Ziemas pārtraukums ir beidzies un Formula 1 čempionāts atgriežas TV ekrānos. Kā jau ierasts, ziemas laikā autosporta prestižākajā čempionātā ir notikušas izmaiņas, kā arī parādījušās jaunas sejas, tomēr viena lieta pēdējos gados ir gandrīz nemainīga – viss sākas Melburnā…

Open_F1Sacīkstes Austrālijā bez pārtraukumiem F1 kalendārā meklējamas jau kopš 1985. gada, kad sezonas noslēgums tika uzticēts Adelaidei, kur sacīkstes notika līdz pat 1995. gadam, tomēr visplašāko ažiotāžu izraisīja 1994. gada sacīkstes, kad Mihaels Šūmahers sadūrās ar Deimonu Hilu un uzvarēja čempionātā ar 1 punkta pārsvaru.

Melburnā sacensības pirmo reizi notika 1996. gadā, kad jau savā debijas posmā pretim uzvarai devās kanādietis Žaks Vilnēvs, tomēr eļļas noplūdes dēļ nācās samierināties ar otro vietu aiz Hila. Tik augstu vietu debijas posmā pēc Vilnēva izdevies izcīnīt vien Kevinam Magnusenam 2014. gadā, kurš finišēja trešais, bet pēc Rikjardo diskvalifikācijas pakāpās vienu vietu augstāk.

DebijaŠogad gan uz tādiem pārsteigumiem nav liela pamata cerēt, jo Palmera “Renault” vēl nav tik ātrs kā pirms 10 gadiem, bet Verleina un Harjanto “Manor” jau finišs punktos būs lielisks sasniegums. Tomēr tā kā arī lielajām komandām vēl ir daudz nezināmā, arī pastarīši mēdz radīt pārsteigumus. 2002. gadā pēc lielas avārijas startā, finišu sasniedza vien 8 braucēji, bet mājinieks Marks Vēbers atnesa “Minardi” komandai vienīgos punktus togad.

Tomēr austrāliešiem savas mājas sacīkstes nav devušas pārāk daudz iemesla priekiem. 1980. gada čempions Alens Džounss nespēja sasniegt finišu ne 1985. gadā, ne gadu pēc tam. Līdzīgi gāja arī Deividam Brebemam, bet Marks Vēbers uz goda pjedestāla Austrālijā tā arī karjeras laikā nespēja tikt. Šķita, ka lāsts tiek lauzts 2014. gadā, taču Rikjardo tika diskvalificēts. Arī šogad lielas cerības tikt pie kausa un šampanieša “Red Bull” braucējam nav.

AUS_rezStarp favorītiem viennozīmīgi jāmin pēdējo 2 gadu uzvarētāji – Luiss Hamiltons un Niko Rosbergs, kuru pārstāvētā “Mercedes” vienība daudzu ekspertu vērtējumā būs tikpat dominējoša kā pēdējos gadus. “Ferrari” nometne gan domā citādāk un tās braucēji Sebastians Fetels un Kimi Raikonens, kurš bija ātrākais pirmssezonas testos (tiesa gan, ar mīkstākām riepām kā “Mercedes”), ir apņēmības pilni atgriezt Maranello komandu virsotnē.

Par tuvākajiem konkurentiem uzskatāmi “Williams”, “Red Bull” un “Force India” komandas, tomēr varam sagaidīt arī kādu pārsteigumu. Piemēram, pagājušogad “Sauber” braucēji finišēja 5. un 8. vietā, kas arī sezonas laikā palika Nasra un Ēriksona labākie rezultāti. Par melno zirdziņu uzskatāma “McLaren” vienība, kura, šķiet, būs konkurētspējīgāka nekā pērn, tomēr goda pjedestāls vēl nešķiet reāls. Kā, tavuprāt, beigsies Austrālijas GP izcīņa? Piedalies prognožu spēlē un pārspēj citus F1.LV lasītājus!

Savu lomu šogad var spēlēt arī laikapstākļi. Lai gan sacīkstēs nokrišņi nav gaidāmi, tomēr treniņbraucienos un kvalifikācijā var nākties izmantot arī slapjam vai pārejas laikam atbilstošās riepas, bet sagatavošanos startam padarīt vēl apgrūtinošāku.

“Pirelli” šim posmam piedāvā vidējās, mīkstās un supermīkstās riepas. Lielākā daļa komandu izvēlējušās pietiekami agresīvu riepu stratēģiju un akcentu liks uz mīkstākā sastāva riepām.

riepas_AUS

Kā jau pēdējos gados ierasts, arī šogad F1 čempionātu tiešraidēs Latvijā translēs “Viasat Sport Baltic” kanāls.

1. treniņbraucieni Piektdien pl. 3:30
2. treniņbraucieni Piektdien pl. 7:30
3. treniņbraucieni Sestdien pl. 5:00
Kvalifikācija Sestdien pl. 8:00
Sacīkstes Svētdien pl. 7:00

https://www.youtube.com/watch?v=uHYfRi_Amjc