Williams” komanda cer tik pie jauna mašīnas purngala pirmo pāris GP posmu laikā. Lai gan testos vēl tika izmantots īsais purngals, kurš tika ieviests 2015.gada sezonā, Felipe Masa intervijā Brazīlijas presei norādīja, ka šobrīd tas ierobežo tehnisko attīstību aerodinamikas ziņā un tāpēc ar nepacietību tiek gaidīts jaunais risinājums. Jau uz pirmo posmu Austrālijā būs pamanāmas izmaiņas “Williams” jaunajā modelī, bet uzlabotajam antispārnam vēl jāveic izturības testi pirms to nodot FIA triecienizturības pārbaudēm un elastības testiem. “Mašīnai šobrīd ir krietni lielāks piespiedējspēks, taču mēs nevaram cerēt, ka tā būs ātrākā arī taisnēs,” skaidroja Masa. “Mums ir labas cerības atkal būs trešajā vietā – aiz “Mercedes” un “Ferrari”.”

Karloss Sainss ir apšaubījis sava komandas bosa Franca Tosta prognozes par iespējamiem goda pjedestāliem šajā sezonā. “Toro Rosso” vadītājs paziņoja, ka pēc pagājušās sezonas, kad Makss Verstapens divreiz bija ļoti tuvu pjedestālam, šogad būtu reālas iespējas to sasniegt. Turklāt pāreja uz “Ferrari” motoriem varētu dod papildus trumpjus vismaz sezonas sākumā, jo dzinējs netiks uzlabots sezonas laikā. “Es domāju, ka iespējas uz pjedestālu ir mazas,” paziņoja Sainss. “Normālos apstākļos tas nebūtu iespējams. “Mercedes” un “Ferrari” ir uz citas planētas, bet “Williams” un “Red Bull” ir aiz viņiem. Mēs ceram būt piektā komanda un tātad teorētiski cīnīties par 9. un 10.vietu. Nebūs viegli tikt līdz pjedestāla bez veiksmes palīdzības.

Sebastians Fetels vēl nav devis vārdu savam šī gada modelim. Pērn vācietis savā debijas gadā Maranello komandā nodēvēja mašīnu ‘Evas’ vārdā. “Kopā ar saviem mehāniķiem mēs līdz pirmajam posmam noteikti izdomāsim,” paziņoja Fetels. Visa “Ferrari” komanda un līdzjutēji cer, ka šis jaunais modelis atnesīs slavu vienībai un iespēju atkal cīnīties par titulu. “Manas cerības vienmēr ir augstākas nekā cilvēkiem ārpus mūsu komandas,” turpināja Fetels. “Mans mērķis ir izcīnīt uzvaras un atkal ķļūt par pasaules čempionu. Jebkas cits nav pietiekami augsts panākums.” Tostarp pedējā testu dienā apkopotās prognozes par spēku samēriem liecina, ka retais šaubās par “Mercedes” spēku, tomēr “Ferrari” ir ļoti ātri viena apļa laikā, lai gan bažas rada izturības problēmas, kas bija vairāk nekā konkurentiem no “Mercedes’.

15 KOMENTĀRI

  1. Šīs desmitgades statistika diemžēl apstiprina Karlosa Sainsa uzskatu, ka pjedestāli vieņiem nespīd. Lūk, neliels ciparu stabiņš, kas parāda, cik piloti sezonā vidēji katrā desmitgadē kāpušu uz goda pjedestāla:
    1970s – 12,7
    1980s – 12,0
    1990s – 10,0
    2000s – 10,3
    2010s – 9,3
    Kā redzams, līkne dramatiski iet uz leju. Turklāt neaizmirsīsim, ka sacīkšu skaits sezonā ir krietni lielāks nekā 70-tajos vai 80-tajos. Ja kas, izkristalizējas vēl viena korelācija – jo lielāka ir Bernija onkuļa ietekme 1.formulā, jo mazāka intriga un garlaicīgāks sports…

  2. …tam pilnībā var piekrist, bet tajā visā ir arī otrs faktors, ne tikai politika un Bērnijs, bet arī – tehniskais faktors…jeb nejaušību izskaušana….jo attīstītāka kļūst tehnika, jo mazāk vietas nejaušībām un , kā mēs esam raduši teikt – atbirumam…. iepriekšējā gadsimtā tas pilnībā nebūtu iespējams – sasniegt tādu uzvaru vai pjedestālu rekordus, kādi ir tagad, kad vienā sezonā dominē 1, 2, vai 3 piloti, kuri gūst procentuāli lielus skaitļus sezonas nogrieznī…tehniskā attīstība kļuvusi tāda, ka vairs neprasa tik lielu pilotētmāku (dažādas kontroles sistēmas , u.t.t.) , kā arī tehniskie komponenti ir daudz izturīgāki…ja tā salīdzina, vēl pirms 2000 gadiem katra gandrīz katra sacīkste bija bagāta ar spin offiem – tiklīdz ieviesa dažādas kontroles sistēmas, formulas kļuva vieglāk vadāmas – pilota kļūdas faktors tika samazināts līdz minimumam….tāpat arī salīdzinot rezultātus agrāk un tagad , tad agrāk tie daudzie pjedestāli sezonās lielākoties bija ,,atbiruma,, rezultātā sacīkstēs, kas notika ļoti regulāri…tas ir diezgan loģiski – jo attīstītāka tehnika, jo mazāk vietu nejaušībām , kas nozīmē rezultātus pēc komandu spēku samēriem (kad neatgadās nekas neparedzēts) …tehnisko problēmu kļūst arvien mazāk un mazāk , un pārsvarā ja izstājas , tad biežāk rupju kļūdu un cīņu karstumos…. tāpat var ņemt par piemēru nu kautvai 1990 gadu nogriezni, kad kvalifikācijās starp top komandām bija pat sekunžu pārsvars, kas itkā loģiski liecina, ka sacīkstēm bija jābūt neinteresantām un dominancēm , taču tā vis nenotika , jo nejaušības faktors un pilotu faktors spēleja daudz lielāku lomu, nekā tagad,,,,,tagad iet cīņas par simtdaļām , bet nejaušību faktors ir gandrīz izskausts, tāpēc rezultātus nosaka ,,reālie komandu atstatumi,, , tāpēc pārējiem maz to drupačiņu tiek….

      • Vsp jau dzinējiem ir jākalpo gandrīz visu sezonu: DTM, Nascar, Aussie V8 vadītāji ir ļoti ne stāvā sajūsmā, kad kāds nosprāgst, tie protams ir ~350 zs vājāki, bet tomēr tiek gatavoti daudzām gonkām. Un starp citu arī Indy Chewy un Hondas dzinēji nesvilst: a tiem slodzes ir pat lielākas nekā F1!

      • “ndy Chewy un Hondas dzinēji nesvilst: a tiem slodzes ir pat lielākas nekā F1!” – no šīs vietas, lūdzu, sīkāk – kā IncizZ tieši definē ‘dzinēja’ slodzi, un kādā vīzē tā iznāk ‘lielāka’ janku seriālī nekā F1???

      • Ovāltrasēs dzinējiem ir mazliet atšķirīgi slodzes nosacījumi…. trasēs dzinējiem ir lielāks slodzes spektrs – līkumi , straujas bremzēšanas, paātrinājumi , pārnesumi…tas ir mazliet savādāk , nekā ovālos , kur dzinēja apgriezieni plūdani tiek pazemināti vai paaugstināti….jaudas spektri ir krasi atšķirīgi..dzinējam lielāku slodzi dod nevis maksimālā ātruma spiešana, bet gan darba dažādais apjoms, kas dzinējam jāizpilda….

      • ..arī taisnība 😉 … bet lieta arī tajā – kā uz to visu paskatās….protams tas ir politisks lēmums..bet ja tā padomā – tas , ka kāds spēj izražot dzinēju , kas kalpo tik ilgi , ,,nekūp,, kā agrāk – pēc savas būtības arī ir tehniskā attīstība…pēc loģikas – kas gan ir labāk – ja dzinējs kalpo 300, vai 3000 km??? jeb – kādu zālespļāvēju tu labāk gribētu redzēt savā pagalmā – tādu , kurš kalpotu tikai vienu vasaru, vai tādu , kas kalpotu gadiem??? ..ražot tikai dzinējus, kas ātri nokūp , kamēr tehnika vienmēr un visur tiek attīstīta arī nebūtu prāta darbs… ,,attīstības iesaldēšanu,, F1 nemaz nevar atļauties, jo F1 ir ceļvedis tehniskajā attīstībā jau kopš saviem pirmsākumiem…tāpēc tas ir koks ar diviem galiem…attīstība, labs un vēl arvien labāks dzinējs pēc savas būtības jau nav nekas slikts…tā ir kustība uz priekšu, attīstība…cits jautājums – kā tas ietekmē sacīkšu interesantumu vai neinteresantumu….attīstība neizbēgami nes stabilitāti ….tā nu tas ir….kautkas no tā cieš, kautkas no tā iegūst….. F1 ir tāds pasākums, kas nevar atļauties stāvēt uz vietas….tā ir gan rūgta, gan reizē salda patiesība…..kautkam tas traucē, un kautkam nes labumu…

  3. Channel 4 today unveiled its presenting team for the 2016 F1 season, a team which celebrates the diversity of motor racing and includes some of the biggest legends in the sport.

    The line-up includes experienced drivers David Coulthard, Mark Webber, Alain Prost, Alex Zanardi, Susie Wolff, Karun Chandhok, Eddie Jordan and Bruno Senna; alongside seasoned live presenters and journalists Steve Jones, Ben Edwards and Lee McKenzie.

    Tiek solītas pat spec.intervijas no Murray Walker, sezonas gaitā.