkstēm Eiropā jau būtu panākums, tomēr abiem komandas piltoiem izdevās tikt punktos. Vienīgie braucēji, kam izdevies tikt punktos Austrālijā gan šogad, gan pērn ir tieši Hilkenbergs un Peress, kā arī “Mercedes” braucējs Niko Rosbergs.

Pamanīji kādu interesantu faktu, kas nav iekļauts rakstā? Padalies ar to komentāros!