Saturday, October 25, 2025
SākumsF1'Michelin' grib atgriezties F1, 'Haas' skatās uz Patriku, komandu ieņēmumi

‘Michelin’ grib atgriezties F1, ‘Haas’ skatās uz Patriku, komandu ieņēmumi

-

Michelin” kompānija ir likusi noprast, ka ir gatava un vēlas atgriezties Formula 1 čempionātā pēc esošā “Pirelli” līguma beigām. Franču kompānija pēdējo reizi F1 piedalījās 2006.gadā, tomēr nolēma aiziet, jo nepiekrita lēmumam pāriet uz vienu riepu piegādātāju 2008.gadā. Līdz 2010.gadam F1 riepas piegādāja “Bridgestone”, bet kopš 2011.gada to dara “Pirelli”. “Mēs esam gatavi atgriezties, ja riepas atkal kļūst par daļu no tehniskā arsenāla nevis tās ir tikai instruments, kas padara šo šovu vairāk vai mazāk skatāmu,” paziņoja “Michelin Motorsport” diektors Paskals Kosnons. “Mēs vēlamies 18 collu riepas, ko izmantojam Formula E čempionātā, kā arī drīzumā citās sērijās.” Šobrīd “Michelin” nav pretenziju kļūt arī par vienīgo riepu piegādātāju, kā tas drīz notiks MotoGP čempionātā, kur franču kompānija nomainīs “Bridgestone”.

Haas F1” komandas boss Džīns Hāss, kurš apmeklēja arī Spānijas GP izcīņu, nav izslēdzis iespēju, ka uz nākamo sezonu varētu nolīgt Daniku Patriku startam Formulā 1. Galvenais Patrikas uzdevums ir piesaistīt nopietnu sponsoru ar skaļu vārdu. 33 gadus vecā Patrika šobrīd startē NASCAR sērijās, tomēr ilggadīgais partneris “GoDaddy” jau ir paziņojis, ka sezonas beigās pārtrauc sadarbību ar Patriku. “Haas F1” komandas boss atzina, ka pilotu jautājums tikšot risināts tikai rudens pusē, jo iespējams tirgū parādīsies vēl kādi piloti ar skaļu vārdu un lielu pieredzi, kas šobrīd vēl nav pieejami. Tostarp komandas fabrikā pie jaunā modeļa strādā jau 90 darbinieki, darbi rit pilnā sparā un ir plānots, ka līdz nākamās sezonas sākumam darbinieku skaits tiks palielināts vēl par 50-60 cilvēkiem.

- Reklāma -

Ir kļuvuši zināmi komandu ieņēmumi, kas tām pienākas no 2014.gada sezonas. Kā zināms, tad 65% no kopējiem F1 ienākumiem atgriežas komandu maciņos, tomēr to izmaksu shēma nav tik viennozīmīga. 50% no kopējiem ieņēmumiem tik sadalīti atkarībā no vienību ieņemtās pozīcijas Konstruktoru kausā, savukārt atlikušie 15% tiek sadalīti starp “Ferrari”, “Red Bull”, “Mercedes”, “McLaren” un “Williams”, kā ekskluzīvā bonusa sastāvdaļa – šāda vienošanās tika panākta 2012.gadā. Līdz ar to pēc 2014.gada sezonas “Ferrari” saņēma $67 miljonus par 4.vietu konstruktoru kausā, kas ir par $25 miljoniem mazāk nekā “”Mercedes, tomēr itāļu vienības bonuss bija $97 miljoni un tātad kopējie ieņēmumi no FOM sastāda $164 miljonus. “Red Bull“ šī summa ir $156 miljoni, kamēr čempioni “Mercedes” saņēma $126 miljonus. “McLaren”, kas tika tikai pie diviem goda pjedestāliem un 5.vietās Konstruktoru kausā, saņēma $98 miljonus, bet “Williams” pēc 3.vietas kopvērtējumā tiks pie $83 miljoniem. “Force India” komanda, kas bija vienu pozīciju un 26 punktus aiz “McLaren”, saņems par $38 miljoniem mazāk nekā “McLaren”, tātad $60 miljonus.

INDUSTRIJAS ZIŅAS

ASV GP ROKSTĀRi & VANCKARI

JAUNĀKĀS ZIŅAS