Panākumi Formula 1 trasēs ir vistiešākajā veidā atsaukušies uz “Mercedes” kompānijas ielas auto pārdošanas apjomiem, apgalvo “Daimler” izpilddirektors Dīters Zeče. Kopš jaunās dzinēju ēras sākuma “Mercedes” pārdošanas apjomi esot pieauguši par 20%, kas ir ļoti ievērojams panākums.

“Pērn mēs pārdevām vairāk automašīnas nekā jebkad iepriekš. Nevar precīzi pierādīt korelāciju starp panākumiem trasēs un pārdošanas apjomiem, tomēr esmu pārliecināts, ka progress nav nejaušs.”

Circuit de Catalunya, Barcelona, Spain Wednesday 24 February 2016. World Copyright: Steven Tee/LAT Photographic ref: Digital Image _H7I2473

Vēl pirms sezona ir sākusies, parādījušās runas par iespējamo Džensona Batona demisiju šī gada nogalē. Pam par iemeslu bija ne tikai paša Batona nostāja, bet arī “McLaren” bosa Rona Denisa paziņojums, ka uz 2017.gada sezonu komanda ir gatava dot iespēju debijai vienības jaunajam talantam Stofelam Vandūrnam, kurš šo gadu pavadīs Japānas Super Formula sērijās. Arī Marks Vēbers, kurš pats pameta Formulu 1 2013.gada beigās, atzina, ka Džensons Batons ir augstākā līmeņa profesionālis un tagad viņam tas jāpierāda ar pēdējo svarīgāko lēmumu – pareizi izvēloties savu aiziešanas laiku.

“Es domāju, ka ap Moncas sacīkstes laiku viņš jau būs pilnībā izlēmis par karjeras beigšanu.”

“Mercedes” pārliecinošā dominante Formulā 1 ir beigusies – tā uzskata lielākā daļa aptaujāto ekspertu pirms sezonas sākuma. Lai arī vēl pastāv bažas, ka “Mercedes” ziemas testos neparādīja savu īsto spēku, daudzi komandu vadītāji un piloti ir norādījuši, ka “Ferrari” ir krietni pietuvojušies ‘sudraba bultām’ un varēs biežāk iejaukties cīņā par uzvarām. Tostarp daudz tiek runāts par to, ka šobrīd dzinēju jauda varētu būt sasniegusi 1000 zirgspēku slieksni, taču vairāki tekniskie eksperti to ir nolieguši, aprēķinot, ka turbodzinēji var nodrošināt ap 700 zs, vēl aptuveni 160 zs tiek pieskaitīti no enerģijas reģenerācijas sistēmām un tad paliek ‘pelēkās zonas’, kur katrs dzinēju ražotājs atrod papildus nelielu jaudas apjomu. Tomēr vairāk par 900 zirgspēkiem šī brīža dzinēji nespēj nodrošināt, uzskata eksperti.

20 KOMENTĀRI

  1. Nezinu – man šķiet diezgan dīvaini, ka viena vai otra autoražotāja panākumi sacīkšu trasēs spēj izsaukt nozīmīgu kāpumu sērijveida mašīnu pārdošanas apjomā. Visdrīzāk, ka lielāko procenta daļu veido pircēji bezsmadzeņu trešajās pasaules valstīs (nu, tajās pašās, kur ļautiņi nakšņo pie veikala, lai dabūtu jaunāko i-phone modeli). Atceros, ka pirms gadiem, kad krievu Kamaz sāka dominēt Dakāras rallijā, daudzas jaunattīstības valstis veica ievērojamus Kamaz mašīnu pasūtījumus. Un pēc tam pi..ās ar tiem krievu arhajiskajiem lūžņiem. Protams, Mercedes nav Kamaz, tomēr man šķiet normālā sabiedrībā – ja esi nobriedis un spējīgs pirkt mersi, tad tu to dari, īpaši daudz nepiedomājot, kādi ir viņu panākumi F1. Citiem vārdiem sakot, auto brendu gradācija katram jau ir iesakņojusies no bērnības – pat sievietes zina, kurā plauktiņā atrodas Mercedes un kurā VW vai Opel. Mašīnu pirkt nav tas pats, kas zobu pastu Drogās, kur ierindas pilsonis paņem Colgate vai Blend-a-Med tikai tāpēc, ka to caurām dienām drillē reklāmās un pa lielam citas markas viņš nemaz nezina.
    Lai gan pasaule ir pilna ar idiotiem…

      • ….nu vispār jau F1 būtība arī ir tajā – tehniskajā tehno attīstībā, kas iespaido tālāko autoindustrijas nozari kopumā…. čempionāta autoražotāji ir ne tikai dzīva reklāma, bet arī rādītājs konkrēto autoražotāju līmeni pasaules tehniskās attīstības mekā…tas pa tiešo ietekmē šo zīmolu mārketingu un visu , kas saistīts ar to…vispār tas arī ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc kāds izvēlās vai neizvēlās būt iekš f1…..panākumi trasēs ataino konkrētā zīmola lomu autoindustrijas attīstībā un biznesā…. tā ir viena no interesēm , kāpēc vispār gūt tos panākumus un būt šajā karuselī…..

    • …savā ziņā mēs – cilvēki – visi esam mazliet muļķīši, jo mūsu zemapziņa tā ir veidota – mēs redzam piena reklāmu televīzijā, sakam to, cik ļoti mums tracina reklāmas – bet godīgi sakot – vienalga uzķeramies uz tā, ka pērkam piena paku, par kuru kautkas ir dzirdēts vai redzēts…tas notiek zemapziņā, mums pašiem to nemaz neapzinoties… tas ir reklāmas spēks…te var vilkt paralēles arī ar autosportu – cilvēks redz, dzird – un viņam jau veidojas priekšstats par konkrēto lietu….manā skatījumā diezgan loģiski , ka zīmols, kurš uzvar mīļākajās autogonkās palielina šī zīmola vērtību biznes jomās….mēs cilvēki esam tā veidoti…..

    • varbūt arī ir nozīme tam, ko nepērk. Un lietas pašlaik iet dikti grūti iekš V.A.G., tā ka uzskatu par pilnīgi iespējamu, ka daļa no jaunās meŗšu rekordpārdošanas ir aŗī daļa no Audi ne-pārdošanām.. 🙁

    • Vutnāns k-gs, ja Jums šķiet, ka esiet ahūni gudrs, ūberasprātīgs un visādi citādi kūls, Jūs diezgan smagi maldāties.
      Lai gan, diezin vai es esmu pirmais, kas Jums to mēģina apskaidrot.
      Droši vien arī ne pēdējais – bet gan jau laiks noliks visu savās pareizajās (faktiskajās) vietās. Kā mēdz teikt dažos IT kantoros – Time Solves All Problems.

      • ……vaitad man būtu jāatbild par to , ka kāds kautko nedaprot??? ….Tu nedaprati – es paskaidroju… – kas Tev šeit šķiet dīvains? – tas ka es apskaidroju Tev vai dažam labam kadram situāciju speciāli tā ,lai viņš beidzot saprastu (vēl pacenšoties noformulēt tā lai saprastu 😀 ) ..a ko darīt, ja tā ,,formula nepielec,, ? – jāņem kurbulis 😀 😀 😀 ……..

  2. Nezinu kā Batonam,bet Alonso šī noteikti ir pēdējā sezona(R.Deniss)….protams ja nenotiks brīnums un maki visiem saliks kā stāvošiem.:) Bet tā kā brīnumi ne no šā ne no tā nerodas tad ļoti iespējams,ka tieši Alonso atdos savu vietu Stofelam Vandūrnam.
    Ja kas tad sen bija laiks……..:)