“Williams” komanda paziņojusi, ka vienīgā dāma F1 Sūzija Volfa nolēmusi likt punktu savai autosportistes karjerai. 32 gadus vecā Volfa pēdējos 4 gadus kopā ar Aleksu Linsu pildīja komandas testu braucējas pienākumus, bet pirmstam pavadīja septiņas sezonas DTM čempionātā, kad vēl bija zināma kā Sūzija Stodarta. Toto Volfa sieva atzīst, ka savu mērķi autosportā – braukt ar F1 mašīnu – ir piepildījusi, un tagad gatavojas jauniem izaicinājumiem, no kuriem viens būšot palīdzība sievietēm-autosportistēm karjeras attīstībā. Novembra beigās Volfu vēl būs iespēja redzēt čempionu sacīkstēs, kur pagājušogad kopā ar Deividu Kulthārdu izdevās sasniegt nāciju kausa finālu.
Vienīgais F1 riepu ražotājs “Pirelli” paziņojis, ka 1. decembrī Abū Dabī notiks 12 stundu testi, kas paredzēti tieši nākamās sezonas riepu izmēģināšanai, jo jaunu detaļu un tehnisku risinājumu testēšana netiks atļauta. Komandām ieteikts izmantot esošos pamatsastāva un testu braucējus, tomēr netiek liegts dot iespēju jaunajiem talantiem. Testos pirmo reizi būs iespēja darbībā redzēt ultramīkstās riepas, kuras F1 komandām būs pieejamas sākot no nākamās sezonas. Tās būs marķētas violetā krāsā. “Manor” komanda jau paziņojusi, ka šajos testos nepiedalīsies.
Jaunizveidotās “Haas” komandas vadītājs Džīns Hāss paziņojis, ka, ja Romēns Grožāns nebūtu piekritis komandas piedāvājumam, tad priekšroka tiktu dota dāņu autosportistam Kevinam Magnusenam, kurš pēdējās sezonas pavadījis “McLaren” sistēmā. Pats Grožāns pievienojies “Haas”, jo sajutis nedrošību par savu nākotni, kad komanda uzsākusi pārrunas ar Niko Hilkenbergu, kurš gan nolēma palikt “Force India” sastāvā, kas jau pavisam drīz varētu kļūt par “Aston Martin” komandu. Pagaidām Magnusena vienīgā iespēja startēt F1 2016. gadā būtu vienošanās ar “Manor”, kurai, vismaz baumu līmenī, jau rindā stāv virkne talantīgu braucēju.
Teksts, ka Sūzija Volfa savu mērķi autosportā – braukt ar F1 mašīnu – esot piepildījusi, ir tipiska tukša muldēšana 1.formulas stilā no sērijas “thanks to the team, thanks for opportunity, good job utt.” Tiesa, SkySports intervijā (uz kuru links atrodams te zemāk publicētajā tvītā) lasāmas ne tikai šīs tizlās frāzes – Sūzija smalkjūtīgi pasaka, ka beidzot viņai ar sētas mietu tikusi norādīta skarbā realitāte – bābas 1.formulā nebrauks! Vismaz pie pašreizējās vadības nē. Tāpēc nav brīnums, ka cilvēkam sakrājas un tiek pieņemts lēmums visus pasūtīt d…
Šī situācija tikai kārtējo reizi parāda, ka 1.formulā visu diktē divas lietas – vecais sakārnis Eklstons un sponsoru naudiņas. Te nekādas ietekmes nav ne Toto Volfam, ne Klērai Viljamsai, nevienam. Arī fakts, ka sievietes iziešana uz starta varētu piesaistīt papildus milzu līdzjutēju auditoriju, nav būtisks. Skumji…
Lai arī tā būtu daļa no publicitātes, tomēr ne jau dēļ sava dzimuma Volfa netika pie pamatsastāva vietas. Testos viņa pārsvarā bija par sekundi aplī lēnāka par komandas biedriem, un, pat braucot ar šī gada “Williams” mašīnu, punktu gūšana nebūtu viegla. Lielus skatītāju pūļus DTM arī neizdevās piesaistīt 7 gadu laikā ne reizi netiekot augstāk par septīto vietu. Starp braucējām-sievietēm viņa ir viena no labākajām pasaulē, bet F1 tomēr ir cits līmenis. Ne jau Eklstons nosaka, kurš brauks kurā komandā.
nedomāju, ka frau Wolffa-s netikšanā pie šoferēšanas dižā nozīme bija viņas ātrumam vai lēnumam. Fakc ir, ka Williams vajag naudiņas no pilotu sponsoriem, un Sūzijai tādu nav. Ir/bija vien vīra k-gs Williams spicē. Bet ar to tīma rēķinus/personāla algas samaksāt nevar.
Piekrītu Austin’am. Ne jau ātrums bija galvenā Volfas problēma.
Bet tajā pašā laikā viņa jau nav arī galīgi nezināma iesācēja. Ja būtu tikpat ātra kā Botass vai Massa, tad sponsoriem būtu daudz interesantāka. Tā būtu laba reklāma, ja sieviete brauktu F1. Domāju, ka šoreiz visu izšķir ātrums..
nu ko tik kategoriski? mož viņa vienkārši stāvoklī?
no britu melnā humora apcirkņiem –
You heard – Susie retires from competitive motorsport?
Atbilde1: when did she start?
Atbilde2: so joining McLaren then?
nekā personīga..