Danielam Rikjardo visticamākais nāksies izciest vēl divus sodus par dzinēju nomaiņu šajā sezonā. Austrālim šosezon bijušas daudz problēmas ar “Renault” dzinēju, un kopš Austrijas GP viņš izmanto jau piekto jaudas agregātu. Bet tā kā līdz sezonas beigām palikušas ir vēl 9 sacīkstes, un jaunu dzinēju versiju Francijas kompānija ieviesīs tikai uz Krievijas GP posmu, Rikjardo drošvien nāksies izmantot vēl vienu dzinēju pirms uzlabojumiem. Helmuts Marko stāsta: “Tas nav iepriecinoši, taču mēs tur neko nevaram darīt. Esmu drošs, ka Danielam dzinēju nāksies nomainīt divreiz, kas nozīmē 10 starta vietu sodus. Pirmais drošvien būs Moncā.”

Lauda3Viens no “Mercedes” komandas bosiem Nikijs Lauda uzskata, ka MotoGP sacīkstes šobrīd ir iespaidīgākas nekā pirmā formula. Trīskārtējais F1 čempions Lauda ar žurnālistiem runāja apmeklējot Čehijas GP sacīksti Brno, un bija pārsteigts ar līmeni motociklu sacensībās. “Tas ir neticami, 350 km/h vai vairāk, un skatīties kā viņi kontrolē močus – tās ir iespaidīgākās sacīkstes ko mūsdienās var redzēt,” stāsta F1 leģenda. “Diemžēl Formulā 1 ir pretēji. Ar formulām braukt ir pārāk viegli. Ar močiem ir grūti tikt galā, un mēs vēlamies, lai arī formulās braukt būtu grūtāk, kā agrāk.”

Foto: Honda“Honda” kompānija cer sasniegt “Ferrari” dzinēja jaudas parametrus pēc uzlabojumiem gaidāmajā Beļģijas Grand Prix. Japānas ražotājam pirmā sezona kopš atgriešanās F1 nav iesākusies īpaši veiksmīgi. Uz posmu Spa trasē “Honda” būs uzlabojuši vairākus dzinēja komponentus. Jasuhisa Arai stāsta, ka Ungārijā viņi jau bija labāki par “Renault”, un šobrīd varēs būt tuvāk “Ferrari”. Mērķis ir nākamajā sezonā panākt “Mercedes” komandas jaudas parametrus. “Spa būs pēdējais šīs sezonas uzlabojums, un mēs jau esam sākuši nākamās sezonas dzinēja attīstīšanu, kurš būs “Mercedes” līmenī.” Arai arī stāsta, ka “McLaren” komandas šasija neļauj parādīt dzinēja pilno potenciālu. “Mašīnai nav pietiekoši laba mehāniskā saķere, vai aerodinamika, un salīdzinot ar “Red Bull”, mums vēl ir liels atstatums.”

12 KOMENTĀRI

  1. Honda saka, tāpēc ka jāsaka! A ko ta viņi teiks? “nē mēs vilksimies kā utis pa drāti un apstāsimies pusmežā”? Arī Manor atradīs kādu pozitīvu fišku, ko pateikt. Bet McLaren/Honda gadījumā ir kaut neliels pamatojums šiem stikla kalniem, ko sprauž ausīs.

  2. Laudiņ , Laudiņ , nevis pilotēšanas vieglumā ir vaina (arī pilotēšanas vieglumu nosaka tehnikas attīstība…ja cilvēce var sasniegt tādu līmeni, tad tam tā arī jābūt.. F1 arī ir balstīta uz ideju – attīstība…jebkurā jomā ) ….visu nosaka noteikumi un pamatprincipi, uz kā balstās jebkuras sacensības…ja mēs paslēpju spēlēšanā ieliekam trīs iespējas padskaskai, kur atrodas noslēpušais, tad arī paslēpes zaudē savu garšu un kļūst neinteresantas… Moto GP gadu gadiem pamatlikumi nav mainījušies un tas ir cienīgi….. F1 šajā jomā ir…….nožēlojami 😀 ….mainot spēles noteikumus, mainās pati spēle – atceries to čempion…

    • Ja tā mazliet tēlaini izsakās, pielietojot fizikas terminus, tad galvenā atšķirība starp autobraukšanu un motobraukšanu ir tā, ka mašīna pārvietojas vienā plaknē (horizontālajā), kamēr motocikls kustas divās (horizontālajā un vertikālajā). Tas arī nosaka to, ka tehnikas progress var piespiest mašīnu braukt kā tramvajam, bet moci nevar.
      Es personīgi nekādas cerības neloloju – vienīgais variants, kā 1.formulu padarīt efektīgāku, būtu palielināt ātrumus, gan uz dzinēju jaudas rēķina, gan ātrāku trašu rēķina, lai kaut nedaudz izsistu tos zēniņus no komforta zonas. Taču tas nekad nenotiks.

      • Nu nejau PRO aizāka šito tematu, ja nemaldos, tad laikam Džekijam Stjuartam pieder vārdi: “kad es braucu, tad sekss bija drošs un autosports bīstams, tagad ir otrādāk” (sorrī ja es kautko sajaucu citātā, bet doma ir skaidra)

      • kaads sakars pilotu meistariibai ar droshiibu?

        F1 buutu jaabuut sportam kas noskaidro labaakos pilotus un labaakos inzhenierus. domaaju ka pilotiem ir krietni sarezhgjiitaaki Singapuuras n-tie liikumi, nekaa tuba tresiit paari pa 300 km/h ovaalaa un griest stuuri pa kreisi. tas pats uz mashiinu attiecaas.

        man nekaadi nepiekaapj ideja ka labs autosports ir biistams autosports. tas man liekas kautkaa taa- stipri aprobezhoti. showa veertiibu noteikt peec avaarijaam. kautkas liidziigs kaa 90tajos gados Latvijas video-kaseshu nomaa. uz bojeviku kaseteem bija uzliimeeta birka ar liikju skaitu filmaa.

      • hmmm…ātrums???? ..nu nez vai….nevis ātrums var pilotus izsit no līdzsvara, bet gan tieši vadīšas nianses….jau 2006 gadā visi brauca uz robežas ar tās ēras dzinējiem, i to nekā….nez vai 20, 30 , vai 40 km/h kautko mainītu…..ar to vai bez – degvielu taupītu tāpat, distancēs brauktu tāpat un riepas glaudītu tāpat kā līdz šim….un kādēļ gan obligāti pilots būtu jāsit ārā no līdzsvara , lai būtu normāla gonka?? kāds tam ar to sakars ?? ..varbūt tad iesēdies krūmos ar bisi un bliez katram otrajam pilotam pa riepām , lai nu šis tiek galā – būs interesantāk….. gonkas interesantumu veido gonkas noteikumi un pamatlikumi….tas arī veido tālāko notikumu ķēdi…

  3. …par Hondu runājot – vai man te visi atkal būs jāmāca sakarā ar mārketinga trikiem un viltībām??? ..nu cik var malt??? takā jūs nesaprastu, kādēļ bezmazvai visas komandas un piloti lielās nepārtraukti..motoru ržotāji tāpat….