Melburna. 20. marts. 16:00 pēc vietējā laika (7:00 no rīta pēc Latvijas laika) tiks dota zaļā gaisma 67. F1 sezonas pirmajam posmam. Aizvadītajā starpsezonā, kā jau ierasts, notikušas vairākas izmaiņas gan noteikumos, gan kalendārā, gan braucēju, gan komandu sastāvos. Laiks ielūkoties nopietnākajās no tām…
Braucēji
Šī nav bijusi skaļākā ziema braucēju tirgū. 8 komandas izvēlējušās saglabāt tos pašus braucējus, kuri brauca pagājušogad. “Renault” vienība šķīrusies no Romēna Grožāna, kurš devies uz jaunizveidoto “Haas” vienību. Grožāna vietu ieņems pērnā gada “Lotus” testpilots Džolions Palmers, par kura komandas biedru kļūs Kevins Magnusens, kurš aizvietos Pastoru Maldonado, kura sniegums neizrādījās pietiekams, lai saglabātu vietu čempionātā. Par Grožāna komandas biedru “Haas” sastāvā kļūs meksikāņu braucējs Estebans Gutjeress. Tikmēr “Manor” šķīrusies no visiem trim pagājušā gada braucējiem, dodot iespēju diviem debitantiem – Paskālam Verleinam un Rio Harjanto.
Komandas un dzinēji
F1 papildinājusies ar jaunu komandu – “Haas”, kas izmantos “Ferrari” dzinējus un “Dallara” šasijas, kas pēdējoreiz F1 darbojās 2010. gadā ar “HRT” vienību. Pie “Ferrari” dzinējiem tikusi arī “Toro Rosso”, savukārt “Red Bull” saglabājusi “Renault” jaudas agregātus, kas gan tiks marķēti zem “Tag Heuer” nosaukuma. Par nosacītiem jaunpienācējiem uzskatāma arī “Renault” komanda, kas pārpirkusi “Lotus” vienību, un cer atgriezt leģendāro brendu autosporta virsotnē. Tikmēr pagājušās sezonas vājākā vienība “Manor”, kuras nosaukumā turpmāk vairs nebūs redzams “”Marussia” vārds, savas formulas turpmāk darbinās ar “Mercedes” ražojumiem. Toto Volfs pat uzskata, ka tas ļaus vienībai cīnīties par punktiem.
Šogad čempionātā tiks aizvadīts 21 posms. Tik daudz sacīkšu viena gada laikā līdz šim pilotiem ne reizi nav nācies braukt. Salīdzinot ar 2015. gada sezonu, neviena trase GP statusu nav zaudējusi, bet pirmo reizi F1 vēsturē notiks sacensības Azerbaidžānā. Baku ielās notiekošais posms, neraugoties uz ģeogrāfisko atrašanās vietu, sauksies Eiropas GP izcīņa. Pēc viena gada pauzes kalendārā atgriezušās arī sacīkstes Vācijā. Šogad sacīkšu rīkošanas gods uzticēts Hokenheimai. Malaizijas GP izcīņa pārvietota no sezonas sākuma, kā tas bijis jau kopš 2001. gada, uz oktobra sākumu, bet Krievijas GP turpmāk notiks pirms vasaras.
Noteikumi
- Kvalifikācija: Lai gan braucēji joprojām sacentīsies 3 kārtās, tomēr šosezon tās būs attiecīgi 16, 15 un 14 minūšu garas. Katras kārtas pirmās minūtes izmaiņas nav piedzīvojušas, bet 9 minūtes pirms noslēguma lēnākais braucējs tiks atsijāts, bet ik pēc pusotras minūtes viņam pievienosies nākamais lēnākais, līdz trešās kārtas noslēguma par pole position cīnīsies 2 braucēji.
- Riepas: “Pirelli” ieviesusi jaunu riepu sastāvu – ultramīkstās, kas gan tikšot izmantotas tikai dažās ielu trasēs. Turpmāk komandām nedēļas nogalē atļauts izmantot 3 atšķirīgas cietības riepu sastāvus, kā arī izvēlēties, cik komplektus no katra sastāva izmantot, tādējādi padarot sacīkšu stratēģijas plānošanu sarežģītāku un braucienu aizraujošāku.
- Testi: Pirmssezonas testu sesiju skaits samazinājies no trim uz divām, atstājot komandas lielākā neziņā, dodoties uz sezonas pirmo posmu. Piektdienu treniņos turpmāk tiks izmantota virtuālā drošības mašīna, lai izvairītos no nevajadzīgas sarkano karogu izkāršanas.
- Trase: Tiesneši daudz striktāk skatīsies uz trases limitu ievērošanu un sodīs tos, kas tos neievēro.
- DRS: Turpmāk DRS sistēmu varēs izmantot līdz ar virtuālās drošības mašīnas došanos malā. Līdz šim tas notika 2 apļus pēc sacīkšu atsākšanās.
- Radio: Komunikācija starp komandu un braucēju tiks vēl vairāk ierobežota tehniskajā jomā (regulējumi, stratēģija, braukšanas stils). Protams, joprojām atļauts braucējiem ziņot par iespējamiem drošības riskiem (laikapstākļi, slidena trase, atlūzas). Vairāki braucēji un komandu pārstāvji uzsver, ka pieaugs braucēja faktors un palielināsies kļūdu skaits.
- Dzinēji: 2015. gadā komandas drīkstēja izmantot 4 jaudas agregātus, taču šogad to skaits palielināts līdz pieciem sakarā ar to, ka šosezon kalendārā ir par 2 posmiem vairāk. Sodi par papildus jaudas agregātiem vai to sastāvdaļām paliks nemainīgi.
- Superlicences: Makss Verstapens vēl kādu laiku paliks visu laiku jaunākais F1 braucējs, jo turpmāk superlicences braukšanai F1 piešķirs tikai tiem braucējiem, kas sasnieguši 18 gadu vecumu
https://www.youtube.com/watch?v=Frf4FrMwjw0
Skaidrs, ka ziemas laikā tāda revolūcija kā 2014. gadā nav notikusi, tomēr pa kādai izmaiņai varētu padarīt sacīkstes aizraujošākas. Citas, iespējams, pat netiks ievērotas. Tomēr skaidrs ir tikai viens – mūs gaida kārtējā emociju, intrigu, azarta, politikas, triumfu un fiasko pilna sezona.
Gaidu ar zināmu nepacietību pirmo kvalifikāciju pa jaunajai modei 🙂
Piloti, pēc vairuma ziņu, nav sajūsmā par to, bet no publikas viedokļa varētu būt interesanti.
Būs interesanti.Piloti nav sajūsmā, jo viņiem tas pasākums paliek sarežģitāx.
…vēl ultramīkstās riepas..bvēēē…vēlviena brīva vieta nejaušībām un ,,nesportiski objektīvam,, rezultātam spēku samēros…. jau pārāk dziļi ielīduši pak_ _ļā tai publikai, kurai apetīte aug tāpat kā amerikāņu Džonam rijot hamburgerus un nejūtot , ka jau pāršauj pār strīpu svērdams 200 kg …sorry – visam ir savas robežas… tas pats arī kvalifikācijā.. visobjektīvākais bija vecās ēras formāts – izbrauc un mauc tik uz priekšu….. (90 gadu formāts) …..par daudz nejaušību , kas nosaka rezultātu….bet nu publika jau ir publika – šova nekad nebūs gana, vari kaut izgriesties….
..jaunais formāts vispār puse laimes spēles…ne par velti pilotiem tas nepatīk…tāpat kā pilotiem nepatīk riepu noteikumi, kas liedz brīvi spiest grīdā un maukt uz maksimumu..tikai kas šos nabadziņus klausās.. – kādā verķī iesēdina, ar tādu jārullē…… pilots, kas savai kaislei velta visu savu dzīvi vislabāk spēj novērtēt, kas autosportā ir labs, un kas slikts variants..gudrās galvas , kas nodarbojas ar politiku- nereti no šī sporta filozofijas ne vella nesaprot…. piloti ir vislabākie kritiķi , viņi zina lietu vērtību….