35 gadus vecais Denijs Hamlins par mata tiesu izrāvis uzvaru svētdien notikušajā NASCAR čempionāta leģendārākajā un tradīcijām bagātākajā posmā – Deitonas 500 jūdžu sacīkstēs, par 1 sekundes simtdaļu apsteidzot Martinu Trueksu Jr., padarot to par ciešāko finišu šo sacīkšu vēsturē.

Kā jau tas NASCAR sacensībām pienākas, neiztika arī bez avārijām. Par pirmo upuri kļuva jauniņais Čeiss Eliots, kurš startēja no pirmās pozīcijas. Eliots nenovaldīja mašīnu, radot bojājumus arī Edvardsa un Smita mašīnām. Nedaudz vēlāk avarēja arī Deils Ērnhards Jr., bet Danika Patrika nespēja sadalīt trasi ar veterānu Gregu Biflu.

Sākoties pēdējiem apļiem vadībā atradās Mets Kensets, tomēr pēc neliela kontakta ar Hamlinu īsi pirms finiša Kensets tikai par mata tiesu izvairījās no ietriekšanās bortā. Vadību pārņēma Truekss, taču neprata to nosargāt. “Joe Gibbs Racing” vienības braucējam Hamlinam šī bija ceturtā reize pēdējo 5 gadu laikā, kad izdodas finišēt labāko četriniekā, bet pie uzvaras Tampā dzimušais braucējs tika pirmo reizi.

Hamlins arī pavadīja visvairāk apļu sacīkšu vadībā. Pagājušās sezonas čempions Kails Bušs finiša līniju šķērsoja 3. vietā, bet pērnā gada Deitonas uzvarētājs Džoijs Logano palika sestais. Nākamais posms jau nākamnedēļ Atlantā.

2016. gada Deitonas 500 jūdžu sacīkšu rezultāti
V. # Braucējs Mašīna Apļi Vadībā Punkti
1 11 Denny Hamlin 200 95 45
2 78 Martin Truex Jr 200 2 40
3 18 Kyle Busch 200 19 39
4 4 Kevin Harvick 200 0 37
5 19 Carl Edwards 200 0 36
6 22 Joey Logano 200 0 35
7 42 Kyle Larson 200 0 34
8 7 Regan Smith 200 0 33
9 3 Austin Dillon 200 1 33
10 41 Kurt Busch 200 0 31
11 31 Ryan Newman 200 1 31
12 43 Aric Almirola 200 0 29
13 5 Kasey Kahne 200 0 28
14 20 Matt Kenseth 200 40 28
15 59 Michael McDowell 200 0 26
16 48 Jimmie Johnson 200 18 26
17 1 Jamie McMurray 200 0 24
18 27 Paul Menard 200 0 23
19 21 Ryan Blaney 200 0 22
20 2 Brad Keselowski 200 1 22
21 47 AJ Allmendinger 200 0 20
22 17 Ricky Stenhouse Jr 200 0 19
23 38 Landon Cassill 200 0 18
24 44 Brian Scott 200 1 18
25 95 Ty Dillon 200 0 0
26 14 Brian Vickers 200 0 15
27 46 Michael Annett 200 1 15
28 6 Trevor Bayne 200 0 13
29 23 David Ragan 200 1 13
30 83 Michael Waltrip 200 1 12
31 32 Bobby Labonte 200 1 11
32 13 Casey Mears 199 0 9
33 15 Clint Bowyer 199 0 8
34 16 Greg Biffle 198 0 7
35 10 Danica Patrick 184 0 6
36 88 Dale Earnhardt Jr 169 15 6
37 24 Chase Elliott 160 3 5
38 26 Robert Richardson 135 0 3
39 34 Chris Buescher 91 0 2
40 93 Matt DiBenedetto 91 0 1

35 KOMENTĀRI

  1. Lai gan jeņķu mediji sajūsminās par šo ciešāko finišu sacensību vēsturē, tomēr jāsaka, ka vakar vakarā tika aizvadīta garlaicīgākā Daytona 500, ko nācies redzēt. Labi, nebija neviena ‘the big one’ – tā gadās, taču tas, kā braucēji ‘izpildījās’ pēdējos 15 apļos, bija kas neizskaidrojams. Pilnīgi nekādas cīņas, nekāda azarta, ganrīz neviena apdzīšanas mēģinājuma – kā brauc draudzīgi bariņā, tā brauc. Un to viņi sauc par “The Great American Race”?! Baigā vilšanās…

  2. …smieklu deva pamatīga, kā radiosakaros katram pilotam diktē ko un kā darīt ik sekundi 😀 …Tas ir tas pats kas pildīt kontroldarbu ar priekšā noliktu špikeri….tāpēc nemaz nebrīnos ka Nascar un ovālformulās pilnīgi mierīgi var braukt arī pensionāri (kā piemēram Martins vai tas pats Gordons) , kamēr normālās autosacīkstēs viņi to nepavilktu…. tas nu gan rada labu priekšstatu par pilotu meistarību redzot, ka šiem palīdz katrā līkumā…augsta kaluma sacīkstes – jāsmejas….

  3. ….es labāk pacietīšos līdz mūsu pašu zemītē notiekošajam rallijkrosam…vis kāds dabiskāks un napārfantazēti izreklamēts motoru sporta veids 🙂 …kautgan tikai augošs un pazaļš sporta veids, bet tas nekas – vismaz nav samaitāts 🙂

  4. …nu jau, nu jau…manuprāt F1 bolīdi ir kardināli atšķirīgi pēc savstarpējām krāsas..pat no liela attāluma ir skaidrs , kuras komandas bolīds tas ir…savukārt Nascar no attāluma ir pārāk raibs un tad pat lielais numurs saplūst un nomaskējas….manuprāt pilnīgi pretēji – Nascaros daudzas no komandām ir zilas, sarkanas, u.t.t. , vienkārši izraibinājumi atšķiras…nu personīgi man F1 mašīnas un krāsojumi nesagādātu lielas problēmas….pat ja visas formulas būtu vienkrāsainas un bez reklāmām, es noteikti zinātu , kas kurā formulā brauc pēc ķiveres krāsojumiem….

  5. ….nu jau Tu vispārini un mazliet pārspīlē Pro…. 🙂 …tiem, kas seko līdzi gan F1 , gan Nacariem – viss šķiet skaidrs , vienalga ir vieni un tie paši pirmajās vai pēdējās rindās… tie , kuri nedz komandas, nedz pilotus īsti ,,no galvas,, nezina – putra ir visos gadījumos…..tāka salīdzināt šīs lietas nav visai objektīvi…. jau tāpēc vien, ka Nascari un F1 bolīdi ir krasi atšķirīgi savos izmēros… F1 nav nedz , kaputa uz kura varētu izvietot apjomīgu sponsora reklāmu , kas uzreiz krīt acīs , kā arī sānu daļas virsma, kur ir daudz vietas gan lielam numuram, gan Miķimausam……ja ir švaka redze un švakas zināšanas, kas piedalās sacīkstēs un kā kurš izskatās – protams Nascar ir labs variants, ( vēlams arī apsēsties pēc iespējas tuvāk televizoram )…..

  6. ….p.s. un man jau likās, ka Nascārā tie lielie numuri ir domāti , lai jaunam jeņķu fanam būtu iespēja lasīt augšējos pilotu vietu titrus ,kurus rāda nepārtraukti ( 24 JEFF GORDON ),un pēc tiem vadot ar pirkstu pa ekrānu – visā tajā barā pēc cipara meklēt savu favorītu trasē 😀

  7. Sacīkste nebija notikumiem bagāta,nu var teikt garlaicīga, bet finišs bija labs. Tas kas hroniski pietrūkst F1. Daytona ir brends, prestiža sacīkste. Šo svētdien būs Atlantā, ovāls īsāks 1.5 jūdzes, (Daytonā ir 2.5 jūdzes), bet treks ir viens no ātrākajiem. Tiem kam patīk skatāmies:) Lasot komentārus, var secināt, ka tiem kam nepatīk………….arī skatās. Tas gan dīvaini…..

  8. ….nekad neesmu izpratis nedz Deitonas, nedz tās pašas Monako , nedz citu tā saucamo ,,brendaino trašu,, …to visu leģendārismu dod tikai viens faktors – vēsture….pārējo jau cilvēks piefantazē klāt un izpušķo…par ģeniālu un leģendāru trasi es sauktu tādu , kura būtiski atšķiras no visām pārējām ar kautkādām īpašām trases niansēm, tās sarežģītību un tamlīdzīgiem parametriem… tā pati Deytona – kas tur tik īpašs , izņemot to , ka tur sacīkstes notiek ilgu laiku….visādā citādā veidā šī trase ne ar ko nav īpašāka par citām , gluži otrādi – šī ir diezgan viegla un pateicīga (pat tehniski garlaicīga) trase tās izpildījumā …ir daudz prasīgākas un uz tehniskajiem aspektiem sarežģītākas trases…. tāpat arī monāko..tās leģendārisms ir balstīts vien uz tās vēsturi, lai gan ja no citiem aspektiem paskatās, tā ne ar ko nav atšķirīgāka no daudzām citām ielu trasēm….. cilvēks ir savāda būtne, kurš bez dievībām dzīvot nevar…mūžam visu izpušķo un pārpušķo….. brends , kas radīts, lai ienestu paprāvu naudas žulksni , būsim atklāti Tāli…. sacīkste kā tāda noris reizēm vēl garlaicīgāk , nekā dažs labs parasts grand prix posms……
    ..konkrēti es šos jeņķu sūdus paskatos 2 – 3 reizes sezonā ..nevis tāpēc , ka tie man patiktu vai nepatiktu, bet gan tāpēc, lai pasekotu līdzi , kas notiek un kā sastāv lietas šajās sērijās….izziņai… tam nav nekāda sakara ar patikšanu vai nepatikšanu….

  9. Man nemaz tā sacīkste tik garlaicīga nelikās. Ja patīk NASCAR, tad viss bija normas robežās. Ja pēc definīcijas esi noskaņots, ka nepatīk, nu tur neko nevar darīt. Tad skaties F1. Es ar interesi skatos abus. Un tie komentāri te vairāk no nezināšanas, nekā no zināšanas. Un īsti nesaprotu kāpec? Kas tad ir jāpierāda? Tas ka F1 ir galvas tiesu pārāka un tur brauc labākie piloti? Un tad? Viņi nebrauc NASCAR. Katram savs lauciņš. Tāds 5.klases čaļu līmenis.

  10. …cik nu iespējas atļauj , sekoju līdz visa pasaules motoru sporta tendencēm….. sistēmai kopumā… uz Tavu jautājumu varu atbildēt tā – nejau principa pēc var patikt vai nepatikt viens vai otrs motoru sporta paveids…to sporta paveida vērtību novērtēšanu vai nenovērtēšanu veido vairāki aspekti.. – konkrētā sporta veida tradīcijas , filosofija, konkrētā sporta politika , sportiskām niansēm (pilotu attīstība, tehnikas kā tādas radīšanas principi un izaugsme) …ovālsacīkstes pašas par sevi jau ietver mazāku komponentu bagāžu gan pilotēšanas principos sacīkstēs, gan tehnisko komponentu daudzpusībā…tas tikai loģiski un dabiski, lai kā sauktos seriāls….līmeni nosaka visi šie komponenti kopā….. man vissvarīgākais jebkura motoru sporta paveidā ir tā filosofija un tradīcijas, kas izsaka katra konkrētā sporta paveida būtību…. skarbi runājot f1 ar Nascar nemaz nav objektīvi salīdzināt, jo pamatvērtības ir atšķirīgas kā diena pret nakti….ja f1 sevī ietver vispasaules motoru sporta sfēras, vispasaules tehniskās attīstības principus (nācijas, autoražotājus , tehnikas un pilotu daudzpusēju spēju pārbaudi), tad Nascars šajā ziņā ir ļoti nabadzīgs….tieši tas nosaka līmeni…..vienam sporta politiskā ķēde vijas pa visu pasauli, kamēr otrs ir vietēja padarīšana, jeb rupji sakot – Nascar un Champcar , Indycar seriāli ir privātseriāli naudas pelņai…tehniskie nosacījumi ir pašizdomāti , kamēr pasaules mēroga motoru sporta veidos, tai skaitā F1 tie atspoguļo kopējās pasaules autoindustrijas tehnikas attīstību , jeb patīk tev tas vai nē – nes sevī augstākos tehniskās attīstības pamatprincipus…… ,,jauninājumus,, , kas atspoguļo tehnisko attīstību šodien un tagad….. protams, citiem pietiek ar to , ka trasē ir gonščiki un kāri, kuri apdzen viens otru, notiek sacīkstes, un ir pilnīgi vienalga , kā kuras sacīkstes sauc (tos es saucu par faniem, kas skatās gonkas gonkas pēc) , bet ir arī citas lietas, ne tikai mašīnīšu braukāšanu pa trasi….. es nespēju augsti novērtēt sporta seriālu , kurš kalpo privātinteresēm un arī nes tādu ideoloģiju sevī…..kā jau teicu – es varu uzpucēt trasi savā pļaviņā , savākt gonščikus un hlamus, izslavēt šo pasākumu pa visu pasauli (ar to atšķirību, ka protams tāda nauda tur neapgrozītos 😀 ) – un – motoru sporta novirziens gatavs… kāpēc es te muldu un salīdzinu savu pļaviņu ar Nascāru??? – tāpēc, ka pēc savas sporta filosofijas tie ne ar ko neatšķirtos…gonka gonkas pēc, bez globālām vērtībām… tad, kad galīgi darīt nav ko, var protams skatīties Nascaru gara laika pēc , bet ja cilvēks redz gonkās ne tikai gonkas, tad arī tā ,,patikšana,, būs pavisam cita….kā jau teicu – atšķirību neredz fani , kas skatās gonkas gonkas pēc ..atšķirības redz tie, kas arī izprot motoru sportu…..

  11. …kam tad domāti jeņķu seriāli?? – privātam šovam , kas savāc milzīgu auditoriju un taisa naudu (nerunāsim pat par to , ka tajos LIELĀKOTIES piedalās tikai šīs nācijas pārstāvji , kas arī negatīvi atspoguļo pašu pilotu meistarību pasaules mērogā ) …sacīkšu tehniskie principi, sacīkšu norises principi pat nav tik svarīgi, katik tehnika kustās ,brauc un apdzen ….savukārt tādi motoru sporta veidi , kā
    24 stundu sacīkstes (kas velk pasaules tehniskās attīstības kuģi maksimālas pārbaudes nogrieznī) , Formula 1 (kas ir galvenais pasaules autoindustrijas attīstības komponentu dzinulis) ,
    mazāko klašu formulas, kas gatavo pilotus un pārbauda tos maksimālos sacīkšu komponentu faktoros…
    pasaules rallijs – kas ir meka tehnikas pārbaudījumiem dažādos apstākļos
    motokross – nes sevī rallija filosofiju (tikai uz diviem riteņiem)
    motošoseja – nes sevī F1 filosofiju …un vēl vairāki pasaules klases motoru sporta paveidi, kas velk šo pasaules tehniskās attīstības mehānismu……
    tā ir tā lielā atšķirība – kamdēļ konkrētais sporta paveids ir veidots , un kādas funkcijas tas pilda….
    …jeņķu seriāliem līdzīgi ir arī privātrūpnīcu čempionāti – piemēram – ,,Ferrari challange cup,, …. ,,Lamborghini cup,, … ,,Porsche Carrera cup,, un pat DTM – pēc savas būtības šie sporta paveidi ir tikai atvasinājumi , no velkošajiem pasaules motoru sporta paveidiem…. BET – pēdējie manis nosauktie nes ieguldījumu konkrētās tehniskās pārstāvniecības attīstībai , kamēr Nascar un jeņķu formulas praktiski – nekalpo nekam..tikai šovam….. tāpēc es jeņķu sporta paveidus uzskatu par lētiem un neinteresantiem , jo apakšā tiem nestāv nekas…..šie seriāli domāti auditorijai, kas skatās gonkas gonkas pēc, un kuriem ir pilnīgi pofig, kas tur brauc, uz kādiem principiem brauc..katik brauc…..

    • …..viss jau būtu kārtībā – lai tas Nascars ir un pastāv, un lai taču viņu skatās un mīl skatītāji….kaitina tieši tas , ka šie seriāli ir tik izslavēti un reklāma ir tik uzpūsta, ka Nascarus un Indikārus pēc sava līmeņa cenšas pielīdzināt ne tikai F1 , bet arī citām pasaules mēroga kategorijām….bezmazvai svarīgākais pasākums pasaulē…..visvairāk tracina šī izlielīšana un mākoņos uzceltais deguns šiem jeņķu sporta paveidiem……līmenis nemaz nav salīdzināms nedz tehniskajā, nedz pilotu ziņā ar galvenajām autosporta nišām, kas velk visu tehniskās attīstības mehānismu pasaulē….

  12. rezumē un atbilde uz Tavu jautājumu – man nepatīk vērot sacensības, ja es zinu, ka to sacīkšu komponenti ir zemā līmenī un izpildījumā.. (bez sporta pamatvērtībām) ..jā – tādas sacensības man šķiet neinteresantas……

  13. Nu tad nevēro. Es nezinu vai man ir kāds priekšstats par “sporta filosofiju un vērtībām” tavā izpratnē, bet pēc šitās tiriādes man ir zināms priekšstats par Tevi, motorsporta “izparatēj”.

    Svētdien, skatāmies Atlanta 500 jūdzes, jeb 325 apļi. starts 8 vakarā pēc mūsu laika, ja precīzāk zaļais karogs krīt 20.16.

  14. .. 😀 😀 😀 tieši šādi jeņķu atspoguļojumi, kuri iet ārpus jebkādu vērtību rāmjiem arī ir materiāls, ar ko ,,zombēt,, savus ,,IZGLĪTOTOS,, skatītājus 😀 ….ja tas ir vienīgais, ar ko Nascar vēlas pielīdzināties, tad man gardi jāsmejas…. mēs jau zinām , kā jeņķi prot izreklamēt – sākot ar prezidenta vēlēšanām , beidzot ar paši savu valūtu, kura skaitās pasaules valūta, taču kurai vērtības nav nekādas (štampē cik paši vēlas) …politika….arī sporta politikā šie sit augstu vilni 😀 …..re, jau viens uzķērās – tātad tas strādā – gonku skatītāj gonkas pēc….. 😀 …tas domāts lētticīgajiem un naivajiem…. , jeb uz viegli regulējamas publikas , kura dzird tikai to , ko šiem saka, paši savu smadzeni par slinku , lai pakustinātu…….

  15. vienīgais, ko es patiešām cienu un novērtēju jeņķu sasaistē ar sportu – tas ir NBA un NHL …šās sporta veidu platformas kalpo kopējai pasaules sporta attīstībai un politikai …..tas ir kodols šo sporta paveidu attīstībā, jo iekļauj sevī vispasaules tradīcijas un līmeni , kas iespaido tālāko šīs sporta industrijas zarojumu pasaulē…. jeņķu motoru sports sevī neiekļauj pat ne pusi, pat ne trešdaļu šo sportam paredzēto ieguldījumu….protams, arī tās ir naudas mašīnas, taču sporta būtību un filosofiju tas neskar….. un tas viss uzreiz nosaka konkrētā sporta paveida LĪMENI ……bet nav brīnums, jo tehniskie un cilvēciskie sporta veidi atšķiras būtiski pēc savas būtības un politikas…. kādā veidā jeņķi vēlas būt augstākajā tehnikas industrijas sporta līmenī, ja viņi paši ir tikai MAZA DAĻA no visas šīs industrijas???? …comooooon…

  16. Es nebūt neesmu parliecināts, ka tevis proponētā absolūtā F1 ietekme autoindustrijā un autosportā ir tāda, kā Tu centies iestāstīt. Un jeņķi ar NASCAR nemaz nevēlas būt sporta tehnikas industrijas augstākajā līmenī. NASCAR in konkrēta niša ar diezgan konservatīviem noteikumiem, tā teikt specifiska sacīkste. Savā ziņā oriģināls, jo nekur citur, pa ovāliem ar tādām 1.5 tonnu smagām mašinām nebrauc. Žēl, ka tas neietilpst Tavā pieņemtaja vērtību sistēmā, ka visam jākalpo pasaules sporta attīstībai un politikai, un Tevi tas tā aizkaitina, ka jāraksta tādi komentāri kā sakumā. Un atklāti sakot 95% mēs te visi, es,Tu…utt. esam diezgan lielas “baltās lapas”, atgremojam to informāciju, ko izlasam un īsti “drēbi” nezinam. Ja būtu iespējas, apmeklēt visas F1 sacīkstes sezonā, apgrozīties tuvu boksiem un tāpat vienu sezonu pavadīt NASCAR domāju, ka šādas neauglīgas sarunas, kā tagad mūsu starpā nebūtu.

  17. nepareizs formulējums – F1 ir nevis ietekme pasaules līmenī, bet gan F1 ir tehniskās jomas attīstības centrālais dzinējspēks , jaunievedumu, ražošanas IDEJU un VIRZIENA taciņas ieminēja… tāpat kā Moto gp – motociklu industrijā, tāpat kā Rallijs savā paveidā…jeb Tu joprojām nesaproti , par ko iet runa??? tur jau tā lieta, ka nevaig lasīt un klausīties visu, ko tev pasniedz..reizēm der visu paanalizēt savā smadzenē….tāpat kā tas links, kuru izmeti.. – virspusēja divu atšķirīgu sporta virzienu salīdzināšana..tur tiek salīdzināti sacīkšu un tehniskie faktori, kam nav nekāda sakara ar vērtībām , ko nes konkrētais motoru sports..paga, paga, Nascar necenšas pārspļaut citas līgas??? auuuu – pamosties…ja tā nebūtu, tad mēs neredzētu nedz tādu salīdzinošu linku , kuru Tu te izmeti, nedz arī bezgalīgu fanu un preses dziedāšanu un salīdzināšanu , izceļot Nascar uz visu fona…ja šie neceltu augšā degunus, tad nemaz nebūtu tādas Nascar un F1 salīdzināšanas…taču tā notiek nepārtraukti… Jeņķi to vien dara , kā cenšas pārspļaut visus pārējos , nerunājot pat par F1 popularitātes un fanu ,,materiāla,, ziņā..tas, kas viņus uz to bīda – ir plika nauda protams…. un te vēl pamanās salīdzināt tehnisko jomu un vērtības….. bišku par augstu cenšas lekt , Tev tā nešķiet???? …un te vēl saka ,,nē, nē, jeņķi jau nekrusto savas intereses ar F1,, ..nē, nē, it nemaz….. 😀

  18. ….tad kāpēc tāpat kā jeņķi nerīkojas arī DTM vai Ferrari cup un citi seriāli ??? …varētu tak…nejēdz uztaisīt tādu reklāmu, vai ??? …..da tāpēc ka Jeņķi neatrodas Eiropā un ir atsevišķa nācija ar novilktu robežu pa vidu motoru sporta pasaulē…