“Michelin” kompānija ir likusi noprast, ka ir gatava un vēlas atgriezties Formula 1 čempionātā pēc esošā “Pirelli” līguma beigām. Franču kompānija pēdējo reizi F1 piedalījās 2006.gadā, tomēr nolēma aiziet, jo nepiekrita lēmumam pāriet uz vienu riepu piegādātāju 2008.gadā. Līdz 2010.gadam F1 riepas piegādāja “Bridgestone”, bet kopš 2011.gada to dara “Pirelli”. “Mēs esam gatavi atgriezties, ja riepas atkal kļūst par daļu no tehniskā arsenāla nevis tās ir tikai instruments, kas padara šo šovu vairāk vai mazāk skatāmu,” paziņoja “Michelin Motorsport” diektors Paskals Kosnons. “Mēs vēlamies 18 collu riepas, ko izmantojam Formula E čempionātā, kā arī drīzumā citās sērijās.” Šobrīd “Michelin” nav pretenziju kļūt arī par vienīgo riepu piegādātāju, kā tas drīz notiks MotoGP čempionātā, kur franču kompānija nomainīs “Bridgestone”.
“Haas F1” komandas boss Džīns Hāss, kurš apmeklēja arī Spānijas GP izcīņu, nav izslēdzis iespēju, ka uz nākamo sezonu varētu nolīgt Daniku Patriku startam Formulā 1. Galvenais Patrikas uzdevums ir piesaistīt nopietnu sponsoru ar skaļu vārdu. 33 gadus vecā Patrika šobrīd startē NASCAR sērijās, tomēr ilggadīgais partneris “GoDaddy” jau ir paziņojis, ka sezonas beigās pārtrauc sadarbību ar Patriku. “Haas F1” komandas boss atzina, ka pilotu jautājums tikšot risināts tikai rudens pusē, jo iespējams tirgū parādīsies vēl kādi piloti ar skaļu vārdu un lielu pieredzi, kas šobrīd vēl nav pieejami. Tostarp komandas fabrikā pie jaunā modeļa strādā jau 90 darbinieki, darbi rit pilnā sparā un ir plānots, ka līdz nākamās sezonas sākumam darbinieku skaits tiks palielināts vēl par 50-60 cilvēkiem.
Ir kļuvuši zināmi komandu ieņēmumi, kas tām pienākas no 2014.gada sezonas. Kā zināms, tad 65% no kopējiem F1 ienākumiem atgriežas komandu maciņos, tomēr to izmaksu shēma nav tik viennozīmīga. 50% no kopējiem ieņēmumiem tik sadalīti atkarībā no vienību ieņemtās pozīcijas Konstruktoru kausā, savukārt atlikušie 15% tiek sadalīti starp “Ferrari”, “Red Bull”, “Mercedes”, “McLaren” un “Williams”, kā ekskluzīvā bonusa sastāvdaļa – šāda vienošanās tika panākta 2012.gadā. Līdz ar to pēc 2014.gada sezonas “Ferrari” saņēma $67 miljonus par 4.vietu konstruktoru kausā, kas ir par $25 miljoniem mazāk nekā “”Mercedes, tomēr itāļu vienības bonuss bija $97 miljoni un tātad kopējie ieņēmumi no FOM sastāda $164 miljonus. “Red Bull“ šī summa ir $156 miljoni, kamēr čempioni “Mercedes” saņēma $126 miljonus. “McLaren”, kas tika tikai pie diviem goda pjedestāliem un 5.vietās Konstruktoru kausā, saņēma $98 miljonus, bet “Williams” pēc 3.vietas kopvērtējumā tiks pie $83 miljoniem. “Force India” komanda, kas bija vienu pozīciju un 26 punktus aiz “McLaren”, saņems par $38 miljoniem mazāk nekā “McLaren”, tātad $60 miljonus.
Aldi tu aizmirsi pieminēt to ka spanijā Hass F1 jau arī ir noskatījuši Ferrari rezerves pilotu Estebian Gutjeres. Jo Hass F1 komanda izmantos Ferrari dzinējus. Lūk ko raksta krievu prese ——->В Барселоне владелец американской команды Джин Хаас встречался с мексиканцем, по информации итальянского Autosprint, их разговор продолжался довольно долго.
Кроме участия в свободных заездах перед Гран При Мексики, в Ferrari обещали помочь мексиканскому гонщику найти место основного пилота в 2016 году. Haas F1 может быть интересна его кандидатура – у Эстебана есть опыт работы с Sauber и Ferrari, а партнёрские отношения американской команды с Ferrari могут стать важным козырем на переговорах.
Jā, redzēju tur Estebanu tajā bariņā, kurs bez Hāsa arī Günthers Šteiners un vēl daži sarkanos kreklos burzījās (tāpēc arī baumas krievu presē). Bet tik pat labi tas varētu būt Žans Ēriks Verņē vai pat kāds cits Ferrari jaunais pilots un daudz šeit Didjē Kotona (Gutjeres menedžeris) izmanība izšķirs. Jo Gutjeress ir ar pieredzīti, tomēr ne būt ne spilgtākais talants Ferrari akadēmijā.
Nedomāju, ka Danika ies braukt pie Hāsa. Viņa jau vienreiz “apgreidoja” savu karjeru, pārejot uz NASCAR. Diemžēl no tā pa lielam aplauziens vien sanācis, neskatoties uz popularitāti ASV, sponsoru atbalstu un braukšanu normālā komandā. Viņa taču nebūs tik stulba, lai mestos iekšā amerikāņiem vienaldzīgajā 1.formulā, turklāt vēl komandā, kas visdrīzāk spēs cīnīties tikai ar “Manor”. Danika savus miljonus jau ir nopelnījusi un F1 ķeksītis iekš sportiskā CV lomu nespēlē.
Patrika jau ar stokkāriem ieberzās, kad aizrikšoja prom no Indy: piķis iespaidīgs, sākums arī bija daudzsološs, turpinājums pilnīga vate. Blamēties F1 šitai džangai 100 gadi nevajag, pat ja ROS vai HAM atlaistu no MERC un pagrābtu Daniku, viss tiktu salaists dillēs 😀 . SimDeSilvestro moš vēl kādus punktus varētu samakšķerēt F1, bet pie nosacījuma, ja vāģis būtu Mercedes, Ferrari, Williams vai kaut Red Bull. 😉
tikai nelaime, ka spranču riepnieki spiež uz 18″ riteņiem kā savas ‘atgriešanās’ nosacījumu (vienu no, vispār)..
biezā profila riepas, pa lielam, ir pēdējais atribūts, kas saista moderno F1 ar senlaikiem. Ja i tās tiks atmestas, nu dikti bēdīgi būs. 🙁
mesjē Couasnon (Michelin Motorsport Director) ‘ārzemju presē’ tiek citēts sakām:
“Formula One needs to change the technical regulations,” he continued. “The tyre must again be a technical object rather than a tool for a spectacular show. We want 18-inch tyres that we will use in Formula E, and soon in other series.”
Es gan teikšu, ka riepas profils nav galvenā sāpe. 60-to beigās un 70-to sākumā F1 jau izmantoja samērā plāna profila riepas un bija pa pirmo. Galvenais vizuālo efektu veidojošais parametrs ir riepu platums, kā dēļ kopš 1993.g. 1 formula vairs neizskatās pēc 1.formulas. Arī Formulas E pornogrāfiskais paskats ir tikai tāpēc, ka plānais riepu profils nāk kombinācijā ar to nožēlojamo šaurumu.
mišeliņi kā reiz atklātā textā saka, ka Formula-E stila riepas ir tā īstā manta 😀
man personīgi tādu koheju nevajag..
Nu, ka mēsli, tas pat iejūgtam zirgam skaidrs, a kurš bija par (ne jau jūs, cien. koment.) par šito izmēru atdzimšanu:?
https://www.youtube.com/watch?v=75_hIBU_Zmg