Šodien Austrālijā notika sezonas pirmā kvalifikācija, kas tika aizvadīta pēc jaunajiem noteikumiem. Lai gan pirmajās kārtās aizraujošu notikumu netrūka, tomēr izšķirošās daļas pēdējās minūtēs vadošo komandu braucēji trasē nedevās, tādējādi izraisot negatīvisma vilni gan fanu vidū, gan F1 sabiedrībā.

Par aktīvāko kritiķi kļuva “Red Bull” komandas vadītājs Kristians Horners. “Manuprāt, ir jāpieņem notikušais un centieni uzlabot šovu, bet tas nav strādājis kā cerēts, par ko mums ir jāatvainojas faniem.” Horners arī uzsvēris, ka darīs visu iespējamo, lai atgrieztu veco formātu jau uz nākamo posmu Bahreinā. “Red Bull” vadītājs piebildis, ka ideāla šovam vajadzētu virzīties uz kulmināciju noslēgumā nevis sākumā.

“F1LV

Tikmēr trīskārtējais pasaules čempions Nikijs Lauda, kurš jauno formātu jau iepriekš nosaucis par stulbu, atzīst, ka tas ticis pieņemts vien tādēļ, lai izvairītos no Brnija Eklstona piedāvātā apgriezto starta vietu formāta, bet esošā formāta ideja piederējusi Čarlijam Vaitingam. “Mēs esam pazaudējuši pareizo pavedienu. Jebkāda notikumu virzība ir tikai individuāli centieni noturēt savas pozīcijas. Neviens vairs nedomā globāli un par to, kas šim sporta veidam būtu vajadzīgs, kā dēļ tiek pieņemti šādi lēmumi.”

“Ferrari” komandas braucējs Sebastians Fetels pavēstījis, ka viņu nepārsteidz notikumu attīstība izšķirošajā kvalifikācijas kārtā, par ko vācietis brīdinājis jau iepriekš. Luiss Hamiltons piekritis savam cīņu biedram, uzslavējot centienus uzlabot šovu, bet atzinis, ka tas neesot izdevies. Tikmēr Hamiltona komandas biedrs Niko Rosbergs izteicis vēlmi atgriezt atpakaļ veco formātu.

Tomēr ne visi ir noskaņoti tik negatīvi. Džensons Batons, kurš no tālākas cīņas tika izslēgts jau otrajā kārtā, uzskata, ka izmaiņas nemaz neesot tik būtiskas un viņš, ja neskaita lielāku aktivitāti boksu celiņā, lielu atšķirību neesot jutis. Līdzīgi juties arī Kimi Raikonens, kurš intervijās nereti izceļas ar kodolīgām atbildēm. “Mans viedoklis? Vai tam ir nozīme? Noteikumi ir noteikumi. Tagad tie ir šādi un tie nav atkarīgi no mums.”  

[socialpoll id=”2343652″]

14 KOMENTĀRI

  1. …pie vainas jau nebija tikai Q3 ….tas nav objektīvi kopumā, visas kvalifikācijas laikā , ka tu vienkārši nespēj izrēķināt kad un cik ilgi uzkavēsies boksos , nepabeigsi ieskriešanās apli, vai nepabeigsi pat lidojošo apli..tad kad tu esi jau trasē – neviens kompjūters nespēs izrēķināt to , kurā brīdī tevi kāds nobīdīs uz izkrišanas zonu , kurš priekšā braucošais tevi aizkavēs trasē, vai kurā brīdī un cik ātri tu pēc lidojošā apļa spēsi sagatavoties un ieskrieties jaunam…….viss formāts ir viena liela laimes spēle… un nedod dievs, ja būs formulai jāpieregulē kāds tehniskais komponents un kaut minūti jāuzkavējas – viss – ārā….. tas ir tik neobjektīvi , cik neobjektīvi vien var būt….. publika ir pārēdusies labumus tik daudz, ka nu jau pati nezina, ko vēl gribētu ,,ierīt,, …

    • Es par 3. variantu. Pirmās divās Q daļās bija forši.

      Un tie kas ir kādas 5 vietas virs izkrišanas, viņiem bez variantiem ir jābūt trasē, tas ir tikai normāli. Nederēs tas variants, ka droši sēdi boksos un ieraugi, ka tev palikušas 90 sekundes, kurās nobrauksi iesildīšanās apli un tad tieši uz nullēm paspēsi veikt vēl vienu lidojošo.

      Jābrauc ir, nevis jāsēž boksos.

    • Nu vienkārši ar lielāku garantiju būs jādodas trasē nevis pēdējā mirklī. Jau šodien, ja gribēji uzlabot laiku, bija jādodas trasē 3 minūtes pirms izslēgšanas termiņa. Tad SPA būs 4 minūtes.

      Bet nu jau runā, ka uz nākošo posmu jāatgriežas pie vecā varianta. Vajag tikai vienbalsīgu lēmumu.

      • ..ar kādu vēl garantiju, ja tu jau tā rullē cik uziet, un vēl pēdējās minūtēs nomainot riepas tu vairs nevari paspēt veikt ne vien ieskriešanās, nedz lidojošo apli…. tu vari braukt kautvai nepārtraukti – ja kāds tevi atstums lejā un tajā brīdī būsi bremzēšanas aplī vai pitā- tu vairs nevari pagūt neko….. īpaši tas bija redzams Q3 , kad pirmie kas atbira, nepaspēja pat iepīkstēties….neviens tur īpaši laiku nevilka…. a pirmajās kārtās pat notika karstas cīņas par katru metru trasē, kur nu vēl laika vilkšana…izstājās pat pa 3 pilotiem pēc kārtas – viņi fiziski nespēja neko labot…..

  2. Man gan šķiet, ka viss ir vairāk nekā likumsakarīgi. Vai tad bija pamats naivām cerībām, ka notiks brīnums un šis, nu, būs tas pozitīvais jaunievedums? Mūsdienu sačakarētajā 1.formulā? Ar mūsdienu iesīkstējošo F1 vadību? Ha-ha-ha, ka tik ne tā!

  3. Q3 sanāca sūds, bet Q1 un Q2 bija spriedze. Es nedomāju, ka var un vajag atrast kādu ideālo formātu. Problēma ir tā ka 21. gs. komandas spēj izrēķināt katru soli un piloti brauc ļoti tuvu maksimumam. Līdz ar to viņi ļoti labi zin vai varēs uzlabot rezultātu un tāpēc sēž boksos.
    Agrāk sēdēja sākumā tagad beigās, pēc kino scenārija, protams, tas neder. Līdz ar to neder šovam/intrigai.
    Viens gan. Man ļoti patīk, ka mēģina kaut ko darīt ne tikai spriest slēgtās sēdēs.