Sunday, October 26, 2025
SākumsF1'Mercedes' pārdošanas apjomi strauji pieauguši, Batona karjeras beigas, 900 zirgspēki

‘Mercedes’ pārdošanas apjomi strauji pieauguši, Batona karjeras beigas, 900 zirgspēki

-

Panākumi Formula 1 trasēs ir vistiešākajā veidā atsaukušies uz “Mercedes” kompānijas ielas auto pārdošanas apjomiem, apgalvo “Daimler” izpilddirektors Dīters Zeče. Kopš jaunās dzinēju ēras sākuma “Mercedes” pārdošanas apjomi esot pieauguši par 20%, kas ir ļoti ievērojams panākums.

“Pērn mēs pārdevām vairāk automašīnas nekā jebkad iepriekš. Nevar precīzi pierādīt korelāciju starp panākumiem trasēs un pārdošanas apjomiem, tomēr esmu pārliecināts, ka progress nav nejaušs.”

Circuit de Catalunya, Barcelona, Spain Wednesday 24 February 2016. World Copyright: Steven Tee/LAT Photographic ref: Digital Image _H7I2473

- Reklāma -

Vēl pirms sezona ir sākusies, parādījušās runas par iespējamo Džensona Batona demisiju šī gada nogalē. Pam par iemeslu bija ne tikai paša Batona nostāja, bet arī “McLaren” bosa Rona Denisa paziņojums, ka uz 2017.gada sezonu komanda ir gatava dot iespēju debijai vienības jaunajam talantam Stofelam Vandūrnam, kurš šo gadu pavadīs Japānas Super Formula sērijās. Arī Marks Vēbers, kurš pats pameta Formulu 1 2013.gada beigās, atzina, ka Džensons Batons ir augstākā līmeņa profesionālis un tagad viņam tas jāpierāda ar pēdējo svarīgāko lēmumu – pareizi izvēloties savu aiziešanas laiku.

“Es domāju, ka ap Moncas sacīkstes laiku viņš jau būs pilnībā izlēmis par karjeras beigšanu.”

“Mercedes” pārliecinošā dominante Formulā 1 ir beigusies – tā uzskata lielākā daļa aptaujāto ekspertu pirms sezonas sākuma. Lai arī vēl pastāv bažas, ka “Mercedes” ziemas testos neparādīja savu īsto spēku, daudzi komandu vadītāji un piloti ir norādījuši, ka “Ferrari” ir krietni pietuvojušies ‘sudraba bultām’ un varēs biežāk iejaukties cīņā par uzvarām. Tostarp daudz tiek runāts par to, ka šobrīd dzinēju jauda varētu būt sasniegusi 1000 zirgspēku slieksni, taču vairāki tekniskie eksperti to ir nolieguši, aprēķinot, ka turbodzinēji var nodrošināt ap 700 zs, vēl aptuveni 160 zs tiek pieskaitīti no enerģijas reģenerācijas sistēmām un tad paliek ‘pelēkās zonas’, kur katrs dzinēju ražotājs atrod papildus nelielu jaudas apjomu. Tomēr vairāk par 900 zirgspēkiem šī brīža dzinēji nespēj nodrošināt, uzskata eksperti.

INDUSTRIJAS ZIŅAS

ASV GP ROKSTĀRi & VANCKARI

JAUNĀKĀS ZIŅAS